Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Som det er enhver kendt, så er de fleste forbrugere af narko meget hemmelige med det, især over for deres forældre.( Her taler jeg især om de helt unge og uerfarne)
- Hvilket jeg også selv er(Ung) :wink:

Men hvis nu at det vid(underlige) skulle ske at nogle herinde fra skulle gå hen og få nogle kids, tror i så at i ville være i stand til at se når jeres 15-16 årige kommer hjem fra en ordentlig tur med en masse narko?

Jeg tror ihvertfald selv at jeg ville kunne se det på min knægt dagen efter, hvis han havde været på en amf/kiks tur.

Jeg har aldrig selv haft nogle problemer med at skjule med forbrug, kun når jeg har røget alt for meget tjald, men det er også lidt mere acceptabelt fra de gamles side af, da min far selv ryger nogle gange.

Men, vil vi kunne se det? Og i værre tilfælde kunne hjælpe dem med at stoppe, hvis dette var nødvendigt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Vil tro at man for at kunne hjælpe selv skal have en vis viden omkring det og lade være med at katagorisere alt som "farlige stoffer og døds narko", da dette kun viser at man ikke ved en skid om det. Og så snart de unge ser at deres venner ikke dør at det så tvivler de også mere og mere på alt det andet der er blevet sagt.

Senest rettet af Xtreme 31 mar 2011 00:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tror og håber på at de fleste brugere herindefra relativt hurtigt vil kunne se når deres børn har indtaget nogle former for narkotika, kan fornemme det på omgangskredsen eller lignende. Det er dog ikke sikkert man vil kunne se det på dem dagen efter.
Jeg har dog den holdning at jeg ikke ville have noget imod at mine børn ville træde i mine fodskridt. De skulle dog gerne kunne undgå at lave nogle af ens egne fejltrin da man gerne skulle have en åben holdning til stoffer. Jeg tror helt sikkert at brugere herfra vil være bedre rustet til at præventere misbrug og være med til at hjælpe folk ud af det når de står i det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det kommer helt an på om du bevarer din tilgang til stoffer når du er 40 når din teenager kommer hjem. om du kan huske hvordan det var og om du har overskud til det. Mine havde taget masser selv,. men havde så meget job og andet skidt om ørerne så de slet ikke opdagede det.

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg er ret overbevist om at jeg vil kunne se tegnene på indtag af diverse rusmidler, men jeg kan endnu ikke sige noget om hvordan jeg vil håndtere det, skulle situationen opstå.
Men umiddelbart vil jeg sige at hvis de får den rigtige information, forbruget ikke på nogen måde påvirker dem negativt og de ellers bruger deres sunde fornuft, så tror jeg det langt hen ad vejen vil være i orden med mig.
Men kun tiden kan vise om jeg bevarer den indstilling.
Jeg håber ihvertfald at de i så fald vil lytte til min erfaring og tage den til sig, så de undgår nogle af fejl jeg har begået.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
når jeg får børn..?

til den tid, er det endten normalt at svedteste sine børn når de kommer hjem fra fest - hvis det da ikke bliver normalt at svedteste folk til fester normalt - eventuelt et samfund hvor politiet lige mødte op til en fest og tog svedtests på dem der ser mest kogt ud..

i fremtiden, der bliver det normalt for skolerne at køre urintest engang hver 3 måned. - lige for at se om en eller 2 af eleverne har taget stoffer, så de kan smides ud..

