Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Her på det sidste har jeg haft lyst til at fucking skrige!
Grunden til det er, at jeg er så pisse træt af stoffer sådan set..

Jeg synes ikke folk snakker om andet, specielt i byen..
Og jeg er bare træt af alt omkring stoffer:
- "Jeg-var-så-fucking-blæst-på-amf"-idioterne
- "La'-vær-med-at-ta'-streger,-mand,-jeg-har-været-langt-ude-bla-bla"-helligrøvene
- Det faktum, at rygter bliver til sandhed efter, at de er blevet fortalt videre et par gange.
- Træt af, at man aldrig rigtig kan holde op, fordi folk overalt altid har noget.
- Træt af folk der ser stoffer som hele min identitet.
- Og folk der ser stoffer som hele deres identitet.
- Sur over 14-årige piger ringer og spørger om "jeg ikk' kan skaffe amf, for de skal altså heelt vildt meget bare ha' noget" (hva' tror de selv - men hva' tror de selv?)
- Hader folk som tror det er sejt at ha' haft et misbrug og bralrer op om det hver gang lejligheden byder sig (for det meste også de der 14-årige "langt ude"-tøser [og en måned med pot/hash gør dig ikke til super-ex-narkoman])
- Hader, at jeg møder så mange pisse underlige mennesker i miljøet (psykose-tilfælde / sinke-brian-typer og LØGNERE!
- At man ikke bare kan sidde nogle gutter og chille uden stoffer/røg/øl og så alle synes, at der "mangler noget".
- At jeg også selv, synes der mangler noget.
- At det efterhånden er blevet ganske normalt at høre orderne: "Han var blæst på coke/E/amf".
- At høre de ord i forbindelse med 14-15-årige! (Slap da lige af, stoffer findes sgu også i det omfang, når du engang rent faktisk er blevet gammel nok til at styre det).
- At alle "kan skaffe alt, mand".
- At ovenstående aldrig passer.
- Den ældre del af befolkningen nærmest tror, at der kun findes én slags narko og det er "STOFFER!" (Tak Ekstra Bladet).
- At folk synes, det er underligt hvis man siger "nej tak" til at ryge eller ta' en streg.
- At folk altid tror, jeg er blæst/stiv/skæv, eller lige har været.
- At man ikke kan være ubeskriveligt fuld i byen, uden straks at blive anklaget for at være "langt væk på stoffer".
- Den måde kokain er blevet en "se-mig-hallåå åå-se-hvor-rig-jeg-er"-ting på linje med D&G, Gucci, LV og hvad fanden det ellers hedder, blandt de yngste teenagere, og de derfor næsten sender kæde-SMS'er rundt efter indtag (alle har sgu da råd til at dele et gram coke med fire andre)
- At folk ikke undersøger tingene og læser om dem, inden de stopper dem i sig.
- Folk der ser op til andre, fordi de ta'r stoffer.
- Folk der ser ned på andre, fordi de ta'r stoffer.
- Den måde, amfetamin er blevet "den nye hash", forstået på den måde, at det er noget de fleste unge har prøvet, som hash var før i tiden.
- At selvom jeg er så træt af alt det pis, så bliver jeg ved med at køre i det spor jeg er så træt af.

Jeg tror sgu, jeg kunne blive ved med at rante hele natten.. Men vil jo heller ikk' lyde som en bitter person :D hehe..

Men kender I det?
Har I også bare "fået nok" af alt hvad der kommer med stoffer?

Titel:
Dedikeret medlem

Synes det er et godt indlæg du skriver. Jeg kan personligt ikke genkende så mange af de ting du skriver, men kender da godt til hvad du mener.

Har du overvejet at finde en anden livsstil, starte lidt forfra og forsøge at basere dine venskaber på noget andet end stoffer? Det lyder ikke som om at stofferne har haft nogen solid grobund for de venskaber du har erhvervet dig.

