Ja.. Læs læs læs!
Det er den bedste måde at danne dig et indtryk af, hvilke egenskaber og bivirkninger de to nævnte stoffer har.
-Og som Mecka sagde, så er det to nærmest vidstforskellige stoffer du nævner.
Meget kort kan man sige at MG er et psychedelicum, i stil med svampe og lsd, som kan give en meget overvældende psykedelisk oplevelse med sanseændringer, mindfuck osv.. Det er meget vigtigt at man virkelig har forberedt sig godt, og har en meget klar idé om hvad det er man gerne vil have ud af det. Samtidig med at det er sjovt, er det IMO en meget krævende og anstrengende oplevelse, som kan få én til at ændre syn på en masse ting. Det kræver at man er rimelig psykisk stabil, hvis man ikke vil risikere at det blir en dårlig oplevelse.
Hvorimod Kokain "bare" er en stimulans, forstået på den måde, at der ikke er et desideret trip, men en følelses ændring i stil med "jeg kan klare hele verden" eller en nyfunden kærlighed til ens venner osv. Man føler sig ekstrem ovenpå, og ens ego bliver skudt op. Det er også derfor at folk på coke ikke altid er lige behagelige at være sammen med. F.eks folk der måske føler sig tilsidesat i deres hverdag, kan her få et kick, og blive diskotekets konge.. Iøvrigt er dette stof på top tre over de farligste stoffer du kan indtage.
Hvis jeg skulle vælge ville det helt klart være den første, men som sagt kommer det jo an på hva man forventer at få ud af det. Det var meget kort det her, og jeg kan selvfølgelig kun snakke ud fra min egen overbevisning, så det her er ikke nødvendigvis "den rette sandhed".
Iøvrigt skal det lige siges, at leg med stoffer ikke er en dans på roser, og man virkelig skal tænke sig godt om, før man hopper ud i noget.
Mit bedste råd til dig, ville jo nok være bare helt at lade vær´

.