Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er nemlig noget som jeg ved har været oppe at vende nogle gange før, men jeg ønsker lidt mere specifik viden om emnet som er... kratom.

Mit spørgsmål til dem der læser videre efter hemmeligheden er blevet røbet, er følgende:

Jeg har været ude at købe noget kratom, 15g blade, og regner med at skulle afprøve det om nogle dage med en amigo. Jeg har læst at man kan "tilberede" kratom på flere måder, til rygning, te og kapsler (hvad det så end vil sige sig). Af hvad jeg kan læse mig til virker det bedst hvis man koger og filtrerer det i flere timer, mens en del går til spilde i "almindelig" kratom -te. Jeg er dog dum og doven så jeg tror at jeg vil lave det sidst nævnte alligevel. Mine spørgsmål er så:

-Hvor meget går til spilde ved den nemme fremgangs måde, dvs. at koge noget vand og hælde det i krus med kratom i for derefter at lade det trække i noget tid - er virkningen radikal svagere end ved filtrering eller bare lidt. Med andre ord kan det betale sig for en doven person og vil man få noget ud af det?

- Når jeg lader teen trække i krusene skal jeg så lægge noget over for at holde på varmen, eller er det lige meget? Hvor lang tid skal det trække, og hjælper det at drikke bladene, i så fald hvor meget?

Kan I give mig nogle gode forslag til hvordan jeg kan forbedre smagen, som ikke skulle være den bedste, og hvad hjælper det at hælde citron i?

Og endelig hvor lang tid varer virkningen ved.

Jeg har som sagt prøvet at undersøge sagen, men jeg har ikke rigtig kunnet få nogle svar. Håber I kan hjælpe! 8)

Iøvrigt rigtig fed side.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dannemark
ja, det er en hel videnskab :) du skal sku ikke sidde sådan og krumme tæer over dit spørgsmål, hvis folk synes det er dumt kan de holde sig væk.

Jeg kan ikke fortælle dig precist hvor meget der går til spilde på den måde, men mit gæt er desværre at det er en del. Når den optimale måde er, som du selv siger, at koge det i flere timer for at få et udtræk, vil et par minutter ikke være det store. Jeg plejer at koge det i 45min, hælde vandet fra, og koge kratomet i nyt vand i 45 min igen, hvorefter jeg koger det lidt ned. Giver et fint resultat.
Men hvis du nu drikker bladene, kan jeg ikke se at du skulle få andet en 100% udbytte af urten? Da intet går til spilde.
Hvad lige precis citron gør ved smag eller virkning ved jeg desværre ikke, men en god ting er honning efter smag :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du kan også knuse dine blade så fint som muligt og fylde dem i gelatine/vegatabilske kapsler og så sluge dem som du selv er inde på.
Alternativt lave bomber ud af joint papir.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja, som farmand siger er oral intagelse den måde du bedst opnår et højt udbytte. Det er godtnok ikke lige så hyggeligt som en god kop kratom er :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har en del cones. Kan jeg bare knuse bladene og hælde dem i cones og så sluge disse? Eller jeg kan måske bare æde hele lortet? Jeg har hverken gelatine eller de der kapsler, er det noget der er nødvendigt og er det til at få fat i?

tak for svarene

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
Jeg har en del cones. Kan jeg bare knuse bladene og hælde dem i cones og så sluge disse? Eller jeg kan måske bare æde hele lortet? Jeg har hverken gelatine eller de der kapsler, er det noget der er nødvendigt og er det til at få fat i?

tak for svarene

Det bliver nok lidt svært at sluge et cone :lol:

Med hensyn til bare at æde lortet så ja, det vil også virke som det skal. Så længe du indtager det oralt så er det lige meget om det bliver tygget og slugt, taget i bomber, the, kapsler eller hvad man nu vil.

Kapslerne kan desuden købes i matas.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland

tak for svarene

De er meget lette at få fat i. Prøv at gå ned i din lokale matas :)

60 stk. for 30 kr, skulle jeg mene.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hyben skrev:
ja, som farmand siger er oral intagelse den måde du bedst opnår et højt udbytte. Det er godtnok ikke lige så hyggeligt som en god kop kratom er :)

Godt at din far kan træde til med lidt info. Det er sjældent at man kan tale så åbent om stoffer med familien. :wink:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

kemal skrev:

Ved du hvilken størrelse det er og/eller hvor meget de kan indholde?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hyben skrev:

Godt at din far kan træde til med lidt info. Det er sjældent at man kan tale så åbent om stoffer med familien. :wink:

Haha, god griner :) Farmand er en brugers brugernavn. Ikke nogens far, eller jo han er da vores alle sammens Farmand ;)

Senest rettet af kemal 07 mar 2007 18:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Farmand skrev:
kemal skrev:

Ved du hvilken størrelse det er og/eller hvor meget de kan indholde?