Junior medlem

Super godt indlæg. Her er nogle af de ting du beskriver, som jeg, personligt, synes er de værste:

Chanders skrev:
- Og folk der ser stoffer som hele deres identitet.
- Hader folk som tror det er sejt at ha' haft et misbrug og bralrer op om det hver gang lejligheden byder sig (for det meste også de der 14-årige "langt ude"-tøser [og en måned med pot/hash gør dig ikke til super-ex-narkoman)
- Folk der ser op til andre, fordi de ta'r stoffer.

I mit område har jeg især oplevet folk der ser ned til folk der tager stoffer.

Enten er det en uvidende "(mors) dreng/pige" som snakker bag om ryggen på individet der tager stoffer, og f.eks. siger "Det er bare fordi han/hun ikke har nok spændning i sit eget liv" Eller "Han/hun vil bare leve i en falsk bobbel, fordi han/hun ikke kan klare sig i det virkelige liv" (Hvilket selvfølgelig godt kan være sandheden nogen gange).

Det er så uendeligt irreterende at høre på, altså, hvad ved han/hun om det? Hvis mors dreng/pige er så klog så kan han/hun vel forhelvede forstå at man ikke skal udtale sig om noget, man ikke ved noget om.

Titel:
Dedikeret medlem

Chanders:

Flyt :-) Helt seriøst. Det lyder som et lorteområde, du kommer fra eller i det mindste et ret nederen miljø. Gør noget ved det!

Titel:
Hørt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Det er et voldsomt indlæg.. Jeg vil vove at påstå at du har befundet dig i en vredestilstand??

Jeg vil gerne ha du prøver at skrive et lign. indlæg om 5 dage. Ingen tvivl om du har ret i mange af dine ting. Men indlægget virker meget humørbaseret.

Men hvis det er sådan du føler deep inside så rens din hjerne ved at lave noget fuldstændig andet.

mini

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Mini-krøl: Ja, det er et vredesindlæg, men jeg har virkelig haft det sådan de sidste par uger, og folk omkring mig har det, sjovt nok, ikke på samme måde, de er faktisk ret så uforstående..

The Bo: Kunne være rigtig rart at flytte, men er alligevel aldrig noget jeg kunne gøre, tror jeg.. Har boet heroppe (Gilleleje) hele mit liv og elsker det lige så meget som jeg hader det :?

Ayers Rock: Ikke for at lyde selvglad osv, men jeg er virkelig som en magnet på de mennesker der ta'r stoffer og er kriminelle og alt det der..
Det er som om jeg selv udstråler det, hvilket jeg iøvrigt ikke kan forstå, da jeg selv mener jeg er velsoigneret og går faktisk også i gymnasiet, hvilket jo altid er nedern i den slags menneskers øjne, men alligevel er det kun de "fucked up" typer der ringer/skriver/ og størstedelen af dem der kommer hen og snakker med mig i byen..

Men heroppe kender alle alle, så jeg tror at det er en blanding af, at "normale" folk enten tænker, at jeg ikke gider snakke med dem, fordi de tror, jeg er sådan én, I ved, "bad-ass-narkoman-gangster" eller også gider de ikke at snakke med mig, på grund af, at de kun hører om alle de fucked up ting jeg gør, for folk gider jo kun snakke om alt det lort folk laver.. Der er jo nogen der snakker om, at de så mig følge en gammel dame over vejen, hvis I forstår hvad jeg mener..

Føler virkelig, at jeg ikke bare er blevet sat i bås, men også spændt fast, kneblet og låst inde, og det er vældig irriterende, når "jeg har meget mere at byde på" en bare stoffer, stoffer og stoffer..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Chanders, jeg kan ret godt følge dig og bedre forstå dig, lagde min stil om og det hjalp, ikke en opfordring, men er erfaring.

Ellers godt indlæg :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Enig godt indlæg. Lyder meget til du trænger til noget nyt i dit liv. Bare at komme væk fra det lort.

