Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 14:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Kan man på nogen måde teste renheden af ens coke?

I filmen "Blow" varmer de det op, for at se hvornår det smelter, noget med at ren coke først smelter ved ca. 80'...

Syntes det jeg har fået smager ens og føles ens, men gad vide hvor rent det er!?

GF

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Du kan koge freebase på det, for at finde renheden.

Afvej 1 gram og "opløs" det derefter i 3dbb. salmiakspiritus under opvarmning. Nu dannes der en klump af ren kokain-freebase. Denne klump tørres og vejes hvorefter renheden kan findes som

% renhed = (vægt af freebaseklump/vægt af afvejet kokain)*100%

Jeg skulle lige hilse og sige, at freebase-kokain er ekstremt afhængighedsskabende, så træd derfor varsomt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det hurtigste vil nok være at smage på det,evt gnide lidt ind i tandkøddet.Du skal helst blive RET følesesløs de steder Coken ere i forbindelse med slimhinden.Ellers er det bunk. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 02 April 2003: Besked ændret af: Gonzo ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
med hensyn til freebase, så "PAS PÅ!"
Crack er ikke til at spøge med! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
CannaChem > Du glemte at medregne at HCl-saltet vejer mere end freebasen...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Mange pushere blander deres coke op med lokalbedøvende midler som hexocain, lidocain osv. så det er ikke en så sikker metode at "smage" på coke'n og mærke om man bliver følelsesløs (da mange "opblandingsmidler" lige så godt kan medføre denne følelsesløshed som den rene kokain).

På erowid skriver de, i kokain-sektionen under "bits and pieces", at rent kokain er perlemorsagtigt og ikke mat: http://www.erowid.org/chemicals/cocaine/cocaine_bits.shtml

Her er billeder af coke som det bør se ud (dvs. med perlemorsagtig glans): http://www.erowid.org/chemicals/show_image.php?image=cocaine/cocaine7.jpg

Moderator
Brugeravatar

Dex: Jeg vil ikke sige at jeg glemte det...hehe, men usikkerheder på afvejninger og håndtering og bearbejdning af stoffet generelt, vil nok udøre en større tolerance end forskellen på molvægtene [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Men ok - det er trods alt små 12% forskel på vægtene af de to stoffer, så det kan jo godt gå hen og få betydning, hvis man har andet end en badevægt og sovseskeer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

mht. freebase fældning så holder det alså ikke helt, idet min mor på den måde har prøvet at af veje 1 g cola, freebase det og få 991mg free base, det var tørret, og jeg tvivler alså på at kvaliteten er så god her i landet, det samme fenomen oplevede hun i colombia, free basen blev dog her lavet via bagepulver+vand !!
smeltepunkts testen er det mest valide efter min opfattelse, hvis man da ikke lige har en hplc [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

for resten "cocain testers handbook" er udemærket læsning hvis man er til den slags !!

Moderator
Brugeravatar

@gehenna: Har du checket pH i en vandig opløsning af bagepulver? Det består af NaHCO3 og et surt fosfatsalt som tilsammen ikke hæver pH væsentligt, da carbonaten jo omdannes til kuldioxid.

Har du prøvet med NaHCO3/Na2CO3/hjortetakssalt?

Der er nok en naturlig forklaring på din mors(?) recovery på 99,1%, når der er brugt bagepulver [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Prøv i stedet med ammoniakvand!

...og ja...en omvendtfase HPLC-MS ville nok være at foretrække...jeg er i gang med at spare op [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

HPCL? (hmm, lyder lidt nørdet!?)

Det med at forsøge at lave crack, tror jeg nu ikke lige, jeg vil rode mig ud i. Chancerne for at jeg vil kunne lade være med at ryge det, er nok ikke særlig store. (Ville ihvertfald næppe smide det ud [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )

Syntes det cola jeg får, (læses køber i dyredomme) er nu mere mat end det er perlemorsagtigt, desværre.

Men er der nogen der ved hvordan man i praksis kan lave tricket med at varme colaen op, for at finde renheden...

Bare ned i en gryde, med et termometer på, eller hvad? Hvilke temperature siger hvad!?

Vh GF

Medlem

Mit unavngivne kæledyr testede engang noget gadecoke ved temperaturmåling i et laboratorie med det rette udstyr, og resultatet var et smeltepunkt på omkring 140 grader C. Ikke imponerende, men at omsætte det til en konkret procentdel er ikke muligt uden en DSC (differential scanning calorimetri) så vidt jeg er orienteret. Uanset hvilket apparatur man benytter, kræver det at man har en REN reference, og hvis man havde det, ville man vel ikke gide at teste sit cuttede gadecoke.
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Nu bliver jeg jo lettere forvirret..
Jeg troede at det var et tegn på høj renhed, med at højt smeltepunkt.(har dog stadig kun den info fra filmen Blow)

Men nu siger I, at det ligeså godt kan være fordi det er cuttet med noget, der først smelter ved en højere temperatur.

