Så var jeg ude og lede, men fandt NADA!
Tog ud i haven ved 3-tiden lørdag, åbenbart for sent, for fandt kun få svampe der kunne ligne SN. Nu jeg ser i andre har fundet så mange tror jeg bare at i har taget dem før mig, satans også.
Var ved at blive sindsyg af regnen, blæsten, hjortene og manglen på svampe. Efter 1 time fandt jeg nogen der lignede. Og også kun lignede. Det var ihvertfald dem der kom tættest på SN, selvom jeg godt vidste de ikke var rigtige
Jeg var ellers klar kl. 10 til at tage afsted, men en punkteret cykel ændrede lige mine planer.
Vandrede op og ned af bakker, rundt og rundt, ud på markerne, oppe ved slottet, hvor jeg mødte to der gik med hovederne sænkede. Havde egentligt forventet at møde mange flere, men gav vejret skylden, indtil jeg mødte dem. De havde heller ikke fundet nogen SN den dag, kun nogle meget mørke næsten røde svampe.
Da det begyndte at regne igen tog de hjemaf, og jeg gik på opdagelse på golfbanen for alvor
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor jeg ikke fandt nogen. Troede at det var regnens skyld, at den havde lagt græsset ned så jeg ikke kunne se svampene, men nej.
Forventede hele tiden at se bare én et sted så jeg kunne finkæmme området.
Tog hjem da det begyndte at blive mørkt. På det tidspunkt havde jeg også alene kæmpet mig igennem 6 joints med bubble og skunk. Til sidst blev det sku for besværligt at gå
Havde virkeligt sat næsen op for et svampetrip denne weekend efter en meget lang pause, men næ nej.
Vil i andre sige at jeg var for sent ude? Tror sku at folk havde været ude for at samle tidligere på dagen så der intet var tilbage (af de synlige)
Kunne godt ligne SN, men nej. Farven har ændret sig lidt, lyse lameller, forkert rødlig stok, de nærmest bløder når man plukker dem

Farven er bedre her, men sådan så de ikke ud i går.

Det er hvad jeg fandt som bare tilnærmelsesvis lignede SN. Ellers var der masser af gule svampe, brune runde og en del svampe der kunne ligne på afstand, men voksede på træ
Lidt irriterende tur, næsten gang forventer jeg altså lidt mere...