Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Lyder som om det virker, men har stadigvæk min skepsis da jeg selv har erfaret at det tjald jeg har ædt ikke virkede uden opvarmning selv med fedt

Skizo: Ja ok, det forklarer lidt :)
Og varm chokolade med 0,5g ryger smager skide godt. Du kan slet ikke smage hashen

Hvis man nu æder en god del fedtstof, æder noget tjald og varmer maven op med en lighter burde der være effekt haha

Mht. opvarmning af tjalden så THC'en bliver aktiveret, hvor lang tid virker det? Skal det kun gøres en gang, og så er det aktivt selvom det bliver koldt igen, eller hvad?

For ellers kunne det vel være en mulighed at varme hashen op med en lighter og fråde det.

Må jeg sku få afprøvet, er bare nysgerrig, har altid fået at vide at det ikke virkede... Melder mig gerne som forsøgsdyr

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Er den gylde regel hvis man vil være skæv a oralindtagelse ikke bare?

Bland fedtstof og hash og varm det op så det smelter sammen..så er du baske!

THC'en bliver opløst i fedtet så det bliver til en virkelig klam masse, men det gør den mere optagelig for maven tror jeg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Mht. opvarmning af tjalden så THC'en bliver aktiveret, hvor lang tid virker det? Skal det kun gøres en gang, og så er det aktivt selvom det bliver koldt igen, eller hvad?

Det der sker ved opvarmning (herunder også rygning), er at hashens THC de-carboxylerer, altså mister en carboxy-gruppe af atomer. Dette gør THC'en mere psykoaktiv.

Jeg aner ikke om kroppen selv kan de-carboxylere THC, men det kan den formodentlig - bare langsommere end varmekilden.

Jeg ville til enhver tid laver noget hampesmør og så lave karameller eller kager af det (hvis det skulle med i byen).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Malkavian skrev:
Xp3rt skrev:

Det der sker ved opvarmning (herunder også rygning), er at hashens THC de-carboxylerer, altså mister en carboxy-gruppe af atomer. Dette gør THC'en mere psykoaktiv.

Jeg aner ikke om kroppen selv kan de-carboxylere THC, men det kan den formodentlig - bare langsommere end varmekilden.

Jeg ville til enhver tid laver noget hampesmør og så lave karameller eller kager af det (hvis det skulle med i byen).

Hvad en ide. Hashkarameller, det har jeg bare aldrig tænkt på. Kunne være man skulle prøve.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Xp3rt skrev:

Hvordan laver man hash karameller?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Verner skrev:

Hvordan laver man hash karameller?

Du laver hampesmør, som Malkavian lige har skrevet og så laver du karamellerne, som man normalt gør. Dvs. find en opskrift.

Titel:
Medlem

Et af de sygeste trip på tjald jeg har haft var ved at æde hash-småkager, men selvom det var mega fedt i starten kunne jeg tilsidst ikke styre det og måtte ud og brække mig. Efter den oplevelse kan jeg simpelthen ikke tvinge haskage ned (hverken småkager eller chokoladekage), og har derfor også forsøgt mig med at æde det rent.
Jeg har spist ligeså meget som jeg normalt ville ryge, men uden at blive skæv, og jeg har også drukket guldkakao fire gange nu uden effekt :cry:
Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke bliver skæv af at indtage det på den måde...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har (før jeg vidste der var noget der hed hampesmør) forsøgt mig med at spise hash rent. Har aldrig fået effekt, andet end hvad der lige så godt kunne være placebo.

Hampesmør derimod, uha, det slår hårdt! 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Jeg har hellere ikke fået ret meget effekt ud af at spise det rent, men hash småkager derimod... :twisted:
En enkelt med 0.25g er en meget passende mængde imo. Har oplevet en af mine venner gå kold af en enkelt, hvorefter han brugte de næste 4-5timer på toilettet, så pas lidt på med mængden :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg synes det er sjovt at der er nogle der får effekt af hash rent.

Vores kroppe må være meget forskellige, fordi jeg bliver baldret af at spise det.

Vil så lige sige at jeg bliver balret af langt mindre mængder, hvis det f.eks er i en chokoladekage. Første gang jeg spiste chokoladekage med hash i, gik det seriøst galt.

Vi havde bagt en kage til 3 mennesker, med 6g semiryger i. For at gøre en lang historie kort, fik jeg æder på i kagen. Det var en fejl. Jeg har aldrig været så skæv, jeg havde problemer med at brække mig, fordi jeg samtidig havde en griner på. Da jeg endelig gik kold, sov jeg ufatteligt længe og tungt. Folk havde prøvet på at vække mig, uden held overhovedet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Jeg synes det er sjovt at der er nogle der får effekt af hash rent.

Vores kroppe må være meget forskellige, fordi jeg bliver baldret af at spise det.

Vil så lige sige at jeg bliver balret af langt mindre mængder, hvis det f.eks er i en chokoladekage. Første gang jeg spiste chokoladekage med hash i, gik det seriøst galt.

Vi havde bagt en kage til 3 mennesker, med 6g semiryger i. For at gøre en lang historie kort, fik jeg æder på i kagen. Det var en fejl. Jeg har aldrig været så skæv, jeg havde problemer med at brække mig, fordi jeg samtidig havde en griner på. Da jeg endelig gik kold, sov jeg ufatteligt længe og tungt. Folk havde prøvet på at vække mig, uden held overhovedet.

^^ passer rimeligt med min oplevelse bortset fra jeg bare sov.. RIGTIG TUNGT :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
[quote
="Minimal"]Det bliver så langsomt optaget, at du nok aldrig kommer til at føle dig rigtig skæv.[/quote]

I may be late..

Men det er sgu ikke helt rigtig det der. Mængden og kvaliteten af Hashen er afgørende. Jeg vil dog fraråde alle til at spise hash rent. Kager, kakao og lign er rigtig fedt. Men bare rent fed kan jeg ikke anbefale. En bekendt spiste engang 2g, og hostede derefter blod og jeg ved fanme ikke hvad.

Til gengæld har jeg mange venner der spiser deres klump hvis de bliver stoppet af police. Det bliver optaget meget langsommere, men du bliver skæv!

Mini-krøl

Titel:
Dedikeret medlem

Kan man bare smelte en 100g smør, og nole hashen i ? smelter det så sammen til smøg man kan bage kager med? :lol: for det skal være mit næste projekt

Titel:
Dedikeret medlem

http://dcfonline.dk/b/Bwana_s_K_kken__kogebog_.pdf

kogebog

opskrift på bla hampesmør

Titel:
Junior medlem

Jeg kan da også lige tilføje, at jeg har haft den mest sindssyge skævert, hvor jeg og en veninde delte omtrent 4 g sort hash, hvorefter vi tog i svømmehallen..
Vi købte en Lionbar hver og tyggede de 2 ting samtidigt. Jeg kunne på ingen måde gå lige, og jeg kørte for langt med bussen :D
Jeg har også prøvet det et par andre gange, og generelt vil jeg sige, at det kan vare mange timer før det virker, men hvis man spiser noget godt hash og ikke falder i søvn, så kommer det helt sikkert.

Junior medlem

Det bliver i hvert fald testet nu. Jeg har lige spist omkring et halvt gram, rent. Jeg er spist mad hele dagen, så der går nok noget tid inden det får en effekt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Godt nok lige at få hevet en 3 år gammel tråd frem igen.

Medlem
Brugeravatar

Det er nice at indtage det i kage/kakao!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]