- og jeg vil håbe for mit barn at det er clean, da der ellers nok er noget i stil af dødsstraf.

ellers så opnår vi et samfund, hvor stoffer er legale, og du bare kan spørge dit barn hvad det har indtaget, et samfund hvor dit barn heller ikke så let ryger ud i et overforbrug, da du kan hjælpe med at regulere forbruget, og hive fat i vedkommende når du synes det bliver for meget..

ligesom man idag kan med øl, folk er jo åbne omkring deres øl forbrug, selv hvis de har et overforbrug.. -

men hvorvidt jeg kan se det?..- måske ikke hver gang, men der kommer et tidspunkt.. - jer der holder jeres forbrug skjulte for jeres forældre.. de ved sikkert mere end i tror..

min far siger heller ikke et ord - selvom jeg nogen gange har svampe liggende fremme, han har set en pose med ketamin, fundet tjald osv.. - faktisk er det eneste han har pointeret tjalden..

skal så også siges at jeg langt fra har et stort forbrug.. - derfor har min far ingen grund til alarm..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg kan godt se fornuften i jeres indlæg, og i har måske ret i, at man ikke kan være sikker på at spotte det dagen efter, men nok at man ville kunne se nogle ændringer i livsstilen + vennekredsen.

@Spiffeh. din far tager det godtnok meget køligt, gid jeg havde det sådan med mine de gamle. Hehe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Nu er jeg jo en af de gamle. Har to vidunderlige piger på 8 og 13 år.
Jeg tror ikke at jeg et øjeblik være i tvivl, hvis de var dopede. Men jeg håber da de lader være eller bare venter mange år, før de går deres far i bedene.
Jeg brugte desværre halvdelen af niende og tiende klasse til at ryge fed og gumle svampe. Dette resulterede i ekstremt dårlige karaktere og gymnasium var udelukket. Har fortrudt det senere, but shit happens.
Men jeg har jo klaret det alligevel, som håndværker.

Hilsen Flimmer

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

flimmer skrev:
Jeg tror ikke at jeg et øjeblik være i tvivl, hvis de var dopede. Men jeg håber da de lader være eller bare venter mange år, før de går deres far i bedene.

Kender de noget til dine erfaringer med stoffer? Er det noget du har taget stilling til, hvordan du vil forholde dig i forhold til dit eget forbrug kontra et eventuelt forbrug fra deres side?
Bare af nysgerrighed... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
flimmer skrev:

Kender de noget til dine erfaringer med stoffer? Er det noget du har taget stilling til, hvordan du vil forholde dig i forhold til dit eget forbrug kontra et eventuelt forbrug fra deres side?

Har fortalt den ældste lidt om det og det usmarte i drugs kontra skole. Hun er meget fornuftigt, så der er jeg ikke nervøs endnu. (+ skolen punker dem med samme sang)

Mit mini forbrug af pot eller svampe ved de ikke noget, om og skal heller ikke.
Jeg ser det for mig. "Min far tager flere stoffer, end din far"
Tror ikke det køre godt igennem på deres skole. :wink:

Hilsen Flimmer

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100 KBH
flimmer skrev:
Homo Superior skrev:
flimmer skrev:

Har fortalt den ældste lidt om det og det usmarte i drugs kontra skole. Hun er meget fornuftigt, så der er jeg ikke nervøs endnu. (+ skolen punker dem med samme sang)

Mit mini forbrug af pot eller svampe ved de ikke noget, om og skal heller ikke.
Jeg ser det for mig. "Min far tager flere stoffer, end din far"
Tror ikke det køre godt igennem på deres skole. :wink:

Hilsen Flimmer

Tænkte mere på vis hun misforstår det og har hørt noget om alle der tager stoffer er narkomaner så ville hun nok tænkte "min far er narkoman" .. det ville jeg syntes ville være værre end "Min far tager mere end din"..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Julleboy skrev:
Tænkte mere på vis hun misforstår det og har hørt noget om alle der tager stoffer er narkomaner så ville hun nok tænkte "min far er narkoman" .. det ville jeg syntes ville være værre end "Min far tager mere end din"..

Tak. Du har lige givet mig et nyt prædikat til min cv. "Deltids Junkie"
Nu er det ikke sådan, at jeg sidder og fyre i stuen. Røg et par gange eller seks, om året. Gerne med gutterne fra gl.dage.
Svampe når jeg har lyst og der ikke er børn i nærheden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]