Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 09:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland, Danmark
Hej .. Jeg har længe godt kunne tænke mig at prøve Coke, og har derfor et par spørgsmål ang. stoffet, som jeg gerne vil høre jer cola-brugeres meninger/erfaringer om =)

- Hvor meget ville være optimalt at tage første gang?
- Er det dumt at bruge det som et gå-i-byen-stof første gang? (Har en ven med som har prøvet cola mange gange)
- Den lammefornemmelse man får, hvordan føles den, og hvor lang tid varer den?
- Er det bedre at tage det nasalt end oralt? (eller omvendt?)
- Hvordan skal god Coke se ud og evt. lugte?
- Er det rigtigt at man hurtigt bliver afhængig af Cola fordi det er så god en følelse og fordi man ikke får cola-tømmermænd, ligesom fx på amf hvor man kan have det(næsten altid :S)SUPER dårligt dagen efter?

Håber I vil dele lidt ud af jeres erfaringer :)
Hygge!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
HendeDenSlemme skrev:
Er det bedre at tage det nasalt end oralt? (eller omvendt?)
Det er bedre at indtage det nasalt. Du får stortset ingen effekt ved oral indtagelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Med hensyn til dosering, kan du jo starte med en lille streg til at starte med. Er det ikke nok, tager du bare mere. Gå langsomt frem.

Personligt synes jeg ikke at coke er fedt at tage i byen på. Det er federe at sidde et par stykker/en masse og sniffe derhjemme til noget nice musik og en ryger.

Dine næsebor bliver lammede når du sniffer, men du kan jo ikke mærke det?

Da det er sjældent jeg sniffer coke, ved jeg ikke så meget om dette.

Har aldrig prøvet coke oralt, men som kemal siger, skulle den orale rus ikke være særlig fed.

Da man ikke får tømmermænd på cola, får man selvfølgelig lyst til at sniffe lige så snart rusen er færdig. Men hvis man har bare lidt selvkontrol, kan man sagtens styre sit coke forbrug. Så længe du er bevidst om det!

Haj

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
HendeDenSlemme skrev:
Hej .. Jeg har længe godt kunne tænke mig at prøve Coke, og har derfor et par spørgsmål ang. stoffet, som jeg gerne vil høre jer cola-brugeres meninger/erfaringer om =)

Mener du over hele aftenen eller som første dosis?
Det afhænger jo utroligt meget af kvaliteten af dit coke, men medmindre det er virkelig god kvalitet, kan du godt starte med at sniffe en bane på 4-5 cm (og højde og bredde der passer til længden) uden at risikere at OD'e eller få det ubehageligt.

Jeg har hørt flere sige, at de ikke kan mærke effekterne af coke første gang de prøver det.
Det er højst sandsynligt fordi det kan føles ret subtilt - dvs. effekterne kommer snigende og man lægger ikke så meget mærke til dem (med mindre man kender dem lidt bedre).

HendeDenSlemme skrev:
- Er det dumt at bruge det som et gå-i-byen-stof første gang? (Har en ven med som har prøvet cola mange gange)

Coke er et af de suverænt "nemmeste" stoffer forstået på den måde, at de fleste mennesker får samme effekt af det, og den er næsten altid positiv (ihvertfald de første gange, og ved fornuftig brug): Eufori, opløftethed, friskhed, øget selvtillid osv..
Så der er ikke den store risiko for "bad trip" ved at tage det i byen.
MEN... det er selvfølgelig altid en god idé at prøve et ukendt stof af i sikre omgivelser.
Hvis jeg var dig ville jeg sidde sammen med nogle venner, høre noget musik og evt. drikke lidt alkohol - det er en fin måde at "bruge" coke på.

HendeDenSlemme skrev:
- Den lammefornemmelse man får, hvordan føles den, og hvor lang tid varer den?)

