Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Hej derude, jeg er en dreng som lige er fyldt 16 år. I det seneste halve år, er jeg begyndt at interessere mig mere og mere for psykedeliske stoffer. Jeg har aldrig taget andre stoffer end hash, og jeg har ingen intentioner om nogensinde at tage noget andet end psykedeliske stoffer. Jeg har i de seneste måneder begyndt at lege med tanken om at prøve Salvia.

Jeg har læst alt jeg har kunne finde om stoffet, læst alle tripreporter herinde på siden + et par andre forums, jeg har tilmed også set film på youtube. Jeg forstår det ikke er et stof man tager for sjov, men det er heller ikke det jeg vil have ud af det. Jeg har tænkt mig at tage det med nogle gode venner (altså som sittere, de skal ikke være påvirket af noget når jeg tager det), et trygt og godt sted. Jeg er et af de der mennesker som skal prøve tingene af før at jeg kan forholde mig til det, men jeg er også god til at sætte mig ind i tingene før jeg prøver. Jeg tror selv jeg er klar til det, jeg har ingen frygter om et bad trip, det kan man vel også lære noget af ;). Jeg lider ikke af nogen "sindstilstand", psykisk ustabil, eller noget i den retning, jeg har altid været helt normal og har altid haft stor kontrol over mig selv, og altid været forstående over mennesker omkring mig.

Mht. min familie og stoffer, så har vi altid haft et mildt og forståeligt brug. Der har aldrig været noget misbrug, men min bror og far har dog prøvet en del, bl.a. svampe, meskalin, LSD, hash. Ingen stimulanser, såsom kokain, noget i den retning.

Jeg forstår at det er en lang smøre, men jeg vil meget gerne have lidt hjælp, og nogen andre meninger end min egen. Jeg forstår det kan være svært at forholde sig til, men jeg prøver nu alligevel ;).

Stil endelig spørgsmål hvis der er mere i vil have at vide.

Senest rettet af Shious 30 jun 2007 16:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Hvorfor vælger du noget så stærkt som Salvia Divinorum(som jeg går ud fra du mener) ?
Hvorfor ikke prøve noget lidt mildere til at begynde med ?

Selvom du lyder moden, kan jeg stadig godt være bekymret for din unge alder. Det er velment :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Shious skrev:
Hej derude, jeg er en dreng som lige er fyldt 16 år. I det seneste halve år, er jeg begyndt at interessere mig mere og mere for psykedeliske stoffer. Jeg har aldrig taget andre stoffer end hash, og jeg har ingen intentioner om nogensinde at tage noget andet end psykedeliske stoffer. Jeg har i de seneste måneder begyndt at lege med tanken om at prøve Salvia.

Salvia er et mærkeligt stof. Så mærkeligt at det kan være svært rigtig at komme med anbefalinger. Det kan bare undre at du har "læst alt" om Salvia og stadig mener at det er et godt sted at starte, når du indtil videre kun har prøvet at ryge lidt hash? Og igen: du er altså kun 16 og det er ingen alder at kaste sig over super stærke psykedelika.

Det er et voldsomt stof rent psykedelisk, og der er såmænd nok en grund til, at stoffet ikke har et afhængighedspotentiale. Det er for mærkeligt, stærkt og ofte ubehageligt. Der mangler et eller anden "feel good" aspekt ved Salvia.

Shious skrev:
Jeg har læst alt jeg har kunne finde om stoffet, læst alle tripreporter herinde på siden + et par andre forums, jeg har tilmed også set film på youtube. Jeg forstår det ikke er et stof man tager for sjov, men det er heller ikke det jeg vil have ud af det. Jeg har tænkt mig at tage det med nogle gode venner (altså som sittere, de skal ikke være påvirket af noget når jeg tager det), et trygt og godt sted. Jeg er et af de der mennesker som skal prøve tingene af før at jeg kan forholde mig til det, men jeg er også god til at sætte mig ind i tingene før jeg prøver. Jeg tror selv jeg er klar til det, jeg har ingen frygter om et bad trip, det kan man vel også lære noget af ;). Jeg lider ikke af nogen "sindstilstand", psykisk ustabil, eller noget i den retning, jeg har altid været helt normal og har altid haft stor kontrol over mig selv, og altid været forstående over mennesker omkring mig.