Mvh mikkel

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad de der andre folk siger - Kom ud af det, du lader ikke til at have et rart forhold til rusmidler eller "miljøet" omkring det længere.

Hvis du ikke VIL lade være med stoffer, så find et helt andet miljø at gøre det i. Find nogle sympatiske psy.dk'ere i en anden by, eller overvej at skære kontakten med de folk der går dig på nerverne( her tænker jeg især på de 14-årige pigepsykoser og de intrigante og ubehagelige gangster-brianer).

Junior medlem

Geografisk sted: Nær esbjerg
Tja mange af tingene er jo egentlig bare småting, og hvis det ikke var de ting, og du ikke tog stoffer så ville det bare være noget andet. Nogle eksempler:

Citat:
Det faktum, at rygter bliver til sandhed efter, at de er blevet fortalt videre et par gange.

Sådan er det ikke kun indenfor dit miljø, men alle miljøer.

Citat:
Sur over 14-årige piger ringer og spørger om "jeg ikk' kan skaffe amf, for de skal altså heelt vildt meget bare ha' noget" (hva' tror de selv - men hva' tror de selv?)

Det er bare at sige "Nej, jeg vil ikke sælge til jer" så ringer de ikke mere.

Citat:
Hader folk som tror det er sejt at ha' haft et misbrug og bralrer op om det hver gang lejligheden byder sig (for det meste også de der 14-årige "langt ude"-tøser [og en måned med pot/hash gør dig ikke til super-ex-narkoman])
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvorfor er du sammen med 14årige piger hvis du ikke gider høre på dem?

Citat:
At det efterhånden er blevet ganske normalt at høre orderne: "Han var blæst på coke/E/amf".

Ellers hører du bare "han var stiv" - Det kan da være det samme.

Citat:
- At alle "kan skaffe alt, mand".
- At ovenstående aldrig passer.

Folk der skal spille smart er der os alle steder, og i alle miljøer.

Citat:
At selvom jeg er så træt af alt det pis, så bliver jeg ved med at køre i det spor jeg er så træt af.

Hvis du vælger et andet spor kommer der bare en masse andre ting du er træt af.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige kommentere et par af dine sætninger:

Citat:
- Den ældre del af befolkningen nærmest tror, at der kun findes én slags narko og det er "STOFFER!" (Tak Ekstra Bladet).

Når ældre hører ordet stoffer, tænker de Ecstasy, Amf, Coke og alle de der "blæse"- og partystoffer. Stoffer er jo meget mere end at bare blæse sig. Det kan være meget dybt og spirituelt, men da man aldrig hører om andet i medierne, er det selvfølgelig forståeligt.

Citat:
- At folk ikke undersøger tingene og læser om dem, inden de stopper dem i sig.

Her vil jeg give et eksempel, som jeg har fået fortalt af en bekendt.
Det var en normal fest og to drenge besluttede sig for at lave lidt gas med én. De fandt så en kalkpille, som er helt kridhvid. De spurgte så en 14-årig knægt, om han ville købe denne "E-pille" for 100 kroner. Knægten købte den så, og han væltede rundt uden at være på en skid.
For det første er han dum, fordi han ikke en skid vidste om E. For det andet tager man bare ikke en helt hvid pille, man ikke en skid ved om. Det er bare for dumt.
Men ja, mange prøver en nyt stof når de er i byen og får det tilbudt af én, hvilket jo er alt for dumt.

Citat:

Dette sker næsten hver gang jeg er til fest. Jeg tager dog ikke stoffer til hver fest, fx sidst hvor jeg var til klassefest, gider jeg ikke, da jeg er den eneste i klassen, der har prøvet sådan noget. Nå, men til den fest, bliver jeg selvfølgelig hurtigt stemplet som idiot af én jeg ikke kender. Lidt irriterende, men jeg plejer bare er ignorere det, da jeg ikke rigtig går op i, hvad andre folk tænker om mig.