Jeg går ud fra at du mener den lokal-bedøvende effekt?
Hvis du bare sniffer det, så mærker du nok ikke vildt meget til den - måske en smule, når "dryppet" kommer (når du føler at din næse løber, snuser ind, og synker en blanding af coke og slim. Så kan man smage og mærke det i munden og ganen)

Prøv evt. at spise en Hexokain-tablet (hals-tabletter som fås i håndkøb på apoteket). Den lokal-bedøvende effekt af coke føles nogenlunde på samme måde.

HendeDenSlemme skrev:

De fleste foretrækker at tage det nasalt, da man hurtigt kan mærke virkningen (og evt. redosere, hvis man ikke har fået nok), og slipper for at smage for meget på det (hvis man ikke bryder sig om den kemikalie-agtige smag).

Så vidt jeg ved får man også en mere kraftig virkning, og får dermed mere ud af sit stof.

HendeDenSlemme skrev:

Så vidt jeg husker skriver erowid, at ren kokain har et svagt perlemors-agtigt skær, og er en lille smule "fugtigt" i det, da det "suger vand fra luften".
Tjek evt. http://www.erowid.org/chemicals/cocaine ... bits.shtml

eller: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15277 (en post hvor en fyr skriver om sine erfaringer med kemisk oprensning af coke, så han får 99-100% ren kokain ud af det)

Den bedste test er og bliver dog at sniffe en bane og mærke effekten :wink:

... et sjovt fact er, at den coke der bliver produceret i Sydamerika sjældent er mere end 85% ren, da det ikke kan betale sig for producenterne at oprense det mere (kan ikke huske hvor denne oplysning stammer fra, men jeg er ret sikker på at det er korrekt).

HendeDenSlemme skrev:
- Er det rigtigt at man hurtigt bliver afhængig af Cola fordi det er så god en følelse og fordi man ikke får cola-tømmermænd, ligesom fx på amf hvor man kan have det(næsten altid :S)SUPER dårligt dagen efter?

Jeg blev ikke afhængig af coke den første gang jeg tog det - jeg kunne vente flere timer mellem hver bane, og havde intet problem med at stoppe inden posen var tom.
De næste par gange var det på samme måde...
... men på et eller andet tidspunkt (vil gætte på det var mellem 5. og 10. gang jeg prøvede stoffet) begyndte jeg at opleve en ret stærk (psykisk) afhængighed - jeg "var nødt til" at tage en ny bane, lige så snart jeg kunne mærke effekten dale, og jeg kunne først stoppe når posen var helt tom.

Kokain har et MEGET stærkt psykisk afhængigheds-potentiale - det rykker virkelig ved nogle dybe ting i belønnings-systemet i hjernen, og det kan få folk til at gøre usle og ulækre ting som de ellers aldrig ville gøre.
Det er dét stof jeg har oplevet der er klart værst mht. afhængigheds-potentiale.
For mig er ALT ved coke lækkert - synet af det, smagen, bedøvelsen, følelsen af at cutte den første bane op, følelsen af at sniffe banen osv..

Som du selv nævner er en del af det farlige ved coke også, at der ikke er de vilde tømmermænd, så man får ikke den dér "så-ka-du-lære-det"-følelse som man f.ex. får på amfetamin.
Jeg tror kun jeg 2 gange i mit liv har taget amf/meth 2 dage i træk, mens jeg nemt kan tage coke 4-5-6-7.... aftener i træk uden noget problem (dvs. jeg bliver ved med at tage det, men effekterne bliver hurtigt mindre positive, og ender med at være øget paranoia, øget kropstemperatur og stor belastning af hjertet).
Desuden er det et meget "nemt" stof, der kan bruges i stortset alle sammenhænge - effekterne er eufori, øget reaktionsevne, øget selvtillid osv., og det kan jo stortset aldrig skade (tænker man - i virkeligheden går stoffet ind og fucker med din personlighed, så folk omkring dig kan have svært ved at genkende dig).

Der er sikkert folk der kan styre deres coke (for)brug, men jeg har personligt meget svært ved det (og de fleste andre der tager det mange gange oplever samme fænomener i større eller mindre grad).
Selv i situationer hvor der er gået op til ½ år siden jeg sidst tog det, kan jeg stadig mærke trangen komme væltende, når jeg først har taget en bane.

