Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Blanding
Medlem
Brugeravatar

så har jeg endelig fået lidt godt til lungerne. 8)

Jeg regner med at ryge cirka 1 g men hvor mange g ristet tobak skal der så til ? Det er noget godt kvalitet!

p.s ' det skal ryges i bong :lol: '

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bland omkring 1/1, altså 1g hash til 1 smøg eller halvanden.. det giver klart det bedste konsistens til dit mix!

Husk forresten at varme hashen og tobakken forsigtigt sammen, hvis du ikke allerede er klar over processen..

Ærligtalt syntes jeg du skulle ryge et par gode pinde istedet, men god ryger anyway! :joint:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Undskyld, men hold op med jeres "god kvalitet" når i skal ryge så store mængder af det!

1:1 taler vi så i vægt eller fylde? 1g tobak fylder en del mere end 1g hash

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:

Kommer an på om det er "boble"-hash, catch my drift? :joint:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Undskyld, men hold op med jeres "god kvalitet" når i skal ryge så store mængder af det!

vi taler om gram ja.' :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Da jeg røg tobak på bong mixede jeg altid 1:1 i fylde. Det er mindre end en smøg

Der er ingen grund til at ryge for meget tobak ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg plejer at ryge ca 0,5g til 1 smøg. Syntes det er spild at ryge meget hash i sit mix, da det efter mit hoved ikke gør én særlig meget højere.

Ellers så kan du ryge 1g til 1,5 smøg. Hvis du ikke kender fremgangsmåden så sig endelig til så svarer jeg også gerne på det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Puttes skrev:
Jeg plejer at ryge ca 0,5g til 1 smøg. Syntes det er spild at ryge meget hash i sit mix, da det efter mit hoved ikke gør én særlig meget højere.

Ellers så kan du ryge 1g til 1,5 smøg. Hvis du ikke kender fremgangsmåden så sig endelig til så svarer jeg også gerne på det.

kan godt være jeg spørger dumt men hvad er fremgangsmåden :?: :b
p.s tak for venligheden Puttes :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Puttes skrev:

Foretrækker også selv 1-1½ smøg pr. gram :) Så er der også mere mix :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
kasmik skrev:
Puttes skrev:

kan godt være jeg spørger dumt men hvad er fremgangsmåden :?: :b
p.s tak for venligheden Puttes :D

Først får du ristet tobakken godt og grundigt, dette kan gøres på mange forskellige måder, her i blandt er de foretrukne: leverpostejsbakke-/sølvpapirsristning, riste i en gryde eller putte din tobak i en gryde med vand og filter vandet fra og lad tobakken tørre.

Herefter smuldrer du din hash så grundigt som muligt.

Så blander du hashen og tobakken i enten en leverpostejsbakke eller i sølvpapir. (papiret i cigaretpakker kan også bruges som nødløsning).

Varm mixet op og mix det sammen med fingrene. Hvis dette udføres ordentligt ender du med et noget der minder lidt om muld i konsistensen.

Herefter er det bare at ryge. :D

(Hvis din fremgangsmåde var anderledes putte er du velkommen til at skrive den. :))

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er vist bedre end det måde jeg gør det på kemal :D

jeg tog sådan set bare levpostejsbakke og lagde ristet tobak i og så tod jeg små klumper at hashet i.. 8) en enkel måde, men det giver vel ikke ligeså godt resultat vel :?:

Titel:
Dedikeret medlem

Rist smøgen, så den bliver gyldenbrun og ikke sort! Pust godt i den. Jeg plejer at puste ca efter hver "opvarmning". Bliv ved til smøgen har en fin gyldenbrun farve, og røgen du puster ud af den ikke længere direkte kradser i næsen når du indånder den.

Hashen noller du ud som normalt i den ønskede dosis. Tilsætter tobakken og blander det. Bland indtil de største tobaksflager er blevet usynlige, og tobak og noller er ca samme størrelse. (alt efter hvor store noller du laver jo)

Lav en skål af sølvpapir, og lig dit mix op i den. Varm på undersiden af skålen mens du holder den i bevægelse, altså ryster mixet i den fra side til side, ved at lave små bevægelser med håndledet. Når mixet i skålen så småt begynder at ryge, smider du det tilbage i din mixebakke, og presser det sammen med tommel- og pegefinger til det får en muldjords-agtig konsistens.

