Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dannemark
efter et godt stykke tids overvejelse fandt jeg ud af at det var tid til at forsøge mig med Salvia Divinorum. Lige precis Salviaen har altid haft en speciel mystik omkring sig for mig, da dens omtale og salg altid følges med advarsler og påstande som "stærkeste natrlige substans" o.l, og fordi den altid synes at blive katagoriseret alene mht. trippet.
Jeg ville starte i det små, men synes også at have læst en del om at de tørrede blade ofte er besværlige at opnå effect med, gennem rygning, så valget falgt på et 5x extract som jeg fik hjem. Jeg satte mig tilrette i sofaen med bongen, tændte op og tog et par hiv. Det var stadig min intention at starte småt ud, så lod det være ved det. Vil gerne "føle" hvad jeg har gang i, før jeg kaster mig helt ud i det. Der gik ikke engang et halvt minut før effecten slog ind. Jeg ventede en hurtig start, med blev alligevel ret overrasket. Følelsen jeg fik, kan bedst beskrives som den man får når en kropsdel sover, dog var den i hovedet, og lod til at pulsere fra venstre side af hovedet mod højre, fulgt af en sløv fornemmelse. Det var en meget uventet følelse for mig, men jeg satte mig tilbage, fast besluttet på at nyde turen.
Sådan gik der et minut, før jeg begyndte at føle at jeg blev gynget blidt af sofaen, lidt som bølger ville gøre det, og herefter overbevist om at det skyldtes et billede af noget ormelignende/tentakel agtigt jeg fik i hovedet. Her vendte det hele så småt. Jeg blev grebet af en følelse af ubehag, og jeg følte mig i det hele taget meget utilpas med situationen. følelsen eskalerede, samtidigt med at den gyngende følelse, og billedet blev mere altomsluttende. Det skal lige siges at jeg ikke forbandt de to med noget negativt. Der sad jeg så, og må have faldet i søvn på et tidspunkt, for to timer efter vågner jeg op fra sofaen og er ovre trippet.
Det er blever langt, men føler det er relevant for spørgsmålet - det er ikke ment som en triprapport eller lignende. Jeg er meget usikker på om jeg tør bevæge mig ud på en fuld dosis af dette stof, netop grundet følelsen af ubehag der mødte mig. Men samtidigt føler jeg at jeg slet ikke har set alt hvad denne plante har at vise mig, og at jeg går glip af noget vigtigt hvis jeg dropper det nu. Det kan måske være den generelle overraskelse jeg fik af den hurtige tiltrædelse af trippet, og dets natur der fremkaldte det negative, og dette vil formodentligt ikke forekomme ved en eventuel gentagelse?
Håber nogen tager sig tid til at læse sig igennem den smøre og kommer med nogen tanker :) på forhånd tak.

EDIT: lidt afsnit og rettelser

Senest rettet af Hyben 19 feb 2007 17:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Jeg er meget usikker på om jeg tør bevæge mig ud på en fuld dosis af dette stof, netop grundet følelsen af ubehag der mødte mig.

Hvis du er det mindste i tvivl/usikker så lad værd/vent

Citat:
Men samtidigt føler jeg at jeg slet ikke har set alt hvad denne plante har at vise mig, og at jeg går glip af noget vigtigt hvis jeg dropper det nu

Det har du sikkert heller ikke. Men bare fordi du dropper emnet nu betyder det jo ikke du ikke kan gentage senere i dit liv? Hvor gammel er du? De fleste her på psy har iværtfald langtid at leve endnu :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja, det var nok også det jeg havde i tankerne. Ikke en synderligt god ide at kaste sig ud i et trip der potentielt bliver ret ubehagelift. tak :)
nej det har du jo også ret i. jeg er stadig "kun" atten, så tid har jeg såmænd nok af. Blot bittert når jeg nu har sat mig op efter det, men jeg overlever nok at vente noget tid. Kald mig bare utålmodig, men jeg tænkte også på at tage nogle flere ture på en lav dosis, for at vende mig til følelsen, hvis man kan sige det. Så den ikke kommer som den samme overraskelse som første gang. Det kunne måske gøre en forskel.
Men igen, tak for svaret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nu bliver jeg også lidt nysgerrig mht dit spørgsmål om min alder - vil du mene det generelt er for tideligt at prøve et psychedelika af den slags, eller er det fint hvis man har sit på plads?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
nu bliver jeg også lidt nysgerrig mht dit spørgsmål om min alder - vil du mene det generelt er for tideligt at prøve et psychedelika af den slags, eller er det fint hvis man har sit på plads?

Det er jo svært (umuligt) at fastsætte en alder for hvor man er klar. Selvom det er de færrste så er nogle jo klar i en meget ung alder feks 15-16 mens nogle ikke er som 21 årig. Den der nok bedst kan vurdere det er vel nok en selv. Som sagt, hvis man føler sig klar, og afklaret med sitiuation og har rene hensigter med at trippe (her tænker jeg på at man feks ikke skal tage salvia for at blive "brændt af") så vil jeg mene man har sit på det rene. Husk desuden ALTID set and setting når vi snakker psychedeliske stoffer!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg er enig med Farmand, det er ikke til at sætte en alder på hvornår man er tripklar. Jeg var eksempelvis ikke parat til hash da jeg var 13, men gjorde det alligevel. Omvendt er jeg meget glad for at have ventet med den mere avancerede psychedelia til godt oppe i 30´erne, hvor ting som arbejde, uddannelse, parforhold og generel grounding er kommet lidt på plads.

Shroomy, det kan let snyde det med at starte med små doser salvia. Som forummet har været inde på nogle gange før, så sker trippets intensivitet i høj grad i nogle meget markante skift. Med mange andre stoffer kan man teste lidt, og hvis det skal være dobbelt så intenst, så tager man bare en dobbelt dosis næste gang. Med Salviaen kan en lille dosis give intet resultat overhovedet og 25 pct. mere kan være billetten til troldeland.
Sagt på en anden måde, du vil ikke få en fornemmelse af hvad et fuldt trip indebærer ved at teste dig med mindre doser, når det rykker så rykker det.

Hvis du oplever angst ved små doser (hvilket er ret normalt) så vent med de viderede eksperimenter. Personligheden har det med at forsvare sig med angst overfor psykedeliske oplevelser, brug måske tiden på at gøre dig selv mentalt og følelsæssigt parat.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tusinde tak for svarene begge to, det vil jeg tage til mig. Lægger salviaen på hylden for nu :)
Ja, jeg kan bestemt godt nikke genkendende til det du siger om trippets intensitivitet. Min lave dose virkede bestemt ikke som jeg havde forventet den ville. Måske blot endnu en god grund til at lade det være lidt endnu.
Det med de markante skift i trippet lyder også interessant, er det ligesom forskellige faser du taler om? sidder pludseligt med en følelse af at jeg slet ikke vidste nok om stoffet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]