Pas MEGET på!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Jordens røvhul!
Nu vil jeg skrive efter mine egne erfaringer med coke iflg. dine spørgsmål. så håber dette hjæper dig på vej ..

Til at starte med vil jeg fortælle dig hvordan jeg selv havde mine første erfaringer med coke..

jeg var til fest med nogle af mine bedste kammerater, jeg havde dog kun selv taget amf før, men mine kammerater havde prøvet lidt af hvert, og de havde taget coke i noget tid, "for amf var jo blevet noget lort" :D ... (grinte vi af dengang)..
Prøvede så en bane coke en aften, kunne dog ikke mærke det vilde, så fik en mere og en mere, det blev pludselig til 6 streger, men syntes ikke jeg kunne mærke noget ... (havde tænkt meget over om jeg skulle prøve, for havde hørt og læst en masse om det )
jeg sagde så min mening om det til dem, og de forstod mig jo ikke..
Prøvede det så weekenden efter, og der kunne jeg godt mærke en følelse af velvære, og "freshness". jeg begyndte at mærke coken mere og mere, weekenden efter weekend, og til sidst kunne jeg forstå hvilke fordele der var ved det.. modsat amf, så kunne jeg sove, jeg havde ikke tømmermænd dagen efter, trods for jeg stadig havde en "freshness" når jeg gik i byen og tog det.. Jeg stoppede ikke med amf pga. dette, men fordi jeg fik nedture på det, og fattede ikke noget flere dage efter, så amf, har jeg ikke rørt i 2-3 år...

med henhold til afhænighed, så vil jeg ikke sige det er som det bliver beskrevet. Nu har jeg taget en del coke efterhånden, og jeg har det ikke sådan at jeg har "brug" for coke for at klare min hverdag, ikke fordi jeg gør det i hverdagene, men det er ikke noget der påvirker min hverdag, for jeg levet et ganske normalt teenage liv som de fleste.. Det eneste jeg føler af "afhængighed" er, at når jeg har drukket 12 bajere, så kunne jeg godt "bruge en streg", men den samme følelse havde jeg også med amf, så vil ikke (efter egne erfaringer) sige, at det er noget man bliver afhængig af som sådan, - og der er mange andre der ved hvordan dette er, og det er normalt at have denne følelse.

Men dette var min historie om min begyndelse på coke.. Nu ved jeg ikke om du har prøvet stimulanser, ( amf m.m. ) før, så vil prøve besvare dine spørgsmål så godt jeg kan...

hvis du kender dem du får dit knark af, og du ved det er OK kvalitet, så vil jeg sige 70- 100 mg. i en streg til at starte med. (evt. redosering efter 40 min ) Kan godt ske det lyder som en høj dose, men da det er første gang du prøver det, så vil jeg tro at du skal op i disse doser for at mærke det.

Dette er et spørgsmål du skal stille dig selv, for som sagt er det en stimulans, og ikke noget der vil få dig ud af kontrol, men hvis du sidder med nogle kammerater inden i skal i byen, så prøv det der. Det er en forholdsvis kort rus, og du kan derfor mærke om det er noget du kan "styre" dig på inden i tager i byen.

det er jo en forholdsvis kort rus, men det afhænger alt efter kvalitete. Er det gade std, så er rusen nok 30- 45 min, men er det super-duper-import, så kan den sagtens være længere, men tvivler på dette, med mindre du har gode forbindelser :=)..

nasalt (næsen right?) da du skal bruge omkring 250 mg hvis det skal virke gennem maven...

