Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Halluer
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvad har post-antal med viden at gøre?

En af dem herinde der har postet mindst er Big Rass, men jeg vil vove og påstå at han er den med mest viden omkring stoffer herinde... og en herinde der poster meget er Aliaarhus, og han har, undskyld jeg siger, ikke besynderligt meget forstand på det her med stoffer, endnu.

Så drop den holdning, den er ganske forkert... ligesom alle dine andre udtalelser i dette topic.

-Jurengju

Dedikeret medlem

har du overhovedet afsluttet folkeskolen..

ved du hvad seriøse kilder er ??

det er ihvertfald ikke bluelight.nu man læser posts fra tilfældige brugere,,, som tror de har set noget... DAMnn det lyder som en dårlig Ekstra Blads journalist..

ENDNU ET BEVIS PÅ AT CANNABIS ER HALLUCINOGENT...!!! hæhæ http://www.bluelight.nu/vb/showthread.php?s=9da2ab09e82af61ed5741e3101588fd3&threadid=103928&r=14

hehehehhehehehehe og så er det frem med cannabis placebo brillerne, hæhæ

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
det er jo netup det jeg mener,
det er en post fra et andet forrum,
personen kan i princippet fra FBI eller jehova´s vidner eller bare et aldminlig fjols,

det er jo ikke et bevis i sig selv.
selv om Astral gerne vil have at det var,
og så var det jeg gik ned i børne have logik hvis ikk han kunne fatte det ene så måske det andet,

det link er endnu dårligere end at få 500 i bøde for besidelse af 0.1 g

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af [sMurf]tretusind:
har du overhovedet afsluttet folkeskolen..

ved du hvad seriøse kilder er ??

det er ihvertfald ikke bluelight.nu man læser posts fra tilfældige brugere,,, som tror de har set noget... DAMnn det lyder som en dårlig Ekstra Blads journalist..

ENDNU ET BEVIS PÅ AT CANNABIS ER HALLUCINOGENT...!!! hæhæ http://www.bluelight.nu/vb/showthread.php?s=9da2ab09e82af61ed5741e3101588fd3& threadid=103928&r=14

hehehehhehehehehe og så er det frem med cannabis placebo brillerne, hæhæ
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvilket uanstændig, umoden og ussel arrogance du opstiller..

At sige at alle som siger at de får halluer på hash er løgnere eller sygisk syge!!!

GRRRRR... du pisser mig af
[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Hvis ikke menneskers vidneudsagn er nok så ved jeg virkelig snart ikke!!!

Dedikeret medlem

Hvis ikke menneskers vidneudsagn er nok så ved jeg virkelig snart ikke!!!

det var også det jeg sagde til mig selv da jeg gik ud fra retten sidst jeg var der

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
From the MAPS mailing list.
Gene glitches link pot with schizophrenia

From the Science & Technology Desk
Published 7/1/2002 5:06 PM
View printer-friendly version

OKAYAMA, Japan, July 1 (UPI) -- Genetic anomalies tied with marijuana-activated brain chemicals appear linked to schizophrenia, Japanese researchers report.

"This result provides genetic evidence that marijuana use can result in schizophrenia or a significantly increased risk of schizophrenia," lead researcher Hiroshi Ujike, a clinical psychiatrist at Okayama University, told United Press International.

Schizophrenia is one of the greatest mental health challenges in the world, affecting roughly one of every 100 people and filling about a quarter of all hospital beds in the United States. For years, clinical scientists have known that abusing marijuana, also known as cannabis, can trigger hallucinations and delusions similar to symptoms often found in schizophrenia. Prior studies also show that cannabis used before age 18 raises the risk of schizophrenia six-fold.

nullThe hallucinogenic properties of marijuana, the researchers explained, are linked to a biochemical found abundantly in the brain. The chemical, called cannabinoid receptor protein, studs the surfaces of brain cells and latches onto the active chemical within marijuana known as THC.

"These sites are where marijuana acts on the brain," Ujike said.

Ujike and his team examined the gene for the marijuana receptor in 121 Japanese patients with schizophrenia and an average age of 44. When they compared this gene in schizophrenics with the same gene in 148 normal men and woman of the same average age, they found distinct abnormalities in DNA sequences called nucleotides among the schizophrenics. Some of their nucleotides in the marijuana receptor gene appeared significantly more often than normal while others appeared less frequency.

