Minimal skrev:
bubbles skrev:
Jeg forstår dine frustrationer. Farligheden i Ecstasy ligger lige netop der hvor du ser den. Du bliver for hurtigt forelsket i stoffet ligesom dine venner/veninder garanteret er blevet. Inden for 1 år er du garanteret at de løber ind i nogle problemer i forbindelse med deres ecstasy brug. Gør ALT hvad du kan for at holde dig væk fra det.
Kan du ikke være med på alkoholen istedet? Du får ekstremt meget mere ud af alkohol når du tager i byen end f.eks. ecstasy. Desuden synes alle det er fedt at være fuld, men det er de færreste der synes det er mega sejt at være totalt blæst på ecstasy på diskotekerne.
Over 90% af alle der tager i byen drikker alkohol, hvorfor skulle du så ikke også kunne? Alkohol er generelt lidt mere festligt! Bare sig nej til ecstasyen, tænk på at det er dem der leger med ilden!
Hvis man gerne vil have denne her gut til at holde sig fra ecstasy, bliver man nødt til at få gutten til at forstå, at det, som KAN ske ved at tage ecstasy, det KAN ske for ham, om man så må overdrive faren for at få ham til at holde sig væk, så fair nok. De farer kan jo ske for ham, ligesom de kan for andre, og man finder kun ud af, om han er i den mest uheldige risikogruppe, før det måske er sket. Hvis jeg fx havde en søn, var det nok noget lignende, jeg ville have sagt til ham. Hvis man virkelig vil have ham til at holde sig fra det, så står man jo ikke og siger, at det måske kan gå galt og måske ikke vil gå galt, da han helt klart vil satse på den spændende risiko.
Manden taler faktisk ret godt til ham, og jeg tror, det er en rigtig smart måde at nå ind til ham på bl.a. ved at favorisere alkohol.
Desuden burde man kunne få mere ud af alkohol end ecstasy på en bytur, da man som alkoholpåvirket kan komme i gensidig kontakt med flere mennesker. Alle accepterer også bedre tilstand, man er i, når man er stiv, og derfor kan man bedre slå sig løs og udnytte den. Bare fordi ens hjerne fortæller en, at man har haft det bedre på sin ecstasybytur, fordi serotoninen strømmede på sit højeste, betyder det ikke, at man har fået mere ud af det.
Jeg kan godt se din pointe, og meningen med den, men jeg er stadig dybt uenig i måden det bliver sagt på! Ecstasy har betydet en stor del for mig, og jeg tror på at det har gjort mig til et bedere menneske. Når noget, som jeg mener har et så stort potentiale, bliver omtalt som en større risiko, og mere fordummende end alkohol, bliver jeg sgu harm! Selvfølgelig skal "doktoren" ikke opfordre til brug af ecstasy, men når nu Vivi ikke er interreseret i at prøve det, vil jeg mene at der er bedere måder at fortælle hende om risikoerne og eventuelle konsekvenser på. Jeg har ikke lige en topformulering klar, til et alternativt svar, desværre..(en lille opfordring til sprogkunsterne, måske?)
Jeg kan ikke se hvorfor jeg
burde få mere ud af en bytur på alkohol, frem for E... Jeg kan slå mig løs, snakke med fremmede, te mig tosset på begge dele, hvorfor
burde jeg så få mere ud af alkoholen?? At jeg så på E oplever en større eufori, og serotonære orgasmer, sætter da bare prikken over min bytur, i stedet for at jeg ligge og ørle i rendstenen når vi rammer morgentimerne...
Det er selfølgelig meget individuelt hvordan man har det med det, men jeg er ret stor tilhænger af alternative rusmidler. Jeg bliver først rigtig sur når jeg så møder Vivi, og skal til at modargumentere, hendes latterlige fordomme, og det had til alt andet end alkohol, som er blevet lagt hende på sinde, af den åhh så kloge "doktor"
håber ikke det blev noget rodet galde...
mvh bubbles