Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Hej.
Det er nu ca. et år siden jeg havde min debut med stoffer. (bortset fra et par lav-alder forsøg med hash og amfetamin). På det år er det primært Amfetamin, MDMA (i form af ecstasy) der er blevet indtaget. Det gik meget hurtigt fra at være første gang, til et fast forbrug hver fredag og lørdag. Ting jeg ellers har haft leget med er Methylon, Hash, Kokain, 2c-(x), Svampe, DXM og Ketamin. De 3 sidstnævnte har dog været enkelt tilfælde.
Månederne omkring jul var den tid hvor forbruget var størst. Sov stort set ikke i weekenderne før søndag aften, hver weekend. De sidste par måneder har jeg taget stort set hver weekend, men med søvn de fleste dage (ikke lige mange timer hver gang). Sidste par måneder er jeg også gået meget over til Methylon...
Nå, nu til mit problem. Jeg har inden for den sidste måned eller måske 2,? fået ufatteligt mange chok, (det bliver værre når jeg er påvirket). I starten var det meget sjovt, men efterhånden går det mig på, og er lidt bekymret for hvad det er kan være... Hvis jeg er påvirket kan det forekomme ved at der bliver tabt noget på gulvet, en der banker på døren, der bliver kastet noget gennem luften som jeg ikke er klar på. osv osv... Har det noget med mit (for/mis)brug at gøre?
Det skal siges at efter jeg begyndte at læse herinde (omkring jul 06), er blevet mere og mere interesseret i diverse psykedelia, og mistet lidt for at sidde vågen hver weekend hvor man sidder i en befolkning hvor alle bliver dummere og dummere for hver time der går. Problemet er nok bare at min vennekreds er mere til det vi laver hver weekend nu, end psykedelia's, også selvfølgelig at jeg ikke har de store muligheder for at skaffe svampe og 2c-x som var de 2 ting jeg ville blive mere fortrolig med før andre ting skulle på tale.
Hvis nogen skulle være interesseret er jeg 18 år og i lære hvor jeg har et fravær på under 2%, aldrig haft fysiske mèn i den tid jeg har rørt stoffer, bor hjemme og har et nogenlunde forhold til min familie...

Det blev en noget længere smørre end jeg havde tænkt mig på jeg startede. Ved I er nogen meget vise mennesker mange af jer, så regner med nogen gode svar som måske ikke kan hjælpe mig, men i hvert fald råde mig :)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg syntes det er rigtig godt at du passer dit arbejde. Thumbs up for det. Det bliver hurtigt for meget når man knalder den af hver weekend, så hvorfor ikke tage en pause væk fra det?

Andg. psychedelika, så vil jeg anbafale at du forberedte dig grundigt på dette. Læs "Set og Setting" i wikien, og studer psychedeliske stoffers virkning, og beslut om det er noget for dig. Hvis du er glad og tilfreds med tingene som de står, og velinformeret om virkningen, så er der vidst ikke noget i vejen for at du køber/finder nogle svampe/2 c-x og prøver dig frem.

Titel:
Medlem

Puttes skrev:
Jeg syntes det er rigtig godt at du passer dit arbejde. Thumbs up for det. Det bliver hurtigt for meget når man knalder den af hver weekend, så hvorfor ikke tage en pause væk fra det?

Andg. psychedelika, så vil jeg anbafale at du forberedte dig grundigt på dette. Læs "Set og Setting" i wikien, og studer psychedeliske stoffers virkning, og beslut om det er noget for dig. Hvis du er glad og tilfreds med tingene som de står, og velinformeret om virkningen, så er der vidst ikke noget i vejen for at du køber/finder nogle svampe/2 c-x og prøver dig frem.

Jeg har efterhånden brugt mange spændende timer og læst et utal tråde igennem ang. psykedeliske stoffer, og har som sagt også haft et par enkelte erfaringer med det. Ja pause har været oppe og vende mange gange, det meste af min omgangskreds gør det, og ja når weekenden står på er er det svært synes jeg. Men har endnu heller ikke sat mig for at det nu er tid til pause.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kunne godt lyde som om du simpelthen er "stresset" - kroppen reagerer underligt på længere tids hårdt fysisk press... som jeg vil betegne det forhold du beskriver - du mister måske 1-2 nætters søvn næsten hver uge og samtidig belaster du din krop langt ud over "normal brug". Kroppen når aldrig at komme sig for næste weekend går det løs igen.

Jeg vil tro en god lang pause vil gøre underværker - noget jeg også ville anbefale selvom du ikke havde symptomerne for hver weekend er ikke sundt i længden :?

Titel:
Medlem

Vil råde dig til at læse "Set & Setting" inden du tager noget somhelst og tag og læs nogle triprapporter så kan du se hvad der nogenlunde er i vente.. Men husk at det måske ikke lige er den oplevelse du regner med.. og husk at lade vær med at prøve at kæmpe imod og bare "Go with the flow" .. Man kan godt blive lidt nervøs når det hele ser anderledes ud og føles anderledes.. Det kan blive en fed oplevelse men også en meget ubehagelig en.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg vil nu nok råde dig til at vente med psykedelika et års tid eller to endnu. Husk på, at stofferne nok skal være at finde resten af dit liv alligevel, så hvad haster egentlig? Og ville det ikke være uklogt at forøge risikoen for et bad trip, nu da din hjerne tydeligvis ikke har det så godt? Giv den noget ro, så kan du altid eksperimentere, når den er på status quo igen.

Titel:
Medlem

Det er heller ikke noget der haster med at komme igang med, interessen bliver bare større og større :) .. Der er ingen kloge folk, eller andre der har prøvet det med de chok, eller har en fornuftig forklaring på hvorfor det sker :? ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har faktisk oplevet lidt lignende på min 2. tur på Methylon...

Jeg blev forskrækket hver gang der kom nogen hen til mig - som om hjernen ikke rigtig kunne koordinere sammenhængen mellem tid og afstand og jeg derfor oplevede det som om jeg først opdagede folk når de var helt tæt på... og derfor blev forskrækket da folk "pludselig stod der"

Ved ikke om det lyder bekendt? jeg har det dog ikke i upåvirket tilstand - har kun oplevet det de 2 gange på Meth...

Titel:
Medlem

Ja med ting der bliver kastet i luften osv der er det nøjagtigt det samme.. Men også hvis folk taber noget på jorden der bare giver den mindste lyd...
Var så inde og se Kollegiet igår, aldrig om jeg har hoppet i stolen så mange gange som af alle de chok effekter der i den :lol: :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
har prøvet at opleve noget lign., vil mene det er begyndende angst anfald og hvis du ik holder pause nu her ka det udvikle sig til faktisk at være angstanfald ;)

dog kun et gæt :)

Titel:
Medlem

Hmm tanken har strejfet mig, selvom jeg aldrig har følt mig angst... Kunne godt være jeg seriøst skulle tage den pause.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]