Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Først ville jeg lige sige at er ikke helt sikker på det her skulle være postet her da jeg også har spørgsmål om kokain... but here it goes:)

Jeg har overvejet at prøve Morning glory frø eller kokain, men jeg har ikke meget erfaringer med stoffer og lig.

Jeg har kun prøvet pot og skunk ca. 10 gange... men det er lidt over et halvt år siden jeg sidst har røget det.
og de gange jeg prøvet det, var der 4-5 gange jeg havde det fedt, men de andre gange fik jeg en mærkelig fornæmmelse i kroppen. en slags rastløshed. jeg fik bare lyst til at gå en lang tur. men ellers havde jeg det fint nok. kunne bare ikke lige dén følelse.

Så mit spørgsmål er om jeg risikere at få det mega dårligt? for hvis jeg først får det dårligt, kan jeg meget nemt blive paranoid.
hvor farligt er det?
er der noget jeg skal være opmærksom på?

Håber i vil besvare mit spørgsmål..

Mvh Smokie

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside

Her kan du finde lidt info på dansk

Og her på engelsk : http://www.erowid.org

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvorfor vil du prøve andre stoffer? Når dit valg står mellem MG og coke, så lader det umiddelbart ikke til at være en bestemt form for effekt (stimulerende, hallucinogen, etc.) du søger, da de to stoffer er meget forskellige. Hvordan kan det være det netop er de to vidtforskellige stoffer valget står mellem?

Men det vil være en hjælp hvis du gider uddybe hvad det er du søger i stofferne, og muligvis forklare lidt mere om din personlighed, hvad du forventer/frygter/ønsker etc. etc.

I sidste ende er det dog kun dig selv der kan tage beslutningen, og derfor bør du læse alt du kan komme i nærheden af om narko, før du kaster dig ud i noget som helst. I den forbindelse vil de links Farmand har givet dig være en stor hjælp.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Ja.. Læs læs læs!
Det er den bedste måde at danne dig et indtryk af, hvilke egenskaber og bivirkninger de to nævnte stoffer har.
-Og som Mecka sagde, så er det to nærmest vidstforskellige stoffer du nævner.

Meget kort kan man sige at MG er et psychedelicum, i stil med svampe og lsd, som kan give en meget overvældende psykedelisk oplevelse med sanseændringer, mindfuck osv.. Det er meget vigtigt at man virkelig har forberedt sig godt, og har en meget klar idé om hvad det er man gerne vil have ud af det. Samtidig med at det er sjovt, er det IMO en meget krævende og anstrengende oplevelse, som kan få én til at ændre syn på en masse ting. Det kræver at man er rimelig psykisk stabil, hvis man ikke vil risikere at det blir en dårlig oplevelse.

Hvorimod Kokain "bare" er en stimulans, forstået på den måde, at der ikke er et desideret trip, men en følelses ændring i stil med "jeg kan klare hele verden" eller en nyfunden kærlighed til ens venner osv. Man føler sig ekstrem ovenpå, og ens ego bliver skudt op. Det er også derfor at folk på coke ikke altid er lige behagelige at være sammen med. F.eks folk der måske føler sig tilsidesat i deres hverdag, kan her få et kick, og blive diskotekets konge.. Iøvrigt er dette stof på top tre over de farligste stoffer du kan indtage.

Hvis jeg skulle vælge ville det helt klart være den første, men som sagt kommer det jo an på hva man forventer at få ud af det. Det var meget kort det her, og jeg kan selvfølgelig kun snakke ud fra min egen overbevisning, så det her er ikke nødvendigvis "den rette sandhed".

Iøvrigt skal det lige siges, at leg med stoffer ikke er en dans på roser, og man virkelig skal tænke sig godt om, før man hopper ud i noget.

Mit bedste råd til dig, ville jo nok være bare helt at lade vær´ :) .

Titel:
Junior medlem

Grunden til at mit valg står mellem disse to ting er at en af mine venner har prøvet det, så vi har snakket en del om det...

men det i fortæller om ang. morning glory virker slet ikke som det min venner sagde(skal lige siges kender 4-5 venner der har indtaget det sammen)

Men det jeg søger er noget alla det som i beskriver om kokain.

men hvis i har nogle andre ting i vil forslå der ville være bedre første gang må i meget der skrive det.