I vore dage da der er nogle typer ude i verden der ikke forstår at kvalitet skal vægtes frem for kvantitet, så du vil støde på meget forskelligt coke ude i byen..
Dit coke skal helst være hvidt og ikke fugtigt/vådt. det skal, efter egne erfaringer, lugte af petrolium, diesel, kemisk, det er svært at besrkive lugten, men det skal ikke være lugtløst. hvis du er heldig at få det i en "sten" så er chancen for at det er cuttet måske mindre, men pga. de typer der vil tjene penge, kan du ikke regne med dette.. (suk)

-Nu er det nok en meget blandet følelse folk sidder med, men med, som sagt, egne erfaringer, så syntes jeg ikke, at jeg er afhængig af coke som sådan. Jeg får lyst til det når jeg har drukket de 12 bajere, og når jeg er i byen siger jeg ikke nej til det. har dog altid selv et gram med i byen, men hvis jeg ikke havde, så kunne jeg også godt undvære , - og der vil stensikkert sidde nogle derude og sige " DET PASSER IKKE", men jo, har prøvet gutter, det er ikke så svært.. :).. Afhængighedstolerencen skulle være hvis du begyndte at ryge det, eller skyde det, men har ikke oplevet det ved at taget det nasalt endnu, så der er mange "Lene Espersen" typer der gør det værre end det er..

Nu stoppede jeg med amf'en, pga. bivirkningerne så jeg begyndte at tage coke istedet. Det har lidt flere fordele hvis man skal sætte det op imod amf.. Jeg får stadig "suset" hvis det er OK kvali, og jeg har det ikke dårligt dagen efter, og dette er nogle af grundene til at jeg kun tager coke idag, da min teori er, at det der kommer fra naturen ikke er så skadeligt som det der bliver produceret i et skod lab. i holland. men hver mand har sin holdning. Jeg kan bare ikke mærke de store bivirkninger ved coke som jeg kan på amf..

Til sidst vil jeg sige at Dette IKKE skal være en opfordring til at tage det, men en hjælp til at give dig en god oplevelse hvis du vil gøre dig oplevelser med denne stimulans.. held og lykke herfra...[/u]

Titel:
Insane psychedelia user!

negerleif skrev:
Hvordan skal god Coke se ud og evt. lugte? ...
Dit coke skal helst være hvidt og ikke fugtigt/vådt.

FORKERT!

Ren kokain ER (en lille smule) fugtigt/vådt, hvis man lader det ligge ude i luften i kort tid.

Se første punkt på denne side: http://www.erowid.org/chemicals/cocaine ... bits.shtml

Og wikipedia skriver: "Cocaine of high purity breaks into fine dust very easily, except when it is moist (not well stored)"

Titel:
Medlem

Zarathustra skrev:
negerleif skrev:
Hvordan skal god Coke se ud og evt. lugte? ...
Dit coke skal helst være hvidt og ikke fugtigt/vådt.

FORKERT!

Ren kokain ER (en lille smule) fugtigt/vådt, hvis man lader det ligge ude i luften i kort tid.

Se første punkt på denne side: http://www.erowid.org/chemicals/cocaine ... bits.shtml

Og wikipedia skriver: "Cocaine of high purity breaks into fine dust very easily, except when it is moist (not well stored)"

ja ja , men hvor stor er chancen for, at hun får ren kokain? det er højst usandsynligt, og derfor burde hun heller ikke støde på noget fugtigt.. Men derfor er det ikke forkert det du skriver ;)

Skrev også i toppen af min post, at det var af egne erfaringer jeg ville skrive, og har godt nok fået meget forskelligt coke i tidernes løb, og har også prøvet noget der lidt fugtigt, men tro mig, det var ikke det bedste, det bedste var noget der var knaldhårdt, lidt hvid-gul i nuancen, og så lugtede det kraftigt kemisk, og det var knastørt. men vil tro det er forskelligt hvor man får det fra. selvom konsistensen er den samme, behøver kvaliteten ikke være det (:

Titel:
Insane psychedelia user!

negerleif skrev:
Skrev også i toppen af min post, at det var af egne erfaringer jeg ville skrive, og har godt nok fået meget forskelligt coke i tidernes løb, og har også prøvet noget der lidt fugtigt, men tro mig, det var ikke det bedste, det bedste var noget der var knaldhårdt, lidt hvid-gul i nuancen, og så lugtede det kraftigt kemisk, og det var knastørt. men vil tro det er forskelligt hvor man får det fra. selvom konsistensen er den samme, behøver kvaliteten ikke være det (:

Fair nok - så kan det jo være, at du bedst kan lide coke der er cuttet med amf/meth eller lignende (eller indeholder kemikalie-rester fra produktionen). Det skal du have lov til. Der er jo også nogle få mennesker der bedre kan lide kix end ren MDMA.

