<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af zionboy: Ephedra er langt sundere for kroppen end amfetamin - det virker dog heller ikke lige så kraftigt. Så længe du holder dosen af ephedra under 3 g ekstrakt - så er det risikofrit (medmindre du har hjerteproblemer, sukkersyge eller lign) det eneste der kan sammenlignes mellem ephedra (ephedrin) og amfetamin er den stimulerende fornemmelse i kroppen! Amfetamin påvirker din psyke, det gør ephedra ikke.... Ephedra er altså kun stimulerende og ikke euforiserende. Som jeg har skrevet mange gange tidligere, så er alt over 3-4 g ekstrakt ikke værd at indtage, idet det kun giver bivirkninger ( hjertebanken, søvnløshed m.m) Desuden så peaker effekten af ephedra ved omkring 3-4 g.
Efter min mening skal ephedra betragtes som et mildt alternativ til f.eks. kokain eller amfetamin - ikke som en erstatning. Hvis du skal mentalt dopes for at have det sjovt - så lad det ligge. Min væste frygt omkring ephedra er at en eller anden idiot en dag formå at slå sig selv ihjel på grund af en ephedra OD - dettte vil uden tvivl betyde en 100% kriminalisering af det eneste tilfredsstilende alternativ - så slap af med ekstrakten....
(RygerSmiley)<HR></BLOCKQUOTE>
|