Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ll
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
llll

Senest rettet af phiilip 27 apr 2007 12:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
tja jeg var hooked efter først joint. Ved ikke mht. fysisk afhængighed.

Men du får mere ud af hashen, hvis du ryger den med noget tids mellemrum. Det synes jeg i hvert fald.

Prøv f.eks. at sætte dage på, hvornår du må ryge. Jeg ryger f.eks. kun om fredagen. Så fungere du også bedre i hverdagen :)

Titel:
Junior medlem

Bergthora skrev:

Men du får mere ud af hashen, hvis du ryger den med noget tids mellemrum. Det synes jeg i hvert fald.

Prøv f.eks. at sætte dage på, hvornår du må ryge. Jeg ryger f.eks. kun om fredagen. Så fungere du også bedre i hverdagen :)

jamen har lyst til og ryge hverdag pga af den der føelse er så nice når man er skæv :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvor gammel er du?

Titel:
Junior medlem

Bergthora skrev:
Hvor gammel er du?

jeg er 16

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

phiilip skrev:
Bergthora skrev:

jamen har lyst til og ryge hverdag pga af den der føelse er så nice når man er skæv :P

Hvis du kan fungere (passe arbejde/uddannelse) med et dagligt forbrug så ser jeg ikke noget problem. Men det er nok de færreste der kan gennemføre en uddannelse med et stort dagligt forbrug kørende ved siden af.

Må man spørge hvor gammel du er og hvad du har gang i af uddannelse? Du lyder nemlig ikke til at være særlig gammel, undskylder hvis jeg er forkert på den. Og jeg vil ikke mene det er smart at have et dagligt forbrug hvis man er ung og igang med at tage en uddannelse. Af samme grund er jeg selv gået fra næsten 1 års daglig rygning til kun at ryge en 3-4 gange pr mdr.
Det gør også rusen en hel del mere spændene på den måde

Mvh Farmand

Titel:
Junior medlem

Farmand skrev:
phiilip skrev:
Bergthora skrev:

Hvis du kan fungere (passe arbejde/uddannelse) med et dagligt forbrug så ser jeg ikke noget problem. Men det er nok de færreste der kan gennemføre en uddannelse med et stort dagligt forbrug kørende ved siden af.

Må man spørge hvor gammel du er og hvad du har gang i af uddannelse? Du lyder nemlig ikke til at være særlig gammel, undskylder hvis jeg er forkert på den. Og jeg vil ikke mene det er smart at have et dagligt forbrug hvis man er ung og igang med at tage en uddannelse. Af samme grund er jeg selv gået fra næsten 1 års daglig rygning til kun at ryge en 3-4 gange pr mdr.
Det gør også rusen en hel del mere spændene på den måde

Mvh Farmand

Er igang med en uddannelse og det går rigitg godt, en af de bedste i klassen, men tror os jeg skal skrue lidt ned på det heh

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg røg også igennem da jeg var 16, det fortryder jeg nu. Hvis jeg ikke havde røget kunne jeg sikkert have et snit på 9.5 - 10. Nu har jeg et på ca 9. Det er ærgeligt at miste det, fordi man skal ryge hash ofte i en vigtig, men kort periode af ens liv.

Senest rettet af Bergthora 22 apr 2007 19:28, rettet i alt 1 gang.

Titel: enig
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
" Det er ærgeligt at miste det, fordi man skal ryge hash ofte i en vigtig, men kort periode af ens liv."
citat Bergthora
Tja det kan være at det er den halve i gennemsnittet, som gør at ønske jobet senere bliver umuligt at få. Samtidig er man i den alder inden i en rivende udvikling, som risikere og stoppe pga asløvhed og lignende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tilbage til dit spørgsmål om hvor hurtigt man bliver afhængig..
Du kan jo egentligt svare på det selv, fra det tidspunkt hvor du har lyst til at ryge hver dag (og gør det), vil jeg sige man er afhængig.

