Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg sidder her og diskutere med min kammerat som siger man kan glemme hvordan man trækker vejret altså når man er virkelig blæst på feks lsd meskalin ecstacy hash osv. eller det bare er noget man kan bilde sig det ik i sin koger... jeg har en gang troet at jeg hele tiden glemte hvordan jeg trak vejret i et trip på meskalin ecstacy smertestillende og hash... men jeg trak alivel vejret lå jeg mærke til... så mit spørgsmål er bar om der er mulighed for at glemme at trække vejret eller kroppen automatisk vil gi signal til at trække vejret

Titel:
Medlem

at trække været er en af de sidste funktioner der holder op med at fungere. Du kan virklig være i dyb koma og alligevel stadig trække vejret. Jeg har ihvertfald aldrig hørt om folk der er døde af en od på mescalin/LSD/psilocin/DMT... men jeg ik læge :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Nej det kan du ikke glemme. Dog er det meget nomalt at folk ender i et badtrip fordi de kommer i tvivl.

Hvis du kan spørge dig selv om du trækker vejret, så trækker du vejret.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hvis du od'er på smertestillende medicin mener jeg ofte det er fordi at impulserne til lungerne bliver så svækkede at de stopper med at trække sig sammen.

Titel:
Junior medlem

okAy tak for svarene... jeg vidste nemli jeg havde ret i vores diskusion... og jeg ku godt forestille mig at man mediciner ku påvirke eller lamme sit ånedræt men det var bare sån men gennerelle stoffer om man ku der på.. men tak for svar

Titel:
Dedikeret medlem

jeg kan tit godt komme til at tænke på min hjerterytme på syre osv, og så derefter begynder jeg altid at trække vejret vildt hurtigt, og så kan jeg ikke huske hvordan rytmen var før, så sidder jeg 10-15 min før jeg glemmer det, :D.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
smukkeper skrev:
.. så mit spørgsmål er bar om der er mulighed for at glemme at trække vejret eller kroppen automatisk vil gi signal til at trække vejret

Ifl. yoga-traditionen er det muligt.

Indenfor yoga er der et begreb, der hedder Kevala kumbhaka (sanskrit). Kevala kumbhaka er betegnelsen for spontan standsning af åndedrættet uden en bevidst anstrengelse (feks pranayama/åndedrætsøvelser).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke lige helt det tråden handler om, men jeg har en enkelt gang haft forbipasserende besvær med at trække vejret på ca 600 mg dextrometorphan.
Dette skyldtes dog tilsyneladende noget lignende en forsnævring af hele mit svælg - hvilket vist ikke er helt uset ved stoffet.

Meget ubehageligt, men det kunne heldigvis klares nogenlunde med et par slurke vand, når jeg lige tænkte lidt for meget overt det...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
CamelJJ skrev:

Fantastisk linje at huske på hvis man nu ender i et badtrip med lige netop dét scenarie! :D

Titel:
Psychedelia Sponsor

Mr.Ambient skrev:
CamelJJ skrev:

Fantastisk linje at huske på hvis man nu ender i et badtrip med lige netop dét scenarie! :D

Det minder mig om den med at sålænge du tvivler på om du er blevet sindsyg, så er du det ikke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg var på opvågning, godt doped efter en operation glemte jeg konsekvent at trække vejret, så det apparat der måler blodets iltmætning(hvis jeg ikk tager helt fejl) begyndte hele tiden at bippe. Jeg havde så en slange med rent oxygen i det ene næsebor. Men det var godt nok en kogeren oplevelse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg lider af søvn apnø, dvs. at jeg når jeg sover kan min krop glemme at trække vejret. Det er ikke rigtigt ubehageligt, men har forskrækket min eks mange gange.. Ud over det kan jeg nogen gange når jeg ligger ned og stener op i loftet, ikke påvirket, gå i trance og jeg glemmer at trække vejret... Så kan der gå hvad der føles som 5 min bagefter, før min krop selv gisper efter vejret, og jeg lægger først selv mærke til det, når min krop gisper efter vejret... Det er tilgengæld freaky! Ved godt det ikke havde noget med stoffer at gøre, men det handler i bund og grund om det samme vel..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Men da er det jo ikke din krop som glemmer at trække vejret, men din tunge som blokerer luftvejen når du ligger på ryggen. Da vil din krop til sidst, som du selv siger, tvinge dig til at trække vejret. Typisk med et højlydt snorkebrøl af et gisp:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
sygt nok at man ligefrem kan lide af det... lyder sku ikke særligt behageligt..

det sjoveste jeg har set var engang i noget handelsskole fremvisningsdag, der var der en pige som led af en eller anden sygdom så hun af og til besvimede..

aldrig har jeg set en pige slå sige så meget i løbet af 2 dage, hun ramte både bordben, gulv osv... alt for grinern..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Luca-main: Ret sikker på min tunge ikke blokkerer for noget som helst :-P

@waggafnipsen: Tror du ikke bare hun led af narkolepsi?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]