fushibask skrev:
Kan man få SERIØSE visuals på det der lyd sjov?
eller er det, det samme som og meditere til noget god musik?
Hvis du får visuals af det her, så tror jeg du ska' gå til enten øjen-læge eller anden læge, for så er der noget galt

Jeg har, i slutningen af 90'erne, også leget lidt med brainwaves (gode gamle cool-edit ku' lave dem (en gammel audio-editor)), og min personlige erfaring er at de har en meget meget meget meget meget meget meget meget meget MEGET mild effekt... if any.
I cool-edit ku' man ta' en sample (en wave-fil, så det ku' også være hele numre eller hele album) og 'kode' en brainwave ind-over (alpha-, beta-, og theta-waves hed de forskellige frekvenser, og ku' varieres igennem nummeret/samplen som man ville for at opnå forskellige tilstande på bestemte områder af musikken. Ret hype'd, men også ret skuffende), men jeg ku' ikke høre om effekterne var musikken (som jo i-sig-selv ka' ha' enorm effekt, tænk på film-musik feks) eller brainwave'n.
Jeg synes mest det lød som fase-skift i stereo-lyden. Lidt i stil med hvordan en helikopter lyder "fuf-fuf-fuf-fuf-fuf" (hvis du ka' følge den lyd

), og også nogenlunde samme hastighed som på en helikopter's "fuf'er" (afhængigt af de valgte frekvenser selvfølgelig).
Dén lyd er i-sig-selv nok til at blive lidt ør af, så det ka' sagten's være her effekten ligger.
Det er dog meget sjovt at lege med