the-red-pill skrev:
Petter skrev:
Jeg er næsten sikker, hvor mange kender du der har overlevet uden sollys i flere dage? jeg kender et par stykker i hvart fald. og med alt det "falske" lys vi producerer er det ingen problem.
Den kan også lade være med at slå os ihjel, nogle vil måske drukne, og lande vil blive oversvømmet, og menensker vil dø.
-Men menneskeden vil stadig være der.
????????????????????????????????????????????????
jeg vil gerne se os
alle overleve på en jord uden sollys. Jeg ved ikke om du har tænkt over hvor stor en energikilde solen er? Alt levende på jorden er afhængig af den.
Stadig, mange vil dø, få vil overleve. PRÆCIS, som jeg har skrevet tidligere. Jeg er uforstående over hvorfor du nævner alle?
Ved godt hvor stor en energikilde den er, men at alt levende er afhængigt af den er forkert, hvis solen går ud, og alle træerne dør, laver vi plantager for at lave ilt, derefter bruger vi nogle smarte lamper (som f.eks. dem man bruger til deprimerede folk om vinteren eller lign.) til at give os selv lys.
MANGE vil dø, både mennesker, dyr og planter. Jeg siger sku ikke at alt ved være som det gamle, fordi så dum er jeg ikke.
jeg siger bare at man sagtens, nogle få stykker, vil kunne overleve et par generationer minimmun.
Alt levende er ikke afhængig af solen, men af (sol)lys. og det behøver nødvendigvis ikke komme fra solen, tænk på et inde-grow med hamp, det kan lade sig gøre HELT uden hjælp fra solen. Så at sige at alt liv på jorden er afhængig af den store stjerne er måske en overdrivelse.
At når solen så går ud, bliver den til en supernova og ødelægger hele solsystemet er så en helt anden sag...
Jeg håber vi finder ud af det en dag.