Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle,
Jeg sidder tit og misunder dem der kan lave de der kæmpe tykke joint cones. Jeg ruller altid nogle små stramme joints ligesom på denne film, hor mixet ligesom bliver klemt inde af to lag papir:

http://www.everyonedoesit.co.uk/videos/spliff1.cfm

Hvor kan jeg lære at lave de der tygge joints, syntes ikke helt jeg kan greje teknikken :idea: Jeg har nogle blå smoking king size til formålet, hvordan skal det gøres?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hey zoom.

En del af tricket ligger i størrelsen af dit filter. Prøv at lav folderne lidt større, så selve filtret bliver større i diameter.

Mvh Thomhash

Titel:
Junior medlem

Jeg kan ikke rulle i hånd, så jeg ruller bare cones om filteret. Bare lav filteret bredere og så rul rundt om, så bliver den fed, og så fylder du den bare op :D

Hva satan er det nu den sang i klippet hedder?

EDIT: Mary Joanna af My Pet Junkie var det =D

Titel:
Medlem

Hey.. tak for svarene. Jeg ved godt hvordan jeg skal lave filteret. Så en nice guide lavet af Xpert til at lave et godt konisk filter. Det der med at rulle papiret om filteret og så fylde op, har jeg prøvet, men så kommer papiret til at ligge i 2 lag i den ene ende af jointen og i 1 lag i den anden det vil vel sige at den kommer til at brænde skævt?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

zomgwtf skrev:
Hey.. tak for svarene. Jeg ved godt hvordan jeg skal lave filteret. Så en nice guide lavet af Xpert til at lave et godt konisk filter. Det der med at rulle papiret om filteret og så fylde op, har jeg prøvet, men så kommer papiret til at ligge i 2 lag i den ene ende af jointen og i 1 lag i den anden det vil vel sige at den kommer til at brænde skævt?

OK det kan du rette op på ved at rulle en-lags joints. KListret på papiret skal vende ind mod dig selv, med klistret væk fra filtret. Det er dit rulle udgangspunkt. Så gør du som du plejer med at fylde i og rulle. Derefter slikker du igennem papiret der hvor klistret er, venter til det er tørret, og river forsigtigt det overskydende papir af. Voila :)

Titel:
Junior medlem

zomgwtf skrev:

ah, derfor mine jays brænder skævt. må jeg få den guide?

thomhash, jeg må indrømme jeg ikke lige forstår hvad du mener, har du nogen billed illustration?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

grimness skrev:
zomgwtf skrev:

ah, derfor mine jays brænder skævt. må jeg få den guide?

thomhash, jeg må indrømme jeg ikke lige forstår hvad du mener, har du nogen billed illustration?

Jeg har lige taget et par billeder, kan ikke finde ud af at lægge dem herind, så linker til dem.

Her kan du se hvordan du skal have papiret. Klistret vender ned mod kartonen.

http://peecee.dk/?id=55479

Og her kan du se hvordan den ser ud når du har rullet den. Forestil dig der er mix i. Så kan du tydeligt se igennem papiret hvor klistret er. Så skal du bare slikke og køre en finger over eller lign. Og når det er tørret forsigtigt rive papiret af, det er nemmest hvis man lige laver en fold der hvor det klistrer sammen.

http://peecee.dk/?id=55478

Titel:
Junior medlem

ah yeah, nu forstår jeg det. Tak skal du ha makker =D

Den filter guide zomg omtaler, har du link til den?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nope men kan hurtigt lave en :P

Fold fire gange, og riv det meste af folderne af som det er vist på billedet.

http://peecee.dk/?id=55482

Derefter Ruller du det lidt smallere i bunden, så det får den koniske form. Det er slet ikke så svært :)

http://peecee.dk/?id=55481

Håber det hjælper

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 348 Skridt syd for månen
Jeg bruger grå rizzla eller sort smoking og smoking filtertips. Ruller den bare om filteret så bliver den fin fed og jeg har ingen probs med at den brænder skævt. Kommer også an på hvordan man ryger sin joint jo :) hvis du voldtager den så det klart den brænder skævt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted derude
Hvis man bruger papir der er tyndt nok, betyder det intet om man ruller den rundt om sig selv. Så der er 2 lag i den ene side og 1 i den anden side af conen... Har testet det en del gange med en ven der sværgede til 1-lags af samme årsag.

Der er absolut ingen forskel i hvilken der brænder mest skævt. Det har meget mere at sige hvordan "indmaden" er fordelt i jointen, og hvad det består af. Samt hvordan man ryger på den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]