Og ja, jeg er bare en venlig personlighed :) god ryger! Misunder dig hehe, for det er min første dag af rygepausen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
kasmik skrev:

jeg tog sådan set bare levpostejsbakke og lagde ristet tobak i og så tod jeg små klumper at hashet i.. 8) en enkel måde, men det giver vel ikke ligeså godt resultat vel :?:

Den muldlignende konsistens er klart at foretrække IMO, da hashen nærmest 'smelter' sammen med tobakken.

Prøv dig frem, det er ikke sikkert du foretrækker den samme fremgangsmåde som mig. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
kasmik skrev:

Den muldlignende konsistens er klart at foretrække IMO, da hashen nærmest 'smelter' sammen med tobakken.

Prøv dig frem, det er ikke sikkert du foretrækker den samme fremgangsmåde som mig. :)

okay, så må jeg jo prøve mig frem :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

1:1 sys jeg er lidt spild af god hash.
sys du bliver ligeså høj af 2 smøger til 1 g, hvis kvaliteten er god selvfølgelig.

Jeg har før lavet 4 smøger til kun 1,2 g hash, dog også ekstrem god hash (:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Puttes skrev:

putte som du har skrevet tidligere i en anden tråd
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=20345

Citat:
Hashen: Ca 0,5 - 0,7 i mixet.

Tobakken: Ristes godt. Har ladet mig fortælle af en herfra Psy, at smøgen er godt ristet når røgen fra smøgen ikke kradser i næsen, hvis man dufter til den. Og når røgen har et svagt strejf af caramel.

Varm-mix: En lille sølvpapirs bakke, hvor mixet (hash og tobak) hældes i og opvarmes. Derefter presser du tobakken ind i hashen med pegefinger og tommelfinger, så det får en slags "muldjord" masse.

Bongen: Husk at fylde nok vand i, ellers bliver det en ubehagelig oplevelse

Men hvis det er noget godt hash så ville jeg helt klart ryge det rent som Xpert beskriver det her:

Citat:
Ryger rent

Tager 0,1 i klump og varmer i 1 sek med en lighter tæt på uden at brænde

Maser den til 1mm tykkelse, og lægger den på en rist

Varmer stille og roligt op ved at holde lighteren ovenover og suge varmen ned på klumpen som begynder at boble voldsomt op. Nogen gange vaporizer jeg det på denne måde hele vejen igennem, men det tager lidt lang tid, og det er imo lidt svært altid at undgå at sætte ild til pladen

Normalt varmer jeg det bare indtil der går ild i, sluk ilden med lighteren og sug

Kan tydeligt mærke 0,1g 100 på den måde, 3 af dem så skal jeg ikke særlig meget de næste par timer

Smagen er meget bedre, og du slipper for at ryge alt det tobak. Meget mildere mod lungerne

men hvis du skal lave et mix og vil slippe for at rode rundt efter sterin lys og ødelægge flere lightere så gør det på et komfur i en lille gryde! Så kan du nolde din klump ud og riste på samme tid :D

lige et godt råd fra en god ven: Når du så har lavet dit varm mix så er dine fingre sikkert helt smurt ind i hash og tobak. brug en kniv til at fjerne det:P det er mega smart så undgår du også at skal på nold jagt på gulvet..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
SPÆNDENDE TRÅD

Der går alt for meget til spilde ved rygning, det skal op i endetarmen for at du udnytter det optimalt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

han skrev det skulle ryges i bong..? det er hans valg, bare fordi du har nogle sjove anal drømme behøver vi andre ikke at rende rundt med urt i tarmen!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
kroggy skrev:
han skrev det skulle ryges i bong..? det er hans valg, bare fordi du har nogle sjove anal drømme behøver vi andre ikke at rende rundt med urt i tarmen!

Hvis man lever det ud er det vel ikke drømme længere :D

Egentlig ville jeg jo også bare skrive et indlæg for at hæve min postcount så jeg kan få noget streetkredibillity

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
kroggy skrev:

Hvis man lever det ud er det vel ikke drømme længere :D

Egentlig ville jeg jo også bare skrive et indlæg for at hæve min postcount så jeg kan få noget streetkredibillity

årh nice! :s

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]