Min fornemmelse er at disse ting, som typisk nævnes som relevante i forbindelse med psykedelika, er lidt mindre relevante ved Salvia. Det er naturligvis fornuftigt at gøre det i trygge rammer med en tripsitter osv., men min oplevelse af Salvia var, at man bliver så "væk" i rusen, at man knap nok aner at man er på et trip - nogle aner slet ikke, at de tripper (se f.eks. TheBo's triprapport her på siden). Det gør også, at du ikke kan styre rusen på den sædvanlige måde som ved hash (du kender givetvis det, at du kan falde fuldstændig hen i rusen og komme meget dybt ned, men samtidig at du også kan hæve dig op til en nærmest "ædru" tilstand ved at vende opmærksomheden udad og gå lidt rundt). Hvis du får et gennembrud på Salvia, så har du ikke lignende muligheder. Du kan simpelthen ikke "bare lige tage dig sammen", for du er i en anden verden, en kvantevirkelighed, som under trippet simpelthen ER den virkelige verden, så du aner ikke nødvendigvis at derer noget at hale sig op af.

Som et kuriosum kan jeg nævne, at jeg er 35 og jeg havde prøvet hash og lidt MDMA og svampe inden jeg prøvede Salvia. Jeg havde sgu lidt svært ved at bruge min normale kontrol over mig selv og mine tanker til noget som helst. Det hjalp mig nada, at jeg er nok så klog, følelsesmæssigt afbalanceret, kan styre en hjernelammende hash-skævert, osv osv osv.

Du er tydeligvis en målrettet ung mand, og jeg ved sgu godt at det ikke nytter at fraråde dig noget som helst. Jeg hørte heller ikke efter i den alder ;) Men læs nu lidt mere, tænk det igennem og læs nu også de negative triprapporter - og uanset hvad du gør, så pas på dig selv. Og respekter stoffet. Det er ikke et trivielt stof.

Nåja, og til dit spørgsmål i overskriften: jeg aner ikke, om man kan sige, at man nogensinde er "klar" til Salvia. Jeg tvivler sgu lidt på, at det er et stof man kan træne sig op til således at man bliver "klar".

Shious skrev:
Mht. min familie og stoffer, så har vi altid haft et mildt og forståeligt brug. Der har aldrig været noget misbrug, men min bror og far har dog prøvet en del, bl.a. svampe, meskalin, LSD, hash. Ingen stimulanser, såsom kokain, heroin eller noget i den retning.

Heroin er en depressant, ikke en stimulans.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg gider ikke til at se om de andre har skrevet det så her kommer min smøre.
16 år! I mine øjne lyder det som om at du starter lidt tidligt selvom du lyder meget moden af din alder, ud fra dit sprog havde jeg gættet på en 18-20 årig måske. Hvis du alligevel føler dig klar kunne jeg hurtigt se på agrimush' post at hun råder dig til at starte med noget mindre stærkt, ligeledes vil jeg gøre det samme selvom jeg kender personer lidt ældre end dig der som førstegangsstof har trippet salvia.
Du kunne evt. prøv at optage planten gennem slimhinderne inden du vil ryge (går næsten ud fra du vil ryge) den, så kan du mærke lidt på stoffet.

Overvej med dig selv om du senere i dit liv vil påstå at du skulle være ældre, mere moden og have udviklet din hjerne mere før du udsætter den for salvia.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
Du kunne evt. prøv at optage planten gennem slimhinderne inden du vil ryge (går næsten ud fra du vil ryge) den, så kan du mærke lidt på stoffet.

Det bør nok tilføjes, at det at se Salvia an på denne måde har en bemærkelsesværdig manglende sammenhæng til den oplevelse, hvor man bryder igennem ved at ryge det.

Titel:
Dedikeret medlem

Malkavian skrev:
Ayers Rock skrev:

Det bør nok tilføjes, at det at se Salvia an på denne måde har en bemærkelsesværdig manglende sammenhæng til den oplevelse, hvor man bryder igennem ved at ryge det.

Yderligere burde jeg nok også have skrevet lidt om hvordan man gør. Det har harnz på et tidspunkt skrevet til mig, der er også ting om salvia dyrkning osv i denne tråd.
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... c&start=25

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted derude
:badidea:

Det er en rigtig dårlig ide at starte med salvia som den første erfaring hvis jeg må komme med min ydmyge mening.

Jeg tror det er et af de allermest potente psychedelika i verden, og kan ikke sammenlignes med noget andet. Det er så overvældende kraftfuldt at man slet ikke kan forestille sig noget der bare er 1/1.000.000 så vildt.

Det er tit meget skræmmende selv for erfarne psykonauter, også fordi salvia er lunefuld og opfører sig forskelligt fra gang til gang. Så man bliver taget i røven hver gang, selvom man regner med at vide hvad man går ind til.

IMO vil et mere "let" psychedelika som svampe være en meget bedre start hvis man absolut ikke kan vente til man er færdigudvilket i hjernen.

Generelt synes jeg ikke det er smart at starte med at tage bevidsthedsudvidende stoffer allerede før en hjerne er færdigudviklet. Forstå mig ret... jeg har også selv prøvet både svampe og lsd inden jeg var 17 og salvia inden jeg var 20. Men set i bakspejlet, ville det have været bedre at vente lidt. Det forandre ens personlighed lidt hver gang, bare efter første gang man prøver at bryde igennem på sådan et stof. Og hvis man er ung, har man måske ikke 100% styr på hvem "jeg" er i forvejen, i bund og grund.