Mvh Smokie.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja for det første skal du altså helst undersøge tingene lidst bedre end du har gjort ind til nu for man skal gide at sætte sig lidt ind i stoffer hvis man skal kunne lege med dem uden at sætte liv og helbred på højkant.

Morning glory og kokain virker ufatteligt lidt om hinanden, som det er blevet sagt.

Moring glory i de rette mængder kan sende dig både lysår ud i rummet og åbne døre som du ikke kan forestille dig og vil uden tvivl være den mest "mærkelige" oplevelse af de 2 muligheder. Coke åbner også døre men ikke mentalt set, men derimod på det mere jordnære plan. Man både føler sig og opfører sig lidt som et overmenneske på stimulanser, nogle gange i en sådan grad at det irriterer andre en smule.

Hvis du går efter et fest produkt kan jeg personligt anbefale amfetamin, der dels er billigere, mere opkvikkende (coke virker en anelse mere bedøvende på sanserne efter min erfaring) og virker i 4 gange så lang tid som kokain. Jeg synes at det tager meget af glæden ved stimulansernes virkning væk at man hele tiden skal ud at have en opkvikker som det er tilfældet med cokeaftener, der er amf mere brugbart, da man bare skal tage det fx, en gang før festen rigtig går i gang og så en gang til midt i festen/byturen for at få en vild aften.

Ellers er folk generelt meget positive mht ecstasy. Jeg har aldrig selv taget det, men det skulle være opkvikkende i stil med amf og coke, samtidig med at det gør en lidt småskæv eller noget der ligner.

Håber at vi har kunnet pejle dig lidt ind på noget af det du ønsker, men husk at læs óm et stof før du tager det og vigtigst af alty lad være at tage for meget! Især kokain har en rigtig grime evne til at fucke nybegyndere fordi de ikke kan få nok den første gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Som det allerede er nævnt, ville det nok være hensigtsmæssigt, hvis du selv satte dig ind i sagerne gennem egen research på nettet.

Det sagt, vil jeg ikke anbefale dig at prøve coke, som din første stimulans. Jeg ser coke, som en forholdsvis seriøs stimulans, som man skal behandle med omhu og respekt, ellers tror jeg godt det kan gå grueligt galt.

Hvis du vil prøve en stimulans synes jeg personligt at methylone (også kaldet mdmcat) er et godt sted at starte. Jeg har haft et par gode oplevelser med denne, hvor jeg har moret mig ganske meget og uden følelsen af at ville tilbage i rusen da den har aftaget, faktisk har det været ganske behageligt når den har været overstået. Men pas nu på!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
En minimal dosis af Morning Glory kan godt være stimulerende. Så jo, Morning Glory og Kokain kan godt minde om hinanden.

Titel:
Junior medlem

Tak for jeres svar.

Jeg vil sætte mig ned her i weekenden og læse mere om det...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

vestyjr skrev:
En minimal dosis af Morning Glory kan godt være stimulerende. Så jo, Morning Glory og Kokain kan godt minde om hinanden.

Ifølge Erowid, http://www.erowid.org/chemicals/lsa/lsa_dose.shtml , er LSA et (mildt)sedativt hallucinogen. Du siger dog klart at du her taler om lav-dosis, men måske virker LSA "opkvikkende" ved lave doser ligesom alkohol kan virke stimulerende på en fest?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
Malkavian skrev:
vestyjr skrev:

Ifølge Erowid, http://www.erowid.org/chemicals/lsa/lsa_dose.shtml , er LSA et (mildt)sedativt hallucinogen. Du siger dog klart at du her taler om lav-dosis, men måske virker LSA "opkvikkende" ved lave doser ligesom alkohol kan virke stimulerende på en fest?

Det er lige det - en meget lille Morning Glory dosis kan være en god ting om morgenen. Fx. hvis du har problemer med at omgås med andre mennesker kan det skabe mental styrke til at føle sig sikker i disse situationer. Men Morning Glory er nemmelig også stimulerende, som sagt i en meget lille dosis, når man står op om morgenen og føler sig lidt træt. Det SKAL abosolut være en "subthreshold" dosis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]