Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Respect
Junior medlem

Geografisk sted: Vejle - Århus
Lad mig starte med at bukke dybt af respect for den kæmpe database af viden I har fået samlet. Jeg har været her på forumet i nogen tid efterhånden, har dog først fået mig nosset sammen til at lave en profil nu. Der var dog en bagtanke bag men det kommer jeg til...

Først vil jeg lige fortælle lidt om min baggrund. Jeg er truckføre hvilket for jer der ikke ved det er hårdt... /violin ...Stillesiddene monotont arbejde tager livet af enhver. Oveni købet har jeg haft et ret konstant forbrug af feta og et par enkelte identitets ændrene dates med frimærkerne.

Nu kommer bagtanken... En god ven hjalp mig ud af et smerte heleved jeg har oplevet det sidst halve år. Han forærede mig en pakke smertestillende resept medicin. Det var Nobligan 200mg Retard (Tramadol). Skylder ham mange tak. Pakken er imidlertid blevet tom :(

Jeg har læst et par emner med andre i en ligende situration men det har ikke været hjælpsom da det oftest ender med at de går til deres læge som hjælper dem. Det vil min ikke, eller jo han beskrev noget andet som hjalp i et kort stykke tid. Da jeg indviede ham i hvad jeg godt kunne tænke mig at få beskrevet blev jeg mødt med en mur af afvisenhed. Nå men jeg er sur nu for jeg ved hvad der virker til at jeg kan udføre mit arbejde UDEN smerten.

Jeg går til senetensbehandler og det holder mig oppe men jeg har ikke råd til at spendere den mængde penge som det nu engang koster...

En af reglerne her på siden lyder: "Ingen kildehenvisninger - Hvis du har nogle fede links hvor man kan købe diverse research chems eller andre sjove sager, lovlige eller ej, så hold dem for dig selv!" så jeg er ikke engang istand til at spørge om nogen kender et firma der kunne skaffe mig Nobliganer 200mg MEN med alt den kæmpe viden der svermer om denne side må der være nogen der kan fortælle mig: Hvad virker ellers mod muskel smerter fra et monotonet arbejde i frost? Findes der et alternativ lige så godt eller bedre til Tramadol?Måske noget min læge ikke flipper ud over.
Jeg elskede at smerten forsvandt i så lang tid som den gjorde og at jeg ikke blev høj af pillerne. (Dur ikke når man køre truck)

Hvis der er nogen der har nogle inputs der kan hjælpe mit liv bliver jeg evig taknemlig. Forresten er min læge god nok på bunden...

MVH
Henrik_DS@hotmail.com

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg ville, helt klart, snakke med min læge om det.

Hvis det er ægte muskelsmerte vi taler om, er der midler, der er langt bedre end tramadol-præparater, bl.a. Somadril (Læs mere om det her), som virker specifikt mod muskelspændinger og lignende.

Dog er både Tramadol og Somadril (Carisoprodol) trafikfarlige, idet de påvirker reaktionstid i en negativ retning, så det bliver klart en balancegang mellem hvad der er forsvarligt, og hvad der kan behandle bedst muligt. Du skal være opmærksom på, at hvis du bliver impliceret i et uheld, og der bliver fundet bevidsthedspåvirkende medicin i blodet i stor nok mængde, er det dig, der får skylden!

Men - al mulig held og lykke herfra. Jeg kan se, at din læge er afvisende, men det danske sundhedssystem er indrettet således, at man virkelig skal tude for at blive hørt. Aftener, hvor det virkelig gør ondt, skal du ringe til vagtlægen og så videre.

Sådan er det desværre blevet - man skal gå på kompromis med sin egen værdighed for at blive behandlet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Din læge kan henvise dig til fyseterapi, hvor du kan få tilskud hvis du er medlem af Danmark, måske dit arbejde vil være medtil at betale regningen, der er faktisk også en del fagforeninger, som har forsikret deres medlemmer imod alverdens ting, så prøv og tag kontakt med dem som noget af det første, de vil også kunne hjælpe dig med hensyn til at få spurgt på arbejdet.
Der fundes blandt andet en slags tape, som man får lagt på ryggen som ja ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det men strækker og løsner musklerne.
Få sat nåle i er også en mulighed.
Behaling med varme eller tms'ere (impuls apperater som afspænder musklen man kan købe dem selv til rimelig pris selv 600-800 kr søg på fyseterapi og elektrobehandling eller lignende.
Længer tids brug af feta kan også give bivirkninger som dine er du stoppet? Plus det kan være at du fryse på job uden at ligge mærke til det, hvilket giver spændinger.
Hvor sidder spændingerne?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Lidt Off Topic...

Homus, du må gerne være mere præcis i din topic-navngivelses-process. Tråden handler jo ikke om 'respekt' til den store viden-database, men om dine smerter.