Hvorfor have så travlt med få netop salvia afprøvet, når der er så mange bedre alternativer.

Der er selvfølgelig ikke nogen herindefra der kan fortælle dig hvad du skal gøre. Men vær nu smart, og lyt nu til de gode råd!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Du kan på ingen måde forberede dig på et salvia trip. Om du så havde prøvet alverdens psykedelika, ville du ikke være bedre stillet. Så spring ud i det hvis du gider, men hvorfor salvia? Jeg tror virkelig ikke du ved hvad du går ind til.

Titel:
Junior medlem

Tak for alle de gode og hurtige svar ;). Grundene til at jeg har leget med tanken om salvia iforhold til andre psykedeliske stoffer, er der nok flere af. Der er ikke nogen af mine venner der har erfaring med at være tripsitter, selvom de er udemærkede fungerende så tror jeg det er lidt svært over så lang tid som et evt. LSD/svampe trip tager. Jeg har ikke rigtig lyst til at tage det alene, da jeg jo aldrig rigtig har prøvet noget ligenende før.

Det er også helt umuligt at finde psykedeliske stoffer hernede, der er ingen der aner hvad LSD eller 2C-B osv er. Det er umuligt at skaffe andet end "party" drugs, som jeg slet ikke engang gider overveje at tage. Jeg har ingen tvivl om at salvia er meget potent, og det ikke er noget at lege med, ikke engang for erfarne brugere. Men jeg tror det ville være nemmere at tage et trip der ikke varede så lang tid for en nybegynder, lige meget hvor stærkt det er. Hvis man ved inde i sig selv at det alt sammen er ovre om 5 minutter, istedet for 6-12 timer, så tror jeg det er nemmere at få noget ud af det, istedet for at tænke på hvornår det går væk.

Grunden til jeg skrev om jeres meninger herinde er jo heller ikke for bare at smide det ud bagefter, hvis det er noget jeg ikke vil høre. Jeg kan godt forstå hvad i siger, og jeg kan godt forstå i er nervøse over for min alder. Det er jo heller ikke andet end en leg med tanken lige foreløbig, jeg har ikke noget jeg skal nå.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Shious said:
"Hvis man ved inde i sig selv at det alt sammen er ovre om 5 minutter, istedet for 6-12 timer"

Husk... du har IKKE en lille stemme indvendigt der kan fortælle dig at det er ovre om 20 minutter når du er på salvia. Den stemme er efterladt i den almindelige verden. Når man bryder igennem på et salvistrip findes den virkelige verden og dig selv ikke. En helt anden virkelighed bliver den eneste virkelighed der findes, og du ved måske ikke engang at du tripper mens det står på. Du tror måske bare at denne underlige tip-verden er den "rigtige" verden og at du er der for evigt.

Du ved på forhånd det ikke vare så længe, men når det så slår... *puf* ud med verden, ind med en ny.

Netop fordi man mister jordforbindelsen totalt på den måde, kan man ikke forudsige salvia eller forberede sig.

Jeg synes det er sådan noget man skal prøve, hvis man HAR prøvet eks. svampe/lsd, og stadig synes man vil prøve noget vildere.

Man har heller den fjerneste kontrol over hvad der sker og ikke sker på trippet, og man har ikke den ringeste anelse om det er normalt eller ej.

Først når trippet er ved at komme på retur, kan man begynde at genkende virkeligheden igen inkl. en selv.

Titel:
Junior medlem

Tak for de nye svar, jeg forstår udemærket hvad i mener og jeg tror også jeg holder mig væk fra salvia, i et stykke tid ihvertfald. Jeg har lige været til en fest idag hos en af mine gode venner, og jeg må sige, at jeg tror det jeg længes efter ved stoffer er nok en at "tale" med.. På mit eget niveau. Jeg har altid været en af de mest modne af de folk jeg har været omkring. Jeg længes efter noget som kan bringe mig til livs, se tingene på en anden, lysere måde. Det er svært at snakke seriøst med nogen der hvor jeg bor, især om stoffer og dybe ting, hvis i forstår hvad jeg mener.. Jeg er ikke ude efter noget som bare siger "bang!", og så er det hele på plads, og det findes heller ikke.