Citat:
- Hader, at jeg møder så mange pisse underlige mennesker i miljøet (psykose-tilfælde / sinke-brian-typer og LØGNERE!

Sådan et miljø er jeg heldigvis ikke i. Jeg skaffer stoffer af en god ven, som har en fod i begge lejre - altså i den "gode og den "dårligere". Jeg har aldrig brudt mig om alle de pushere og forbrændinger, så dem prøver jeg at ikke have den store kontakt med.

Citat:
Har I også bare "fået nok" af alt hvad der kommer med stoffer?

Nu er jeg forholdsvis ny i stof-verden, så er ikke der ude endnu. Jeg er "kun" 16, så jeg tager det stille og roligt. Jeg tager slet ikke stoffer hver weekend, kun omkring én gang hver måned.
Jeg vil helst undgå, at stoffer bliver for "normalt" at tage. Som du selv beskrive, at man ikke kan chille uden der mangler noget. At stoffer SKAL være en del af ens aften, vil jeg gerne undgå.

Det var lige nogle tanker, jeg havde. Det er ikke så godt skrevet, men håber det er forståeligt. :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 15:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dudeN.. God holdning. Hold den :mrgreen:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ha ha jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller græde... det er jo så rørende lige i plet...

Jeg er ikke så gammel i gamet endnu og bevæger mig nok kun på kanten af "miljøet"; men kan kende de fleste ting du nævner.
Det første jeg lagde mærke til var at alle var "eksperter" - du har så delt dem mere op; men de der "det her amf er rent for det er helt gult og vådt" og "ecstasy brænder hjernecellerne, det er derfor man bliver blæst" typerne er overalt - og kan skaffe alt, lige indtil man skal bruge det... og alt er forresten lig med amf/coke og kiks :P

Jeg kan så tilføje de fakta resistente anti-narko'erne, som mener vi (brugere) er sindssyge for de har læst i Ekstra Bladet om alle dem der dør hver weekend - alt imens de trofast drikker en hel flaske spiritus hver weekend ... og alle henvisninger til nyere undersøgelser og statistikker fejes af bordet med henvisning til at "sådan er det jo og det ved alle"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
hehe det lyder som om du er i det falske narkomiljø, find nogle rigtige mennesker ^^

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kan genkende mange af de ting du skriver. Dette: - "Den måde kokain er blevet en "se-mig-hallåå åå-se-hvor-rig-jeg-er"-ting på linje med D&G, Gucci, LV og hvad fanden det ellers hedder, blandt de yngste teenagere, og de derfor næsten sender kæde-SMS'er rundt efter indtag (alle har sgu da råd til at dele et gram coke med fire andre)" er en af de ting du nævner som virkelig også forekommer mig totalt fucked. Det er helt vildt der hvor jeg kommer fra, og det sørgelige er at det gik igang efter "Rich Kids" kom.

Der er mange af de ting du siger der passer. Min liste er knap så lang, men lavede jeg én, ville flere af ting du nævner passe ind.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...........

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Jeg er også forholdsvis ny i gamet, men kan allerede nu nikke genkendende til så mange af de ting du siger, og er bange for det ikke bliver bedre med tiden :?

Titel:
Dedikeret medlem

Canax skrev:
Jeg er også forholdsvis ny i gamet, men kan allerede nu nikke genkendende til så mange af de ting du siger, og er bange for det ikke bliver bedre med tiden :?

Undskyld jeg knepper fluer, men..

.. rusmidler er ikke noget game. De skal behandles med respekt og ære, og gerne tjene et fornuftigt formål. Nogle brugere syntes at hele universet omkring rusmidler er direkte "sejt", når de kan skaffe stoffer, sælge dem videre, dope sig herre blæste og knappe knalder i knaldekassen. For at blære sig hele ugen med det..

(siger ikke du er typen, men nu står det der)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]