Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: fucked up
Medlem

Ryger hash ca 1 gang om ugen og har det egentlig ok med det. Giver mig nogle fede sex oplevelser i forbindelse med rygningen.
Problemet er at jeg bliver mere og mere grænse søgende og trækker i den forbindel store veksler på min kones forståelse, jeg presser hende med ud i alt mere ekstreme udskejelser og overskrider gang på gang hendes grænser. Når jeg er skæv kan jeg godt se det forkerte i min opførsel men når jeg er "ædru" synes jeg egentlig ikke det er så forkert og jeg bagatelliserer det nok.
Det sexuelle i forbindelse med rusen er i alt højere grad kommet til at dominere mit liv og hverdag. Jeg har ligesom mistet lidt af min realitets sans og rusfantasier og virklighed flyder mere og mere sammen (er det en hash psykose?`)

For 1 år siden kontaktede jeg min læge for noget hjælp og fik en henvisning til en psykiater. De har ca 3 -5 mdr ventetid så jeg fik aldrig gjort mere ved det. Min egen læge har ikke siden spurgt til mine problemer. Jeg ved godt problemet er mit eget men tilsyneladende kan jeg ikke selv løse det.

Jeg har brug for noget hjælp inden jeg fucker mig selv og mit forhold helt op og det duer ikke hvis der er 6mdr veentetid på at komme til at tale med en psykiater.
Ved nogen herinde hvor man evt kan henvende sig for noget hjælp, sådan rimeligt akut (ikke nødvendig vis i dag, men gerne i løbet af en uge)

Hilsen Freud

Titel:
MEGATRON

Den bedste hjælp du kan få er på 3 ord:

Tag dig sammen.

Medlem

detc havde jeg slet ikke tænkt på...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild i hampen
Hvis det bliver meget akut kan du tage ned på psychriatrisk skadestue :)

Titel:
Dedikeret medlem

Kvit røgen i stedet..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Kvit røgen i stedet..

Det er vist nemmere sagt end gjort :wink:
Ellers var han vel stoppet når det påvirker ham og kæresten så meget!?!

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis det kun er 1 gang om ugen. Så måske bare smide hashen ud, lade være at købe nyt og så i stedet knalde konen dobbelt så meget? :roll: ved godt det er nemmere sagt en gjort. Men hvad fanden. Jeg tror sku snart det er sengetid igen

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hvad fanden er det for et svar dopamin?
Manden stiller et seriøst spørgsmål, og beder om hjælp?
Hvis du ikke har noget konstuktivt at bidrage med, så lad være med at kommentere emnet!

Tror jeg du bliver nødt til, at tage en tur forbi lægen igen, også vente de 4-5 mdr. det tager.. Hvis du taler med din kone om det, (at du har været til læge med "problemet"), mon ikke hun så forstår?
Indtil du får noget hjælp, må du lade vær med at presse din kone til udskejelser, hun ikke lyster..

En anden mulighed, kan være at du først nu har "opdaget" din sande sexualitet.. Og det bare er en personlig udvikling du gennemgår? Og du altid, vil have disse lyster (hvad så end de er?)..

Well.. Egentlig ikke så meget et svar.. Bare en stak kommentarer.. Brug det eller lad vær :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Hvis det kun er 1 gang om ugen. Så måske bare smide hashen ud, lade være at købe nyt og så i stedet knalde konen dobbelt så meget? :roll: ved godt det er nemmere sagt en gjort. Men hvad fanden. Jeg tror sku snart det er sengetid igen

Ja ok det er rigtig nok.

Sys nu os hvis man kan få en hash psykose ved at ryge en gang om ugen. Er der vel os noget i ens krop som virkelig ik kan tåle det.

Titel:
Dedikeret medlem

Tror ikke det er en hash-psykose. Men det er vel nok snarere blevet en vane for ham, og vaner er svære at ligge fra sig.

Titel: Re: fucked up
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Freud skrev:
Når jeg er skæv kan jeg godt se det forkerte i min opførsel men når jeg er "ædru" synes jeg egentlig ikke det er så forkert og jeg bagatelliserer det nok.

Det forstår jeg ikke. Er det ikke når du er skæv at du overskrider hendes grænser? Ellers kan jeg slet ikke se sammenhængen mellem rygningen og dit problem.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har det også sådan. Når jeg er skæv, kan jeg se alle de dumme ting jeg har rodet mig ud i. Ellers er det bare okay i mine øjne. Og når jeg er stiv :shock: så er alt rigtigt

Titel: Re: fucked up
Medlem
Brugeravatar

Freud skrev:
Problemet er at jeg bliver mere og mere grænse søgende og trækker i den forbindel store veksler på min kones forståelse, jeg presser hende med ud i alt mere ekstreme udskejelser og overskrider gang på gang hendes grænser.

