Shious skrev:
Hej derude, jeg er en dreng som lige er fyldt 16 år. I det seneste halve år, er jeg begyndt at interessere mig mere og mere for psykedeliske stoffer. Jeg har aldrig taget andre stoffer end hash, og jeg har ingen intentioner om nogensinde at tage noget andet end psykedeliske stoffer. Jeg har i de seneste måneder begyndt at lege med tanken om at prøve Salvia.
Salvia er et mærkeligt stof. Så mærkeligt at det kan være svært rigtig at komme med anbefalinger. Det kan bare undre at du har "læst alt" om Salvia og stadig mener at det er et godt sted at starte, når du indtil videre kun har prøvet at ryge lidt hash? Og igen: du er altså kun 16 og det er ingen alder at kaste sig over super stærke psykedelika.
Det er et voldsomt stof rent psykedelisk, og der er såmænd nok en grund til, at stoffet ikke har et afhængighedspotentiale. Det er for mærkeligt, stærkt og ofte ubehageligt. Der mangler et eller anden "feel good" aspekt ved Salvia.
Shious skrev:
Jeg har læst alt jeg har kunne finde om stoffet, læst alle tripreporter herinde på siden + et par andre forums, jeg har tilmed også set film på youtube. Jeg forstår det ikke er et stof man tager for sjov, men det er heller ikke det jeg vil have ud af det. Jeg har tænkt mig at tage det med nogle gode venner (altså som sittere, de skal ikke være påvirket af noget når jeg tager det), et trygt og godt sted. Jeg er et af de der mennesker som skal prøve tingene af før at jeg kan forholde mig til det, men jeg er også god til at sætte mig ind i tingene før jeg prøver. Jeg tror selv jeg er klar til det, jeg har ingen frygter om et bad trip, det kan man vel også lære noget af

. Jeg lider ikke af nogen "sindstilstand", psykisk ustabil, eller noget i den retning, jeg har altid været helt normal og har altid haft stor kontrol over mig selv, og altid været forstående over mennesker omkring mig.
Min fornemmelse er at disse ting, som typisk nævnes som relevante i forbindelse med psykedelika, er lidt mindre relevante ved Salvia. Det er naturligvis fornuftigt at gøre det i trygge rammer med en tripsitter osv., men min oplevelse af Salvia var, at man bliver så "væk" i rusen, at man knap nok aner at man er på et trip - nogle aner slet ikke, at de tripper (se f.eks. TheBo's triprapport her på siden). Det gør også, at du ikke kan styre rusen på den sædvanlige måde som ved hash (du kender givetvis det, at du kan falde fuldstændig hen i rusen og komme meget dybt ned, men samtidig at du også kan hæve dig op til en nærmest "ædru" tilstand ved at vende opmærksomheden udad og gå lidt rundt). Hvis du får et gennembrud på Salvia, så har du ikke lignende muligheder. Du kan simpelthen ikke "bare lige tage dig sammen", for du er i en anden verden, en kvantevirkelighed, som under trippet simpelthen ER den virkelige verden, så du aner ikke nødvendigvis at derer noget at hale sig op af.
Som et kuriosum kan jeg nævne, at jeg er 35 og jeg havde prøvet hash og lidt MDMA og svampe inden jeg prøvede Salvia. Jeg havde sgu lidt svært ved at bruge min normale kontrol over mig selv og mine tanker til noget som helst. Det hjalp mig nada, at jeg er nok så klog, følelsesmæssigt afbalanceret, kan styre en hjernelammende hash-skævert, osv osv osv.
Du er tydeligvis en målrettet ung mand, og jeg ved sgu godt at det ikke nytter at fraråde dig noget som helst. Jeg hørte heller ikke efter i den alder

Men læs nu lidt mere, tænk det igennem og læs nu også de negative triprapporter - og uanset hvad du gør, så pas på dig selv. Og respekter stoffet. Det er ikke et trivielt stof.
Nåja, og til dit spørgsmål i overskriften: jeg aner ikke, om man kan sige, at man nogensinde er "klar" til Salvia. Jeg tvivler sgu lidt på, at det er et stof man kan træne sig op til således at man bliver "klar".
Shious skrev:
Mht. min familie og stoffer, så har vi altid haft et mildt og forståeligt brug. Der har aldrig været noget misbrug, men min bror og far har dog prøvet en del, bl.a. svampe, meskalin, LSD, hash. Ingen stimulanser, såsom kokain, heroin eller noget i den retning.
Heroin er en depressant, ikke en stimulans.