Det rene coke, vil vel under alle omstændigheder smelte, ved "dets" smeltepunkt, så vil de resterende "ting" vel enten ligge tilbage, eller være smeltet før...?

Nogen der ved inden for hvilke rammer, renheden i Danmark ligger på, generelt.

Vh GF

Medlem

Sorry, en blanding af to stoffer vil skabe et nyt smeltepunkt, som ikke er sammenlignlig med de to stoffers respektive smeltepunkter.
Eksempelvis vil en 50/50 blanding af coke med sm.pkt 80 C og bagepulver med smeltepunkt 240 (??) IKKE have smeltepunkt 160 grader, men en anden, det såkaldt eutektiske punkt. For at bestemme det, skal der udføres den føromtalte DSC.
Røvsyg kemi, men sådan er det.
Mit personlige skud på renhed af normal DK-coke er omkring 40-50 %, selvom jeg ikke har undersøgt det, blot et gæt [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] .

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
I "Narkotika på gadeplan 2001" forfattet af diverse retskemiske laboratorier til SST, står der følgende om renheden af Kokain.HCl:

(Jeg har ingen nyere udgivelse)

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">code:</font><HR><pre>
København 1999 2000 2001
Gennemsnit 59% 32% 36%
Median 58% 32% 39%

Århus 1999 2000 2001
Gennemsnit 61% 50% 58%
Median 65% 51% 55%
</pre><HR></BLOCKQUOTE>

Jeg gad ikke at skrive resultaterne for prøverne fra Odense, Ålborg og Esbjerg, men alt i alt er det foruroligende at se at kvaliteten falder for hvert år - det samme gælder de resultater der er for prøverne af Amfetamin-sulfat.

...Det kunne self. også være at 2000 bare var et dårligt narko-år, hvem ved hvordan kvaliteten er idag? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 09 April 2003: Besked ændret af: dex|idle ]

Moderator
Brugeravatar

Koefflers bænk er en aflang varmeplade med en temperaturgradient og ved at lægge en tynd streg af stoffet ud på bænken, kan smeltepunktet visuelt aflæses.

En ofte anvendt metode, der også er lettere at udføre hjemme, er vha. silicone-olie eller alm. madolie - helst så transparent, som muligt.

-En lille mængde af det pågældende stof overføres til et lille varmebestandigt reagensglas.

-En lille gryde placeres på en kogeplade og fyldes op med olien. Halvdelen af reagensglasset sænkes ned i olien. Der placeres et (præcisions)termometer i øverste midte af olielaget.

-Nu varmes der langsomt op på gryden under en eller anden form for omrøring. Opvarmningen skal helst ikke ske med mere end 5°C/min, for at sikre en korrekt aflæsning.

-Når temperaturen nærmer sig det forventede smeltepunkt, holdes der nøje øje med faseovergangen og hvis opvarmningen er tilpas langsom, ses det, at stoffet først sintrer sammen før det egentlig smelter.
Smeltepunktet er middelværdien af sintringstemp. og smeltepunkt, hvor alt stof er smeltet.

En ulempe ved denne bestemmelse er, at stoffer, der evt. måtte være brugt til at cutte op med, kan have et højere smeltepunkt end det ønskede og kan derfor give et falsk resultat - og så må fornuften råde [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

@Cannachem: det første forsøg var lavet med ammoniakvand på dansk gade stof (det var godt men ikke så godt)der gav et resultat på 991mg !!

MHT bagepulver så har jeg aldrig set nogle lave det her hjemme på den måde, men i Columbia er det mere almendeligt at bruge bagepulver til freebase. det skal dog siges at min mor ikke selv var med inde for at købe det så hun kunne læse på pakken, så muligvis var det af en anden sammensætning en her hjemme.
Metoden dvs. vand+(bage)pulver+varme gav et olieret lag på vandet der kunne opsamles.
Men jeg kan godt se hvad du mener MHT: PH og dansk bagepulver [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

MHT: HPLC !! LABX.com så behøver du ikke spare så længe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sikkert en mere præcis metode den der med at veje,og bade i ammoniak osv.
Men I det virklige liv,har jeg altid fået gode rsultater ved at bruge slimhinde "Metoden".Jeg er godt klar over at "nogen" sikkert bruger lokal bedøvende midler i Coken,men jeg har aldrig været ude for det,og jeg har konsumeret en del Coke. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]