Søg HJÆLP igen. Vent hvis der er ventetid, ligesom alle andre må du også stå i kø. No affence.
:)

Titel:
MEGATRON

LeSeiD skrev:
Hvad fanden er det for et svar dopamin?
Manden stiller et seriøst spørgsmål, og beder om hjælp?
Hvis du ikke har noget konstuktivt at bidrage med, så lad være med at kommentere emnet!

Det var/er skam min ærlige holdning til problemet. Manden bør imo stikke sig selv en lussing og komme ind i kampen igen istedet for at at laste sine problemer over på kæreste/kone/psykologer/samfund/osv.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Uanset om det er din 'ærlig holdning', så er den ikke konstruktiv overfor Freuds problemstilling, så du skulle tage dig sammen, og svare seriøst, når folk beder om hjælp eller få lammere

Titel:
Medlem
Brugeravatar

dopamin skrev:

Det var/er skam min ærlige holdning til problemet. Manden bør imo stikke sig selv en lussing og komme ind i kampen igen istedet for at at laste sine problemer over på kæreste/kone/psykologer/samfund/osv.

:stupid: Det er noget af det dummeste jeg længe har hørt :roll:

Jo self er der nogen der kan klare deres problemer selv, men når man begynder at laste sine problemer over på kone/kæreste er det måske fordi man ik selv kan rumme mere selv. Det er sku ik alle der har overskud og selvindsigt nok til selv at klare deres problemer.
Sjovt nok måske også derfor der findes psykologer og lignende! Kunne det tænkes!?! :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Her i Århus er der ihvertfald en misbrugsrådgivning, hvor man kan henvende sig anonymt og ambulant. Jeg ved så ikke lige hvor du bor?

Kh S

Titel:
Medlem

Geografisk sted: hasselager
dopamin det er nok det mest ufede svar jeg har hørt det er ik så let for alle og tage sig samme og vis mand er komme der ud hvor han er psykisk afhæning af et stof er det blive 100 gange svære og holde og se hvordan man skal gøre...

Freud jeg vil næsten tror i det fleste byre amte eller hvad det heder.. er der et misbrugt vejlednings center... hvor du kan gå ned og få hjælpe, de fleste kører så kalde hash gruppe hvor man kan komme ind og se lidt på sig selv og sin afhæninghed, jeg har personlig selv være glad fro det.. men husk det vigtig er du er 100% ærlig overfor dig selv og din behandle eller kan de ik hjælpe dig..

håber du komme ud af det her punkt i dit liv med dit forhold i gode behold.. hashen er ik det være og miste kærlighed til en gode kvinde :)

held og lykke her fra :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg vil tilslutte mig Misse"'s oprindelige udtalelse og sige at du skal besøge den nærmeste psykiatriske skadestue. Fortæl dem alt og vær for din egen skyld 100% ærlig. Det er professionelle folk der er der, og jeg er overbevist om at de vil tage dig seriøst. Jeg har selv døjet med nogle problemer og snakkede med min læge. Blev da også henvist til en psykiater, men der var meget lang ventetid. Da tingene kogte over tog jeg på psykiatrisk skadestue, og så kom der skred i sagerne. For det lyder alvorligt og skal derfor også tages alvorligt, så start i første omgang med at se bort fra de "smart-ass" kommentarer der har været et par stykker af her (i ved alle hvilke jeg mener), og så find den nærmeste.
Send mig en PM hvis der er mere du vil vide.

Og hold os opdaterede...

Held og lykke herfra.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: hasselager
det vil jeg så ik . psykiatriske skadestue er ik uddanne nok til og håndtere probleme de kan afgifte en i som relt 3 døgn ik mere også sende de en til det nermest misbrugs center.. tror mig har prøve det 4-5 gange desværre...¨de kan hjælpe en med afgifting ik mere ... og det er ik det han kan ind og se på vis han vil holde det er et helt ande aspekt..

vil lige tilføre på alle behandling steder er der i dag behandling garenti så du blive sad i den behandling de vudre du har brug for med det sammen.. den her sidste gang er det virkelig gåde hurtig for mig.. har snakke med psykiater og starte i dagbehandlig og henter mit medicin gratis hverdag og siden jeg starte på det har jeg ik tage nogen og alivel er jeg blive tilbud en tilbage fald behandling som jeg så har love min far der ligge for død jeg vil tage i mod..

så det er bare med og kom i gang....

igen held og lykke

ps kan sige jeg selv er clean igen pga af en hurtig og gode behandling jeg har fået på mit behandling center fordi jeg var ærlig og villig... tage dog godt nok beroligne pga min far som sagt ligge for død :cry: så jeg har udvikle panik angst igen efter mange år.. og sover af lort... men ud over det er jeg 100% clean og har det godt med det.... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]