Jeg vil meget hellere ryge et par gange om måneden, istedet for et par gange om dagen. Ellers bliver det sku ligesom hvis man æder ens livret hver dag, man bliver træt af det :)

Titel:
Junior medlem

Moj0 skrev:
Tilbage til dit spørgsmål om hvor hurtigt man bliver afhængig..
Du kan jo egentligt svare på det selv, fra det tidspunkt hvor du har lyst til at ryge hver dag (og gør det), vil jeg sige man er afhængig.

Jeg vil meget hellere ryge et par gange om måneden, istedet for et par gange om dagen. Ellers bliver det sku ligesom hvis man æder ens livret hver dag, man bliver træt af det :)

tak for svarene boys :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Man kan jo ikke bebrejde hashen for at være skyld i et lavere gennemsnit. Det er jo ens egen skyld. så må man jo bare lade være altså...

til gengæld udvider man, jeg i hvert fald, min personlige, følelsesmæssige horisont når jeg ryger og har gjort det så meget i så lang tid. Jeg fortryder sgu ikke at jeg har røget så meget som jeg har.

Det handler om at være positiv og ha optur på..
hygge

mini-krøl

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
Man kan jo ikke bebrejde hashen for at være skyld i et lavere gennemsnit. Det er jo ens egen skyld. så må man jo bare lade være altså...

til gengæld udvider man, jeg i hvert fald, min personlige, følelsesmæssige horisont når jeg ryger og har gjort det så meget i så lang tid. Jeg fortryder sgu ikke at jeg har røget så meget som jeg har.

Det handler om at være positiv og ha optur på..
hygge

mini-krøl

Jeg giver skam også mig selv skylden, fordi jeg ikke har været i stand til at se længere frem. Men der hersker absolut ingen tvivl om, at hashen harr hevet mit snit 0.5 - 1 karakter ned.

Titel:
Dedikeret medlem

Du kan blive psykisk afhængig hvis du gør hash til en "vane". Som hvis du bider negle. Når du ikke har hashen bliver du rastløs og går og venter på næste burner. Du kan bliver irritabel og få små abstinenssymptomer.

Man kan dog ikke blive fysisk afhængig.

Desuden så påvirker hashen ikke min uddannelse. Jeg har dog ikke så meget teoretisk i min skole :wink: men som jeg ser det, vil jeg da blive ved. Jeg vil bare aldrig begynde at ryge før arbejde, for det er dog at pine sig selv. Men jeg vil altid have min ret til at fyrer en lille en når jeg kommer hjem og skal slappe af :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Problemmet med at ryge hash på dagsbasis samtidig med at man tager en uddannelse er egentlig svært og sige noget generelt om - korttidshukommelsen svækkes ok, men hvad siger det om vores eksammens system?
Lær en masse udenad på mindst mulig tid gentag det og få ni og op efter.
På gym før jeg begyndte og ryge på dagsbasis var jeg oppe i matematik højt niveau og trak det ringste spørgsmål, fattede overhoved ikke kapitlet, meen jeg kunne skrive formlerne og gentage ordene direkte fra bogen, når du forsøgte og spørge dybere, så blev det kørt tilbage til eksemplet, som jeg med glæde ville forklare for dem igen,. Til sidst nej tak og ni.

En anden ting er det økonomiske perspektiv, som gør at man skal arbejde ved siden af sine studier, medmindre at man selvfølgelig får knolden sendt hjemmefra eller penge til samme, men man opnår ikke samme mulighed for fordybelse tilgengæld er der en gevinst i at man lærer noget andet - man bliver mere alsidig og får lettere ved at motivere sig selv - lorte fabrik jeg skal bestå den fucking eksammen. Perspektiverings even øges så afgjort og jeget har mulighed for en mere nuanceret udvikling, jeg siger ikke det sker, men muligheden foreligger, hvis man ellers ser den gennem tågerne.
Der er faktisk flere elementer kriminalisering af en større befolkningsgruppe ...
Motivation som ligger i, at det ikke skal være fordi jeg ryger ...at jeg ikke består, som øger insatsen..
Hash giver en dejlig (skræmmende) evne til fordybelse i emner, alt kan ses fra alle sider, hvor blev jeget af?

arg solen skinner

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hvorfor er tråden fucked op?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]