Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hej allesammen.

Jeg har nu gået siden mandag og haft det underligt. Jeg tror det er pga. de kiks jeg spiste her i weekenden.
Pillerne jeg spiste var dem der hedder 007, og jeg spiste 18 stk. - så er det hvertfald sagt.

Nogen gange (mindst 1 gang i timen) får jeg det som om, at jeg besvimer eller får et blackout (i et sekund, men nogen gange kan det godt blive ved). Jeg har kun besvimet én gang (hvor det virkelig skete).
- Nogen gange får jeg også hjertebanken (2-3 slag), og når det sker - har jeg det som om, at jeg har en hjelm på der strammer i takt med hjertebanken.

Er der noget farligt i det, eller skal jeg bare vente og se om der ikke sker en forbedring? :)

Tusind tak på forhånd.

Titel:
MEGATRON

Må jeg (ot) spørge hvorfor du spiste 18 piller, har du en vanvittig tolerance eller blev du bare mere sej af det?

Men som folk siger kan det godt ske at lægen ville være et godt bud, han har iøvrigt en tavshedspligt der - hvis den bliver brudt - kan koste ham jobbet, så du skal ikke være bange for at han snakekr til dine forældre eller lign.

Senest rettet af dopemax 02 maj 2007 19:16, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Du sku i hvert fald ta og få slappet en masse af.. og så nok spise rigtig sundt, noget med massere af vitaminer i.. og holde dig fra alt den usunde mad! Det hjælper nok lidt i hvert fald.. og ellers er der ik andet at gøre end bare at vente.. Du ku evt. supplere med noget 5-htp!

Det er måske også lige heftigt nok det du har haft gang i (OG sjovt :P - i hvert fald når man er i situationen )

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
Hvis du har ædt 18 piller er der ikke noget at sige til du har det underligt. og når du nu 4 dage efter du har ædt dem stadig har det mærkeligt og endda har været besvimet en gang vil jeg råde til at søge læge og lægge kortene på bordet.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Jeg har nu gået siden mandag og haft det underligt. Jeg tror det er pga. de kiks jeg spiste her i weekenden.
Pillerne jeg spiste var dem der hedder 007, og jeg spiste 18 stk.

Ej, tror du virkelig at det er derfor du har det underligt? :roll:

Citat:
Er der noget farligt i det

Hallo, jorden til djio, du har spist 18 E piller. Gu det farligt!

Det du oplever i disse dage (og sikkert noget tid endnu) er bare et tegn på at din krop er blevet gennempulet. Det er konsekvensen når man overdriver sit forbrug, især med et stof som MDMA (det stof der gerne skulle være det aktive stof i dine E piller).

Det du skal gøre er:

Drik vand
Spis sundt (især bananer)
Tag multivitamin og C (eller E) vitamin
Løb hverdag det næste stykke tid
Giv din krop den tid den har brug for til at komme sig

Evt, tag noget 5-HTP. Du kan finde mere om 5-HTP ved at søge her

Held og lykke med at komme dig, jeg er sikker på du får det godt igen, din krop skal bare lige have den tid det nu tager

Tag evt et smut forbi denne side : http://www.thedea.org

Der står en masse godt om HR og en masse andet i forbindelse med Ecstasy/MDMA

Mvh Farmand

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

djio skrev:
Er der noget farligt i det, eller skal jeg bare vente og se om der ikke sker en forbedring? :)

Ja og ja. Der er bestemt noget farligt i at spise 18 ecstasy-piller på en weekend, og du skal i hvert fald vente med at tage stoffer igen indtil der er sket en klar forbedring.

Hvis du med det sidste spørgsmål vil vide om du skal gå til lægen, vil jeg umiddelbart sige nej, men det er dog noget foruroligende at du rent faktisk er besvimet en enkelt gang. Jeg synes i hvert fald ikke du skal køre bil eller gøre andre ting hvor det kan være til fare for andre at du besvimer. Og hvis du oplever at du besvimer igen, så søg læge og fortæl ham hvad du har taget og hvad dine symptomer er. Forvent dog ikke at han rent faktisk kan hjælpe, det er langt fra sikkert.

Titel:
Junior medlem

Hej.

Tak for svarene. Det vil jeg tage til mig.
Jeg vil dog kun søge læge, hvis det fortsætter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Sådan som jeg ser det kan det skyldes 2 ting.

Den ene ting er sikkert nok, den psykiske nedturen efter mdma. Den kan man ikke løbe fra, når man har taget så meget over weekenden som du har, med mindre man har noget 5htp.

