Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 10:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
I denne måned (sep/2007) begynder det det at blive sjovt for svampesamlerne, og jeg er meget nysgerrig for at høre om nogen af jer haft held til at finde rød fluesvamp (Amanita muscaria, fly agaric).

Jeg har læst rigtig godt op om emnet, men endnu ikke fundet et eneste eksemplar i hverken haver eller skove, selvom jeg har ledt en del.

- Hvad siger jeres erfaringer? I behøver ikke liste jeres spots 8)

(hvilket forum hører flusvampe under forresten?)

------
Jagten på polkaprikker stopper jo ikke, selvom Tour de France er færdig for i år! :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja, jeg finder dem vært år! :D
De står somrelt under græntræer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Shaman skrev:
De står somrelt under græntræer.

Og birketræer :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Amanita_Muscaria

Klik på linket "fakta om stoffer" ude til venstre og du kan finde næsten al den viden du søger om de mest gængse stoffer. :wink:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Det er ret vigtigt at man tørrer svampen ved 80 grader i ovnen, da det bevirker at ibotainsyren(the bad stuff) decarboxylerer og dehydrerer til muscimol(the good stuff). Ibotainsyre har nogle uheldige bivirkninger(muskelkramper, spasmer ved store doser, orange/rød sved og hud). Så får man altså et væsentligt bedre trip. Det må i lige få indført i Wikien.

evt. kan man også drikke sit urin, som efter indtagelse vil indeholde muscimol som ikke metaboliseres, men være helt fri for ibotainsyre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvorfor skulle mine indlæg lige slettes ?

Nå men hvor længe skal sådan noget tørre i oven ?
Til de helt tørre eller hvordan ?

Er der et alternativ til pis :lol:

Har hørt fra et sted (kan ikke huske hvor) at vikinger brugte rød flue svamp og hekse urt når de skulle i krig...
Hvad er hekse urt ?? det må ha et andet navn ...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
SOlbaer skrev:

Nå men hvor længe skal sådan noget tørre i oven ?
Til de helt tørre eller hvordan ?

Er der et alternativ til pis :lol:

Har hørt fra et sted (kan ikke huske hvor) at vikinger brugte rød flue svamp og hekse urt når de skulle i krig...

Vikingerne drak faktisk urinen fra dem der havde indtaget fluesvampen

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Har set Rød fluesvamp for en uge siden :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Det er ret vigtigt at man tørrer svampen ved 80 grader i ovnen, da det bevirker at ibotainsyren(the bad stuff) decarboxylerer og dehydrerer til muscimol(the good stuff). Ibotainsyre har nogle uheldige bivirkninger(muskelkramper, spasmer ved store doser, orange/rød sved og hud). Så får man altså et væsentligt bedre trip. Det må i lige få indført i Wikien.

De kan også tørres i vindueskarmen.. At det SKAL være over 80 grader, for at al ibotainsyren forsvinder ind til muscimol, vil jeg gerne se en kilde på :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

wikien skrev:
Ved denne tørring omdannes det meste af ibotainsyren til den mindre ubehagelige muscimol.

Er muscimol ikke det der er lort?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
niks... Det er Ibotainsyren der giver det body high som opleves i starten inden den psykedeliske effekt tager over. Det er dog forbundet med et betydeligt bodyload.

http://leda.lycaeum.org/?ID=16074
Preparation and Ingestion
"The most important aspect of Amanita muscaria preparation lies in the drying and/or of heating of the mushroom. What these two processes do is convert the less powerful Ibotenic acid into the highly psychopharacologically chemical muscimol through decarboxylation. If this is not done then the potency as an inebrient is lessened."

Jeg kan ikke finde min første kilde til det med temperaturen men jeg har fundet andre kilder som siger at de skal tørres ved 75-85 grader. Giver også meget godt mening da Muscimol smelter ved 175 fahrenheit = 80 grader celcius.(ifj. erowid) Ibotainsyre ved 62-66 grader.
http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas_chemistry.shtml

Jeg skrev forkert i mit første indlæg. Har researchet lidt mere. Det er hovedsageligt Ibotainsyre som bliver udskilt i urinen. Ca. 15% bliver omdannet til muscimol efter indtagelse, resten bliver udskilt i urinen. Kun 1/3 af Muscimolen bliver udskilt i urinen, 1/3 oxiderer, og 1/3 bliver metaboliseret videre til et ikke psykoaktivt derivant. Det er Ibotainsyren som giver følelsen af lethed og muskelspændingerne i første del af trippet.

http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas_info_ott.shtml
"EFFECTS OF IBOTENIC ACID AND MUSCIMOL

Ibotenic acid evokes entheogenic effects in human beings at doses ranging from 50 - 100 mg (Chilton 1975; Theobald et al. 1968). An equivalent effect is produced by 10-15 mg of muscimol (Theobald et al. 1968; Waser 1967). After oral ingestion, the onset of the inebriation is rather slow, and generally 2-3 hours elapse before the full effects are felt (Chilton 1975). This delayed response has also been reported following ingestion of Amanita pantherina (Ott 1976a). The effects last for 6-8 hours, depending on dose. Effects are characterized by visual distortions, loss of equilibrium, mild muscle twitching (not convulsions, as has erroneously been reported), and altered auditory and visual perception (Chilton 1975; Ott 1976a).