Jeg har bare brug for noget der kan sætte tænkeren i gang oppe på mig, og få mig til at opleve noget nyt, jeg er sådan set ligeglad om det er på den gode eller "dårlige" måde. Jeg er en smule halvstiv lige nu, og idag da jeg var til fest hos en af mine venner, fik det mig til at indse hvor stupide nogen folk kan være.. Jeg er træt af at man ikke kan have noget i fred for folk, alle kender alle hernede, og alle snakker med hinanden. Jeg har også lagt mærke til, at det altid er mig der skal tale folk til ro, eller følge dem hjem. Bare idag blev jeg nødt til at snakke 2 piger til fornuft, over sådan set ingenting, jeg kendte dem ikke engang rigtigt, men det lykkedes mig stadigvæk at snakke dem til fornuft på under 5 minutter. Deres egen kæreste, og deres nære venner kunne ikke engang finde ud af hvad de skulle gøre, og prøvede i flere timer at snakke dem til fornuft.

Men jeg mangler ligesom en eller anden jeg kan snakke ordentligt med, en som kan lære mig noget om mig selv, som kan forstå mig.

Jeg er født og opvokset i København, sammen med mine 2 storebrødre og forældre, indtil jeg var 8-9 år. Dvs. jeg har boet hernede i Sønderjylland i 7-8 år, og det er først lige gået op for mig for et år siden, hvor narrow-minded (jeg kan ikke huske ordet på dansk :)) egentlig er hernede.

Det gik op for mig idag, hvor meget forskel der egentlig er på folk, og hvor modne de er. Det er ikke sådan så jeg går og ser ned på folk, som ikke er ligesom mig, det skal i endelig ikke tro. Men de få nære venner jeg har som jeg kan snakke med, føler jeg ikke jeg kan snakke om stoffer eller andre, mere "seriøse" ting.

Det her ligner sikkert en gang lort imorgen, men jeg håber i kan forstå mig ;).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Narrowminded=snævertsynede...

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 14 sep 2007 18:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Jeg sad lige og læste det sidste jeg skrev igen, i skal nok ikke tage det for seriøst ;). Jeg var bare lidt træt af alle de mennesker som er så snævertsynede (tak DeHades ;)), som næsten propper ordene ind i munden på en når man begynder at snakke om noget lidt mere seriøst en traktore og bajere.

Jeg har kigget lidt inde på det link der, men jeg synes sgu det er lidt svært at forholde sig til meget af det der, det er en lidt for stor mundfuld lige nu ihvertfald. Jeg prøver at læse det igennem når jeg lige får tid. Jeg må indrømme jeg altid har været skeptisk til sådan noget der, men jeg vil prøve at læse det ihvertfald.

Er der andre der har nogen gode forslag til hvad man kunne prøve, hvis ikke det skulle være salvia eller LSD/2C-B? Det er umuligt at skaffe hernede.. Efter hvad jeg har hørt, så skulle det også være meget svært at finde svampe nu, da sæsonen ikke er startet endnu.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@Sious:
Du kunne evt. købe et growkit og dyrke en masse svampe selv. Så er du ikke afhængig af sæson :wink:

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.............

Titel:
Quarrelsome sponser

...............

Titel:
Junior medlem

Jeg har også tilmeldt min mail, men troede også jeg skulle læse det andet. Det var måske derfor siden virkede lidt mystisk opbygget ;).

DeHades: Jeg har også gået og tænkt lidt på det, men nu er der bare lige det problem at jeg stadigvæk bor hjemme, jeg ved ikke hvad min far vil sige til det, men tror dog ikke han har så meget imod det. Det ser jo ikke specielt svært ud, man skal bare have det rette udstyr..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Shious, det er fanme fedt et læse at du tænker dig om og tager nogle af disse råd til dig!

Du lader til at være en rigtig fornuftig og egenrådig ung mand, der bare har brug for at lære nogle nye sider af sig selv og verden at kende, og få sat nogle ting i perspektiv. :wink:

Psychedelia KAN være behjælpsomme på nogle af de områder for nogle mennesker. Der er bare alt for mange der kaster sig hovedløst ind i det synes jeg. Det er fanme kraftfulde sager.

Thumbs up til dig herfra!

Forresten er der masser af growtips til svampe her på sitet, bare søg lidt og du vil finde. Derudover kan du også bestille både friske og tørrede svampe klar til indtagelse direkte på nettet, hvis det er for meget at skulle dyrke selv. Og jeg synes personligt svampe ville være det "rigtige" sted at starte for en som dig.
Men det ved du jo bedst selv. :)

Titel:
Junior medlem

Tak for de pæne ord ;). Jeg har også læst hvad jeg kunne finde om at dyrke svampe herinde, men jeg forstår ikke helt det med sporeprint. Har lige søgt på google, og har da fundet mange sider hvor man kan købe det, men jeg vil gerne vide hvad det er helt præcist. Synes heller ikke jeg har kunne finde særlig emget om de forskellige svampe-arter.. Nu ved jeg ikke hvor meget forskel der er på dem, men det kunne da være rart med lidt info.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]