Det jeg ikke kan lide er de blackouts du beskriver, kombineret med hjertebanken. Det er ikke normalt.

Var der på noget tidspunkt hvor du havde taget for meget? altså symptomer på akut overdosering, såsom kvalme, overophedning, svimmelhed, og stærk flimmer for ønene?

Nu skal det lige siges at jeg ikke er læge, men så vidt jeg ved begynder blodet at størkne til, hvis man har det for vamt. Ikke jeg sveder lidt vamt, men 41+ kropstemperatur vamt. Blodet størkner til og dette kan skabe blodpropper.

Har lige snakket med en livreder om hvad de gør med folk der har fået for meget varme i saunaen. Med mindre de besvimmer mens eller lige efter turen i saunen, skulle der ikke kunne opstå noget farligt efterfølgene.

så der er nok mere en nedtur der slår hårdt. men det gå over igen og du burde få det bedre i løbet af en dag eller 2.

Senest rettet af CamelJJ 02 maj 2007 22:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

hej igen.

nej, der var ingen tegn på overdosering. ikke andet end at jeg intet fattede.
- kan det være en midlertidig lille psykose? for jeg får også tit chok over små normale lyde (jeg husker fx idag, at da jeg gik ud af en skydedør til et center , så fik jeg et kæmpe chok).

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
CamelJJ skrev:
Det jeg ikke kan lide er de blackouts du beskriver, kombineret med hjertebanken. Det er ikke normalt.

Var der på noget tidspunkt hvor du havde taget for meget? altså symptomer på akut overdosering, såsom kvalme, overophedning, svimmelhed, og stærk flimmer for ønene?

Nu skal det lige siges at jeg ikke er læge, men så vidt jeg ved begynder blodet at størkne til, hvis man har det for vamt. Ikke jeg sveder lidt vamt, men 41+ kropstemperatur vamt. Blodet størkner til og dette kan skabe blodpropper.

Jeg ved ikke hvad symptomerne er på en lille blodprop. så derfor ville jeg, hvis jeg var dig, ringe til vagtlægen og fortælle om dine symptomer.

Ro på. Selv om knægten (?) ikke just har opført sig pænt over weekenden, er der ingen grund til at skræmme ham fra vid og sans. Hypertermi (hævet kropstemperatur) er en af de absolut farlige ting ved et højt indtag af stimulanser, men det er mere akut farligt end farligt i form af følgevirkninger.
djio> Anfaldene af svimmelhed og blackouts er alligevel ret foruroligende. Har du fået sovet rigtigt ud siden weekenden? Er din hvilepuls på et normalt niveau? Tog du nogen beroligende stoffer eller noget som påvirker blodtrykket i weekenden eller bagefter?
Hvis din tilstand forværres, skal du i hvert fald ikke tøve med at kontakte læge eller skadestue. Der er dog en vis risiko/chance for at du føler symptomerne værre end de egentlig er, fordi du så brutalt har udtømt de fleste af dine neurotransmitterreserver over weekenden - man kan blive ret sensibel når serotonin- og dopaminbeholdningen er i bund.

Titel:
Junior medlem

Prometheus skrev:
Ro på. Selv om knægten (?) ikke just har opført sig pænt over weekenden, er der ingen grund til at skræmme ham fra vid og sans. Hypertermi (hævet kropstemperatur) er en af de absolut farlige ting ved et højt indtag af stimulanser, men det er mere akut farligt end farligt i form af følgevirkninger.
djio> Anfaldene af svimmelhed og blackouts er alligevel ret foruroligende. Har du fået sovet rigtigt ud siden weekenden? Er din hvilepuls på et normalt niveau? Tog du nogen beroligende stoffer eller noget som påvirker blodtrykket i weekenden eller bagefter?
Hvis din tilstand forværres, skal du i hvert fald ikke tøve med at kontakte læge eller skadestue. Der er dog en vis risiko/chance for at du føler symptomerne værre end de egentlig er, fordi du så brutalt har udtømt de fleste af dine neurotransmitterreserver over weekenden - man kan blive ret sensibel når serotonin- og dopaminbeholdningen er i bund.

Jeg har sovet 6-7 timer, som jeg normalt gør, men har ikke sovet de 72 timer jeg mangler fra weekenden af - hvis det er det du mener?
Min hvilepuls er okay.
Beroligende stoffer? Jeg har røget hash, og fik en enkelt streg nedaf igår.