It would appear that muscimol is the psychoactive constituent, and that following ingestion of ibotenic acid, a fraction of the material decarboxylates to muscimol, which then produces the inebriation. After oral ingestion of ibotenic acid, a substantial percentage of the drug is excreted unaltered in the urine, but small amounts of muscimol are also excreted (Chilton, unpublished). This mechanism would potentially explain the Siberian urinary drug recycling practice. After ingestion of the mushroom, the celebrant would excrete substantial amounts of ibotenic acid in his urine. A second user ingesting the urine of the first, would cause some of the ibotenic acid to be decarboxylated to muscimol during digestion, producing inebriation when the muscimol was absorbed; and the bulk of the ibotenic acid would be re-excreted in his urine in turn. Thus a 100 mg dose of ibotenic acid might potentially represent four or five 10-15 mg doses of muscimol, and Steller's 1774 report that one dose of mushrooms could be recycled through four or five persons is certainly feasible. Muscimol itself probably does not play a significant role in urinary drug recycling, since it was found that only a small percentage of injected muscimol was excreted in the urine of mice (Ott et al. 1975a). This hypothesis has yet to be verified quantitatively in human beings, though it has been demonstrated qualitatively in preliminary experiments (Chilton 1979). "

Svampene skulle efter sigende indeholde langt mere muscimol i starten af sesonen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du må da lige gå ind og rette på Psychedelia wikien, der står altså det modsatte.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Jeg kan ikke finde min første kilde til det med temperaturen men jeg har fundet andre kilder som siger at de skal tørres ved 75-85 grader. Giver også meget godt mening da Muscimol smelter ved 175 fahrenheit = 80 grader celcius.(ifj. erowid) Ibotainsyre ved 62-66 grader.

Jeg har skrevet at de skal tørres ved ca. 75 grader, ved 80 grader går jeg ud fra at chancen for at 'smelte' Muscimolen er rimelig stor hvilket jo ikke er særlig fedt :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

SOlbaer skrev:

Anset for at være en god myte. Men sikkert prøvet af dem alligevel..

- Med "hekseurter" er det nok natskygger der er tale om!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok HVEM har været ude og støvsuge hareskoven for fluesvampe..? Der var sørme ikke mange ift. sidste år men jeg så rester af nogen flere steder!!

JEg har lige et spørgsmål, jeg fik plukket et par stykker og nu ville jeg så gerne tørre dem i en ovn. Det kan dog ikke lade sig gøre før i morgen eftermiddag.
Hvordan opbevarer jeg dem bedst; i en pose køleren, udenfor eller i en papirspose indenfor?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

http://www.youtube.com/watch?v=8s_fpRUqpuE

Den må i bare se! 8)

God weekend alle sammen! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Ok HVEM har været ude og støvsuge hareskoven for fluesvampe..? Der var sørme ikke mange ift. sidste år men jeg så rester af nogen flere steder!!

Der var heller ikke nogen i kongelundens nåle- og birkeplantager. (fuck der er langt ud til sydamager). Gennemtravlede ca. 5 km på cykel, men fandt kun en del rørhatte under fyr, der smagte aldeles fremragende efter stegning i smør og citron på :) - Svampen, ikke træet.

Citat:
Jeg har lige et spørgsmål, jeg fik plukket et par stykker og nu ville jeg så gerne tørre dem i en ovn. Det kan dog ikke lade sig gøre før i morgen eftermiddag.
Hvordan opbevarer jeg dem bedst; i en pose køleren, udenfor eller i en papirspose indenfor?

Køleskabet er vel fint nok. Har ikke prøvet med andet end rørhatte og psyller.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har lige plukket en sød mellem svamp på 78,9 gram frisk. Jeg fandt den tilfældigvis da jeg kom gående. Jeg vil ned til stedet igen og se om der er flere... - lige om lidt! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Rød fluesvamp er da ikke svær at finde. Kender en skov i Nordsjælland hvor man nærmest skvatter over dem når man går. Minder mig om at jeg skal trippe i den skov, den er fandme trippet

Titel:
Dedikeret medlem

Den er så utrolig nem at finde hvis man går sig en tur og kigger. Den er jo lysende rød!

Jeg fandt engang en der lignede rød fluesvamp 100% ud over en enkelt lille detalje.. den var lysende grøn! Hvad mon det kan være.

Er der forresten svampe der kan forveksles med rød fluesvamp? Eller er der kun den ene art svamp som er rød og har hvide knopper på.

Har lige haft min svamp liggende i ovnen i 1,5 time.. pakket ind i køkkenrulle. det skulle vise sig at være forkert.. den er nærmest blevet 'kogt' i sit ejet væde... men ligger den der ind igen om lidt på en rist :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]