Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Nær esbjerg
Forværrer alkohol en MDMA nedtur ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Af personlige erfaringer kan jeg kun mærke MDMA nedturen selvom jeg har drukket. Men nu er det ikke så tit jeg gider og drikke alkohol når jeg er på MDMA da alkohol dehydrere + MDMA giver forhøjet temperatur i kroppen.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg ved ikke om det forstærker nedturen, men udover det er MDMA + Alkohol rigtig dårlig HR, så undgå helst at blande. Og hvis det ikke kan undgåes, så drik vand. Og hellere for meget end for lidt.

Titel:
Junior medlem

Nej nej i misforstår mig. Jeg mener hvis jeg tager MDMA idag så har jeg jo lidt nedtur i morgen, og hvis jeg så drikker i morgen bliver den nedtur, som allerede er der, værre?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
HamDenSeje skrev:
Nej nej i misforstår mig. Jeg mener hvis jeg tager MDMA idag så har jeg jo lidt nedtur i morgen, og hvis jeg så drikker i morgen bliver den nedtur, som allerede er der, værre?

Lad være med at spise ecstasy for ofte. Man siger en 3-4 gange om året hvis du skal bevare gnisten. Eller max og MAX en gang pr måned.

Det er ikke en god ting at tage MDMA en aften, og så drikke dagen efter. Din krop og hjerne har brug for hvile.

Lyt til din krop.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Drak mig rigtig godt fuld dagen efter en mdma tur og jeg fik det så skidt at jeg måtte drikke vand resten af aftenen ;) .
Så det ikke noget jeg ville gøre .

Titel:
In our memories

ærter

Titel:
Medlem

Alkohol i lette til moderate mængder kan dæmpe en MDMA-nedtur. Personligt plejer jeg at indtage 2-5 shots fordelt over 30-60 minutter, meget afhængig af MDMA doseringen og rusens type - lad det enkelte shot virke, før du redoserer. Alkohol dagen efter et MDMA-trip er ikke noget problem - husk sund mad og vand.

Men som andre påpeger, bør man være endnu mere opmærksom på sin krop. Begge stoffer virker dehydrerende, og derfor er det en uhensigtsmæssig blanding, især hvis man ikke har styr på hvad man har gang i. Drik vand og hold øje med kropstemperaturen.

Titel:
Medlem

husk også på at MDMAen bliver langsommere nedbrudt i kroppen hvis man har alkohol i blodet samtidig med MDMA. dette gælder faktisk de fleste syntetiske stoffer såvidt jeg husker

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
snubi skrev:
husk også på at MDMAen bliver langsommere nedbrudt i kroppen hvis man har alkohol i blodet samtidig med MDMA. dette gælder faktisk de fleste syntetiske stoffer såvidt jeg husker

Har du nogen kilder på det?

Titel:
Medlem

når leveren også skal arbejde på at nedbryde Ethanolen. taget det længere tid at nedbryde stoffet det er jeg næsten sikker på. jeg kan godt prøve at finde kilden.

Titel:
Junior medlem

Det endte med at jeg var alt for træt til at tage i byen og drikke ..

Men jeg har et spørgsmål mere.

Tit, dagen efter en tur på kiks/MDMA kan musklerne i min krop godt være lidt underlige når jeg ligger helt stille. For eksempel når jeg skal sove aftenen efter, spænder musklerne sådan at f.eks benet spjætter. Hvis i forstår hvad jeg mener. Det er ikke noget ubehageligt, men det er da lidt underligt. Det kan godt ske 1 gang hver 2. minut eller deromkring.

Titel:
Medlem

ja sådan får jeg det også tit efter MDMA. mener det er noget med at du mister noget af kontrollen over din krop så du laver en del ufrivilige bevægelser kan ikke lige huske hvorfor. det må en af eksperterne svare på =)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg kan stort set ikke rigtigt mærke mine methylon ture dagen efter, men drikker jeg er det pludselig en helt anden sag, jeg kan sågar få små nedture så, og i hvert fald få det ret dårligt og ikke have lyst til noget, og det er også ved små mængder alkohol, behøves ikke engang være så jeg rigtigt kan mærke alkoholen om aftenen.

Om det er helt det samme med mdma, det skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke har testet det nok, kunne godt tro det var meget det samme, og har da også oplevet lidt derhen af de gange jeg har prøvet det.

HamDenSeje skrev:
Tit, dagen efter en tur på kiks/MDMA kan musklerne i min krop godt være lidt underlige når jeg ligger helt stille. For eksempel når jeg skal sove aftenen efter, spænder musklerne sådan at f.eks benet spjætter. Hvis i forstår hvad jeg mener. Det er ikke noget ubehageligt, men det er da lidt underligt. Det kan godt ske 1 gang hver 2. minut eller deromkring.

Vil tro det med musklerne er et helt alm. tegn på at du har haft spændt musklerne lidt rigeligt. (overdoserig??) Det gør man jo når man tripper, så spænder man i musklerne uden at tænke over det, og det kan f.eks. også nemt give en god gang kæbe smerte dagen efter. (jo større dose, jo være)

Jeg har oplevet det samme med spjættene natten efter store mængder methylon, og har lidt tænkt at det er fordi man stadig tripper en smule i underbevidstheden, eller at musklerne bare har vænnet sig lidt til at køre deres eget løb.

Senest rettet af Winta 21 aug 2007 12:57, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

snubi skrev:
ja sådan får jeg det også tit efter MDMA. mener det er noget med at du mister noget af kontrollen over din krop så du laver en del ufrivilige bevægelser kan ikke lige huske hvorfor. det må en af eksperterne svare på =)

Det lyder ærlig talt til at du overdoser på mdma. Hvis det da er direkte spjætten og pludselige bevægelser.

Hvor meget tager du, og over hvor lang tid?

Titel:
Medlem

jeg tager ikke MDMA mere men da jeg tog. var det imellem 20 og 39 kix over 12 til 20 timer alt efter hvor gode de var. men min tolerans var også sky high

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

snubi skrev:
jeg tager ikke MDMA mere men da jeg tog. var det imellem 20 og 39 kix over 12 til 20 timer alt efter hvor gode de var. men min tolerans var også sky high

20-40 kiks på mindre end et døgn? Jesus!

Hvor ofte gjorde du det? Det er sguda ikke en helt uskadelig mængde... :shock:

Og det må da have kostet knaster?!

Titel:
Medlem

hver weekend og i ferierne næsten hver dag. men solgte også engang imellem når jeg manglede penge. det er først nu når jeg kigger tilbage jeg kan se hvor langt ude jeg egentlig var. jeg havde kun 2 ting i hovedet: kix og hård tramp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]