Jeg har lavet en aftale med mig selv om, at hvis det bliver værre kontakter jeg læge med det samme, og hvis det ikke er over (helt!) så tager jeg til lægen efter arbejde på fredag.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild i hampen
Hvis du føler du skal besvime som du beskriver. Drik vand og sørg for at holde din væske balance :wink:

Titel:
Junior medlem

Jeg erklærer mig enig med alle de andres råd, og undgå for guds skyld stoffer i LANG tid, særligt MDMA, du er nød til at få banket den tolerance ned, det er ret vildt det der boy

Titel:
Junior medlem

jeg kan ikke mærke, at jeg skal besvime. det kommer bare pludseligt.
- og ja, bare kald mig dreng. jeg er 17 :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
djio skrev:
og hvis det ikke er over (helt!) så tager jeg til lægen efter arbejde på fredag.

Husk at på fredag er det helligdag så de almindelige læger har lukket (og de fleste af os har fri :D). Bare så du ikke panikker fordi du ikke kan få fat i din læge - du ringer bare til vagtlægen i stedet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild i hampen
djio skrev:

Har oplevet det samme over en periode på ca. 1½ år. Jeg besvimede heller ik hver gang. Ved mig skyldtes det væskemangel da jeg stort set kun fik ca. 1 dl væske om dagen :? Oplever det også tit hvis jeg har været ude og brænde ligesom du i allerhøjeste grad også har ;) Det plejer at hjælpe med masser af vand :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

djio skrev:
Hej allesammen.

Pillerne jeg spiste var dem der hedder 007, og jeg spiste 18 stk. - så er det hvertfald sagt.

Nogen gange (mindst 1 gang i timen) får jeg det som om, at jeg besvimer eller får et blackout (i et sekund, men nogen gange kan det godt blive ved). Jeg har kun besvimet én gang (hvor det virkelig skete).
- Nogen gange får jeg også hjertebanken (2-3 slag), og når det sker - har jeg det som om, at jeg har en hjelm på der strammer i takt med hjertebanken.

Tusind tak på forhånd.

Jeg tror det er et godt tegn. Afterall 18 ecstacy piller lyder som en go portion vitaminer. Blev du mæt af bindemidlerne eller?

Sku gerne gå over igen, det er vel straffen..

Men bliver du ved kan jeg ik garantere det gør.

Mvh Resist.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
djio skrev:

For det første: Det er direkte uansvarligt at eksperimentere med stoffer i så ung en alder!

For det næste så er det komplet idioti at æde 18 piller på een aften! Hvis du rent faktisk har kunne kaste så mange i hovedet, har du allerede nu opbygget alt alt for stor tolerence.

Hvor tit tager du ecstacy, hvor længe har du gjort det, og i hvor store doser?

'djio skrev:
Beroligende stoffer? Jeg har røget hash, og fik en enkelt streg nedaf igår.

Hvor galt skal det gå før du forstår en hentydning og lader stofferne ligge? Jeg forsøger ikke at moralprædike for dig, men for din egen skyld bør du holde en længerevarende pause med alle rusmidler!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
ryan skrev:
For det første: Det er direkte uansvarligt at eksperimentere med stoffer i så ung en alder!

For det næste så er det komplet idioti at æde 18 piller på een aften! Hvis du rent faktisk har kunne kaste så mange i hovedet, har du allerede nu opbygget alt alt for stor tolerence.

Jeg tror det er over en weekend, dvs det kan være spredt over 3 aftner, ala 6 kix per aften. stadigvæk nok til at blive toasted

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Én ting er at du fylder 18 piller i hovedet over weekenden - det er fandme dumt. Men at du fortsætter med at tage streger om mandagen, det er sgu direkte idiotisk. Du er 17 år for helvede! Hvis du vil blive meget ældre end først i tyverne, så bliver du sgu nødt til at tænke dig om en anden gang!

Ved du overhovedet noget om de skadelige effekter et overdrevent MDMA-forbrug kan have? Det kan blive ret alvorligt. Læs meget gerne mere om emnet, og hold dig forhelvede fra stoffer det næste lange stykke tid!

ryan skrev:

Det er uansvarligt at indtage sådanne mængder ligemeget hvor gammel man end måtte være. Jeg syntes ikke nødvendigvis at det altid er uansvarligt at 17-årige eksperimenterer med stoffer (det gjorde jeg selv, hash og svampe), men det skal være med meget mere omtanke og forsigtighed des yngre man er. Jeg er altså uenig i at det altid er uansvarligt for en 17-årig at eksperimentere med stoffer - det afhænger 100% af personen og fremgangsmåden. I dette tilfælde er det dog dybt uansvarligt, og dijo har tydeligvis ingen respekt for hverken stofferne eller sin egen krop og psyke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]