Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Overdosis?
Junior medlem

Hey!

Jeg har prøvet E en gang. Det er nu næsten et år siden, men jeg er stadig lidt bange for at det har givet mig permanente hjerneskader.

Her er en lille beskrivelse af episoden:

Jeg kommer over til mine venner som allerede er godt banket af. En af mine venner giver mig de 4 kiks jeg har købt, og fortæller mig at jeg bare skal tage 2 til at starte med.

Det er firkløvere, og efter en halv time hvor der ikke er sket noget, spørger jeg ham hvad der er galt. I det euforiske humør han er i, siger han jeg bare skal tage en til.

Det gør jeg så, og efter endnu et kvarter sker det intet. Der er nu gået en lille time, og jeg spørger ham igen hvad der er galt. Han siger jeg bare skal tage en til, dvs. den fjerde, og det gør jeg så.

Et par minutter efter sidder jeg i sofaen, og pludselig, kan ikke huske hvordan overgangen kom, men der sidder jeg og begynder at synes at alt er skønt. Sidder og krammer sofaen, og får den fedeste følelse jeg nogensinde har haft. Mine kæber kører en del op og ned, og efterhånden begynder jeg også at svede en del, men jeg har det skønt, og føler at hele verden er utrolig fantastisk.

Efter et par timer, hvor jeg har drukket en del vand, brækker jeg mig pludseligt, men har det stadig helt fantastisk, indtil der er gået en 6-7 timer. Jeg begynder at få en ret heftig nedtur, og opdager at jeg har taget t-shirten af, og stadig sveder som en sindssyg.

Efter denne episode har jeg ikke prøvet E igen, da jeg er bange for det har skadet min hjerne. Får nogle gange stadig nogle ret heftige humørsvingninger, og sommetider får jeg nogle perioder hvor jeg følger mig virkeligt deprimeret. Det sker også at jeg får et flashback, dog på et lavere niveau, hvor jeg har det som om jeg er på E.

Jeg har i langt tid stillet mig selv spørgsmålet, om de 4 firkløvere kan have udøvet permanent skade på min hjerne?

Set i bakspejlet, kan jeg godt se det var ret idiotisk at tage 4, og på det tidspunkt vidste jeg heller ikke der gik lidt tid før de virkere.

Men kan det have fucket min hjerne op permanent?

Titel:
Site Admin

RaW>
Det var naturligvis ikke smart at spise fire ecstasy piller på en gang, men det er du allerede klar over, så jeg vil undlade at jokke mere rundt i den del.

Hjerneskade er et meget upræcist begreb - får man f.eks. hjerneskade af at drikke 30 bajere på en dag på Roskildefestivallen? Muligvis en lille smule, men så længe man ikke gør det hver dag kan det næste ryge ind under bagatel grænsen. Det samme gælder formodenligt for din ecstasy tur. Din hjerne har uden tvivl været medtaget i dagene / ugerne efter, men langtidsskader er nok absolut minimale. Hvis vi antager du har haft fingrene i stærke piller, kan vi regne med de indeholder 100 mg MDMA stykket - dvs 400 mg MDMA på een gang. Selvom det er en alt for høj dosis vil jeg stærkt tvivle på at en enkelt gangs brug vil være noget du lægger mærke til i årene efter.

Derfor: Lad sket være sket - din hjerne har ikke taget mærkbar permanent skade. Bare du husker at det ikke sker igen!

God bedring,
MVH
KenIshii

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]