Take The Blue Pill skrev:
Vil gerne høre jeres mening om methylone, og om i mener om det er et stof man får det fedt af lig som amfetamin og mdma, jeg ved selvfølgelig godt det ikke er det samme, men da det er et syntetisk drug burde det da have nogenlunde samme virkemekanisme.
Hvis i skulle putte det på en top tre med de to overnævnte hvor ville det så ligge også med hensyn til hjerneskader.
Det minder mest af alt om en mere tilbagelænet og knapt så aggressiv MDMA i min optik. Euforikurven er simpelthen lige den tand lavere. Når man er på vej op på trippet er det også markant, hvor mere vildt MDMA føles i forhold til metylonen. MDMA kommer mere på som en hammer og man bliver også den tand mere blæst/"væk"/e-tarderet på MDMA. Man er lige den tand mindre dum på metylon.
Når man har prøvet MDMA kan det være svært lige at vænne sig til metylonen, for det er svært at indstille sig helt på, at virkningerne ikke helt og holdent er de samme. Og så ender man nemt med at jagte den identiske MDMA-følelse på metylonen - men det er jo lidt som at skrue med en hammer, en art "misbrug".
Begge stoffer har sin berettigelse, lidt som en almindelig pilsner og en guldøl.
Vi aner ikke en skid om, hvorvidt metylon gør os til bøsser, får bryster til at vokse frem og i øvrigt får hjernen til at ligne en toast, der er glemt i brødristeren. Det er et research chemical.
Når det så er sagt, så lad mig gentage det vi ved om MDMA, for der florerer stadig et hav af useriøse rygter om MDMA, selv blandt de narkofile.
MDMA giver ikke hjerneskader! Dette synes efterhånden at være bevist hinsides enhver tvivl, især hvad angår den rekreationelle brug af stoffet. Vores eget Bispebjerg Hospital har jo netop frikendt MDMA for at give varige hjerneskader, og det falder i tråd med alt det ham fra
http://www.thedea.org har sagt i alle disse år.
Du får dog "ændringer i hjernen" af MDMA, såvidt vi ved, og den slags skader indtræder vist ret tydeligt omkring de 20 mg/kg. kropsvægt, altså ved 1,6 gram for en person på 80 kg. Men som forskerne sagde, så forsvandt sådanne ændringer omtrent efter 2 måneder, og man kunne altså IKKE påvise varige hjerneskader eller -ændringer. Den hollandske rapport rapporterede om enkelte ændringer i blodgennemstrømning i hjernen for rekreationelle brugere, men igen også at de forsvand efter 2 måneder (dette var noget andet end SERT, som Bispebjerg undersøgte).
Du skal som tommelfingerregel overophede samtidig for at få organ og hjerneskader.
Metylon føles lige en tand mindre hård for kroppen og hjernen dagen efter, men igen er det ikke en særlig god indikation af noget

Metylon spolerer dog min nattesøvn mindst lige så meget som MDMA, og især hvis jeg lige glemmer at metylon ikke er MDMA og derfor tager ekstra meget for at nå de helt høje nagler af eufori (hvor jeg så synes, at man mest får en speedet effekt). Umiddelbart er det dog en nogenlunde fair hypotese at sidestille metylon og MDMA, da de begge er fenetylaminer og derfor givetvis har omtrent samme effekt på lever og hjerne.
Jeg er ikke bekendt med risikoprofilen for amfetamin.