Og så vil jeg helt klart foreslå du tager dig råd til senetensbehandlingen, for smertestillende piller får ikke 'sygdommen' til at gå væk. Eller en hvilken som helst anden behandling der kan hjælpe dig.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
kan godt være at jeg får tæv nu for uvidenhed, men der har dælme sq nogle syge smerter til før en omgang ibuprofen ikke har kunnet hjælpe og det udskriver de rask væk, ihvertfald til mig...

er self ikke de almindelige ipren, men 400 eller 600 mg. er der en smule smerte tilbage er en bonyl (mener jeg de hedder) oveni god. ved self ikk hvor godt det her er på længere sigt, men synes de er gode.
vil ikke nærmere ind på hvad det er for en slags smerter jeg har haft (tøseting i fyre ikke kan tåle) men mener de tæller ind under middelstærke smerter. (på lægesprog self. :roll: , men var altså krampet sammen i smerter og kunne ikke stå op, så ondt det gjorde og jeg er normalt ikke pivet.)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tiffany skrev:
kan godt være at jeg får tæv nu for uvidenhed, men der har dælme sq nogle syge smerter til før en omgang ibuprofen ikke har kunnet hjælpe og det udskriver de rask væk, ihvertfald til mig...

er self ikke de almindelige ipren, men 400 eller 600 mg. er der en smule smerte tilbage er en bonyl (mener jeg de hedder) oveni god. ved self ikk hvor godt det her er på længere sigt, men synes de er gode.
vil ikke nærmere ind på hvad det er for en slags smerter jeg har haft (tøseting i fyre ikke kan tåle) men mener de tæller ind under middelstærke smerter. (på lægesprog self. :roll: , men var altså krampet sammen i smerter og kunne ikke stå op, så ondt det gjorde og jeg er normalt ikke pivet.)

Kommer smerterne i perioder 1 gang om måneden?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vejle - Århus
Levose: Jeg ville også helt klart snakke med din læge :P ej jeg mener heller ikke selv at smertestillende medicin er en god idé. Specielt efter mit år på feta har jeg lært noget om rusmidler, på ondt OG godt. Det er netop derfor jeg bad min læge som lige bestemt Nobligan for jeg havde ingen optur på direkte fra pillerne.
Du nævner "Carisoprodol". Vil lige læse op på dem men som sagt har jeg ikke haft nogen bivirkninger fra Nobliganerne udover første gang. Det kan dog være det samme indtil jeg har fundet mig en anden læge.
Intil videre vil jeg dog fortsætte som jeg plejer. Har snart ferie og kan afspasere hvis ikke firmaet snart tager et ansvar. Tak for dit input. Rart nogen vil hjælpe.

Madblindboy: Har undersøgt det og mit pensions selvskab/a-kasse vil hjælpe med pengene så længe jeg passer mit arbejde.
Min mor havde dårlig skulder da jeg var barn og husker at hun brugte meget tid og energi på alt mulig alternativt. Jeg mener selv det er langt at gå "bare" for et job. Jeg har en af de højeste lønne i mit fag men pengene er ikke alt. Overlevede sidste december for 20,- + en pakke smøger om dagen.
Fryse på arbejde. Ja vær dag men man lære at blokke det helt ud. Min torso fryser aldrig men mine fødder er tit blå. IKKE så blå som du tror :) Kulden er ikke noget problem for mig, kommer til at savne den.
Hvad feta'en angår... Den har helt sikkert været med at forværre tingene. Truckførelse er det mest usunde arbejde jeg kan komme i tanke om. Tror selv at feta'en var med til at få min ryg til det punkt den er nu men det er trucken der forhindre at jeg kommer tilbage på toppen. Smerterne er helt sikkert i muskelerne. Dog kan jeg ikke lige finde mit diplom fra universetetet eller den phd. i medicin :) Når jeg har været til senetensbehandler bliver jeg helt udmattet kort efter men næsten alle smerterne forsvinder dagen efter. Så går jeg på arbejde og så kommer de tilbage igen stille og roligt. Måske hvis jeg kunne hjælpe min krop med at slappe af kunne jeg komme oven på men som sagt har jeg begrænset indsigt i menneskets fysiologi.
Tak for hjælpen. Mener det sku! :)

Rylle: Respekt er nok det dummeste navn til dette emne. Dog har jeg ikke fået nogen dumme besvarelser så... :)

Tiffany: Jeg vil helst holde mig fra nye midler for ikke at opsøge ubehagelige bivirkninger men læser lige op Ibuprofen.
De eneste tøseting jeg ikke kan tåle er forfrysninger :P

Moj0: ...

MVH
Homus

Lidt of topic men det føltes rart at skrive så i slipper :) ikke:
Btw jeg vil have mig en uddannelse næste år så jeg siger op til den tid. Har lært mange ting af feta'en og livet generalt men et permanet forbrug af alt (tror jeg) der gøre dit liv nemmere/gladere er vanedannene.
Hvis nogen vil lære lidt af min erfaring så vil jeg sige at man godt kan styre et misbrug. (Bliver det så et forbrug?) Så længe du tager en nedtur lige så lav som din optur er høj mener jeg der er kontrol. Ydermer skal man også se objektivt på alt man laver. Hvis du siger du sagtens kan kvitte og sniffer en bane på den kommentar så KVIT. Ikke permanent dog midst lige så længe som du har forbrugt hvad du end kan lide.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
tiffany skrev:

vil ikke nærmere ind på hvad det er for en slags smerter jeg har haft (tøseting i fyre ikke kan tåle) men mener de tæller ind under middelstærke smerter. (på lægesprog self. , men var altså krampet sammen i smerter og kunne ikke stå op, så ondt det gjorde og jeg er normalt ikke pivet.)

MBB skrev
totalt typisk kvinder og skrive sådan.

Kommer smerterne i perioder 1 gang om måneden?
skrev Moj0

MBB skrev
Se hvad dui får os til at tænke og jeg har været meget længere rundt om det emne ind i hovedet allerede nu, det er liger ved det koster en køretur og 1000 kr. fy.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]