Men hvis Hendedenslemme vil prøve "rigtig" kokain og ikke et eller andet skummelt cuttet produkt, så skal hun gå efter hvidt pulver, der bliver en lille smule fugtigt, når det ligger ude.

Titel:
Medlem

Jeg har prøvet cola 2 gange, og der røg vi det, Første gang kunne jeg ikke mærke noget særligt, det var først anden gange hvor jeg lod mig rive med at der skete noget. men er der meget forskeld på at sniffe og ryge cola? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

LSK skrev:
Jeg har prøvet cola 2 gange, og der røg vi det, Første gang kunne jeg ikke mærke noget særligt, det var først anden gange hvor jeg lod mig rive med at der skete noget. men er der meget forskeld på at sniffe og ryge cola? :)

Ja der er en væsentlig forskel på freebase (som jeg går ud fra i røg, og ikke bare kokain i en smøg el.lign.) og nasal indtagelse af kokain. Når man ryger det er den kropslige følelse helt i top og man føler velvære op over begge ører. Nasalt er det jo som beskrevet i de forrige posts. Men freebase er også vældigt vanedannende.

Men jeg må hoppe på vognen med dem der synes at kokain er stoffet over dem alle, har ikke taget det længe, men som en anden skrev er alt ganske simpelt lækkert ved det.

Men samtidig skal det siges at har man lidt ryggrad kan man sagtens undgå afhængihed, bare lad være med at gøre det for meget imens du tror at du kan styre det.

Titel:
Medlem

Zarathustra skrev:
negerleif skrev:

Fair nok - så kan det jo være, at du bedst kan lide coke der er cuttet med amf/meth eller lignende (eller indeholder kemikalie-rester fra produktionen). Det skal du have lov til. Der er jo også nogle få mennesker der bedre kan lide kix end ren MDMA.

Men hvis Hendedenslemme vil prøve "rigtig" kokain og ikke et eller andet skummelt cuttet produkt, så skal hun gå efter hvidt pulver, der bliver en lille smule fugtigt, når det ligger ude.

Nu ved jeg ikke hvor meget du har gjort i coke, men ud fra dine "henvisninger" at dømme, så er du teoretiker, for det lyder til du kun ved hvad du har læst dig til.. Det er forskelligt hvordan cokes konsistens er, og det er forskelligt hvordan det opfører sig, OG NEJ gider ikke noget cuttet lort, prøv evt, se billeder på erowid, der kan du se hvordan det kan/skal ser ud...

-out

Titel:
Insane psychedelia user!

negerleif skrev:
Nu ved jeg ikke hvor meget du har gjort i coke, men ud fra dine "henvisninger" at dømme, så er du teoretiker, for det lyder til du kun ved hvad du har læst dig til.. Det er forskelligt hvordan cokes konsistens er, og det er forskelligt hvordan det opfører sig, OG NEJ gider ikke noget cuttet lort, prøv evt, se billeder på erowid, der kan du se hvordan det kan/skal ser ud...

-out

Jeg har prøvet en del coke.

Og jeg har prøvet rigtig god coke, der var gullig.
Men det får mig ikke til at tro, at det er MIG der har ret, og kemikerne (eller dem med adgang til farmaceutisk ren kokain) der tager fejl.
Det viser mig bare, at min subjektive vurdering måske ikke er lige så god som de kemiske analyse-metoder.
Eller at det gullige pulver (eller det tørre pulver, der ikke blev fugtigt, selv når det lå ude i lang tid) måske var en stor del kokain, men så også rummede nogle urenheder/syntese-rester/cut-produkt/whatever.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er næppe nogen syntese-rester i coke, eftersom det ikke bliver syntetiseret, men ekstraheret fra plante-materiale.

Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Der er næppe nogen syntese-rester i coke, eftersom det ikke bliver syntetiseret, men ekstraheret fra plante-materiale.

Nogle bud på hvor den gullige farve så kan stamme fra? Cut med dårlig amf?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror det mest sandsynlige er en dårlig inddampning af en vandig kokain-opløsning, hvor en lille del er brændt på.

Titel:
Medlem

Hvis du søger lidt på youtube, så kan du finde videoer hvor de viser hvordan man fremstiller coke, og der vil du også se en "gullig" farve/nuance i det færdige produkt..

Det jeg mener med "gullig" er, at det ikke er krid hvd når det er i sin "sten", men når det bliver hakket ud, så er det hvidt..

Insane psychedelia user!

Jeg må lige hive emnet frem igen, da jeg kom i tanke om noget:
Et af de bedste coke-batches jeg har prøvet var faktisk ret hårdt i det og knustes når man "cuttede" det... det kan jo skyldes opbevaring osv., men det var ihvertfald ikke fugtigt.

... mit gæt er at cutte-midler spiller en del ind mht. konsistens, farve, lugt osv.. Og da selv coke på 60-70% er ret høj standard i Danmark, vil det "rene" coke kunne være cuttet en del.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
[quote="HendeDenSlemme"]Hej .. Jeg har længe godt kunne tænke mig at prøve Coke, og har derfor et par spørgsmål ang. stoffet, som jeg gerne vil høre jer cola-brugeres meninger/erfaringer om =)

[quote="HendeDenSlemme"]

Det er hvad man personligt føler for. Der er selvfølgelig en fysisk grænse til en overdosis men medmindre du har mange penge eller gode kontakter skal der en del til med det skamcuttede coke der er her i landet. Men selvfølgelig den vigtigste regel hellere for lidt end for meget for din egen skyld.

[quote="HendeDenSlemme"]
[quote="HendeDenSlemme"]

TJa det kommer vel lidt an på hvilken type man er og hvor i byen osv. Hvis der er gang i den og du selv er i højt humør sku jeg ikk slå alarm over det ihverfald. Men en go idé ville måske være at være hos en og feste lidt stille og roligt for derefter at se om der skulle være stemning for at ta' videre i byen.

[quote="HendeDenSlemme"]
[quote="HendeDenSlemme"]

Hehe hvis du mener den lokalbedøvende effekt er det bare man er lidt følelsesløs. Hvor længe ved jeg ikk men det går over igen ihvertfald. Hvis du mener rusen er det selvfølgelig forskelligt fra person og gang men hovedsagligt er det en opturs virkning (hvis det sindssyg coke bliver du nærmest høj og tilbage lændet) hvor du samtidig føler stort overblik og selvtillid, måske endda lidt for meget

[quote="HendeDenSlemme"]
[quote="HendeDenSlemme"]

Tja medmindre man har noget imod det eller noget galt med næsen så vil jeg stemme for nasalt det er jo trods alt snitter

[quote="HendeDenSlemme"]
[quote="HendeDenSlemme"]

Det plejer jo at være hvidt pulver og det lugter tja det svært at sige det ligesom at skulle fortælle en hvordan hash lugter hvis vedkommende ikke har lugtet dette før hvis du ved hvad jeg mener.

[quote="HendeDenSlemme"]
[quote="HendeDenSlemme"]

Hmm tja det kommer jo an på ens sind. Hvis man har viljestyrke skulle man nok kunne styre det og ellers kan det godt hurtigt blive en dårlig vane som jeg hellere vil formulere som en traditon. Men uanset hvad er der vel en grund til at nogle forskere der har lavet en eller anden crap list vurdere det som verdens næstfarligste stof med heroin som nummer 1. Så helt sundt er det vel ikke men håber du kan bruge det dawg
8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]