Det ved jeg desværre ikke.

Har ikke selv købt nogle dernede, det har mine venner dog.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Hyben skrev:

Haha, god griner :) Farmand er en brugers brugernavn. Ikke nogens far, eller jo han er da vores alle sammens Farmand ;)

:) jojo jeg havde skam luret den, det var bare en lille dum joke fra min side af hehe.

edited, havde fået svar på mit spørgsmål :D

Senest rettet af Moonage Daydreamer 07 mar 2007 19:13, rettet i alt 2 gange.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

kemal skrev:
Hyben skrev:

:) jojo jeg havde skam luret den, det var bare en lille dum joke fra min side af hehe.

Så endte det alligevel bare med, at det var mig der blev til grin i min skævert :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

...hvem vil så være min farmand? :(

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hyben skrev:
...hvem vil så være min farmand? :(

Det vil jeg gerne :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Du kan sagtens nøjes med den dovne løsning, så længe du også spiser bladene bagefter, de vil stadig indeholde en del mitragynine som er et af de mange identificerede alkaloider der blandt andet er i kratom-planten.
Hvis du indtager dine blade i kapsler vil virkningen nok tage et godt stykke tid ekstra før den indtræder.

Kratom smager overhovedet ikke så dårligt som mange andre planter man kan lave heksebryg af, så bare:
1) Kog dit vand.
2) Hæld det kogende vand over de pulveriserede blade i en kop hvor du evt. har tilsat lidt citronsaft da syren skulle hjælpe med at trække godterne ud i teen.
3) Drik. Honning og hvad man ellers kan finde på som man i forvejen godt kan lide. Som lidt juice, saftevand, [insert your favourite drink here] smager også fint.
Jeg foretrækker at lade et te-brev trække sammen med det, det smager godt, jeg plejer at lade teen trække lidt længere end normalt.

Men vær nu forsigtige hvis i ikke har prøvet kratom eller andre ting som det, jeg håber i har styr på det. :)

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tog blandingen i forgårs, og dágen før det, 7,5g hver aften. Den første spiste jeg bare bladene direkte, fyldte det i et glas med vand og slugte det lidt efter lidt. Det var ikke videre rart, men det var dog hurtigt overstået. I forgår hældte jeg kratomen ned i en si som man kan sætte inde i tekanden, og det gjorde at jeg kunne lave to kratomteomgange. De udkogte blade spiste jeg i youghurt, hvilket smagte overraskende godt. Generelt var kratomsmagen ikke nær så slem som jeg havde hørt.

Effekten var lidt skuffende, men rigtig rar. Jeg tror jeg havde forventet en lidt stærkere eufori og at jeg samtidig ville være helt klar. Jeg ved ikke om det var fordi jeg var træt, men helt klar var jeg i hvert fald ikke. Følte mig lidt bedøvet, men afgjort på en rar måde. Jeg har aldrig nydt at ligge ned i en blød dyne så meget som da. Så alt i alt en rigtig rar rus, men efter min mening ikke 100kr værd.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lyder som nogle gode indtagelsesmetoder :)
mht at være helt klar i hovedet, så er det jo trods alt en opiat agtig rus du får af kratom (ved ikke om det definerbart ER et opiat?) og det giver som sådan ofte en hel del afslappelse. Og så vil jeg heller ikke mene 7,5g er en optimal dose. Nok en meget fornuftig startdose, men jeg plejer selv at tage alle 15gram som man jo normalt får, og indtager det hele i et snuptag.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
ja, det er bestemt dejligt at ligge i sin seng under påvirkning af kratom. Desværre fik jeg næsten _kun_ kvalme sidst jeg drak kratom-te med 'premium' kratom-blade. :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det lyder godtnok ærgeligt :( nu vil der jo altid være forskel på kvaliteten af bladene, alt efter høsttidspunktet og også barefra høst til høst. men det lyder ellers underligt udelukkende at få kvalme. jeg har endnu ikke oplevet kvalme i forbindelse med kratom.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]