"This finding is the first to report a potential abnormality of the cannabinoid system in schizophrenia," said clinical neuroscientist Carol Tamminga at the University of Maryland in College Park. "The importance of a finding here cannot be overstated, in that it would form a tissue target for drug development and allow targeted treatments to emerge for the illness."

It appears malfunctions in the brain's marijuana-linked circuitry may make one vulnerable to schizophrenia, Ujike said. This holds especially true for a condition called hebephrenic schizophrenia, which is marked by deterioration of personality, senseless laughter, disorganized thought and lack of motivation. These symptoms are similar to psychotic behavior sometimes triggered by severe cannabis abuse, which could mean the marijuana receptors in schizophrenics are far more active than they should be.

Ujike stressed there is no evidence yet these genetic abnormalities can affect how the marijuana receptor actually acts in the brain. "We would also like to replicate our findings with different ethnic populations and more people," he added.

The researchers described their findings in the scientific journal Molecular Psychiatry.

(Reported by Charles Choi, UPI Science News, in New York)

Læg mærke til det jeg har fremhævet.

Dedikeret medlem

der er ingen der påstår i lyver.. vi tror bare ikk på jer!! hehe

og det er da ikke arrogant.. det er da fordi du er for dum til overhoevedet at beskæftige dig med sådanne topics, fordi du netop ikke er sikker i din sagm og at du kan komme med så elendige referencer, til andre boards hvor der bare er flere hillbillies der tror de har set altmuligt .. damn det ville være det sammen som, at skulle lave en hovedopgave og så skrive i kildefortegnelsen, at man havde snakket med en bums nede på bænken om dansk supermarkeds markedsføringsstrategi....

Dedikeret medlem

jeg har set skræmme kampanger fra samplige sækter der har været bedere end det,

er i nu i gang med at bruge de tåblige skræmme kampangere som undskylding,

jeg thor vist der er noget andet der har udløst jeres psykose,

In our memories
Brugeravatar

NOSTALGIC og Smurf, det var dog utroligt så uvidende som i er!!!!!

Halluer og Visuals er subjektive eftersom de kræver et subjekts helt særegne komposition og hvorfor søren skulle man ikke kunne perceptere når anandamid receptorerne modtager THC'en, nu må i sq virkelig tage jer sammen!

Jeg kan da sikkert finde en masse bedre kilder, men skal jeg være ærlig så er jeg sq næsten for doven, for i er sq for dumme og stædige når i påstår at THC ikke er perceptionsændrende for det ER DET!

Jeg ved ikke om det er fordi i operere i nogen andre hjernesvingninger end os som godt kan se halluer og visuals, isåfald er det nogen lavere nogen som i operere med...

Jeg tvivler egentlig på i overhoved er klar over hva visuals og halluer skyldes, det skyldes anomal aktivitet i synapserne og forandringer i den biologiske komposition, det du ser er en variation af indre (mest)og ydre visionære tilstande, dvs. selve aktiviteten af elementer af pårørende væsensleds varierende dele...

Tsk.. Tag jer nu sammen, det er flovt det er!!

Ellers er jeg sq snart nød til at få jer til at tabe ansigt når jeg har skrabet nok bevis materiale, for jeg er sq ærlig talt snart træt af jeres ignorance!!

Det er sq uhyggeligt du! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem

og der eksistere ånder!!

"BEVISMATERIALE" hhehehhehe

sikke noget vrøvl...!!!

kom med nogle saglige kilder...

hvis jeg tager et hallucinogen, så får jeg hallucinationer.

PRØV AT SØGE på de store cannabis forums efter nogle andre der påstår det...

jeg tror i har set for meget the simpsons (weekend at burnsies)...

her er lidt af det jeg lige kunne finde hurtigt. fx en paranoid skitzo ved navn som har hallucinationer i forvejen http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?s=&threadid=330141&highlight=hallucination

Og en eller anden wacko, det på står han har hørt lyde .. hehe http://cannabisworld.org/vbportal/forums/showthread.php?s=&threadid=42668&highlight=hallucination

ok her er nogle der påstår det sammen som dig.. men det holder jo stadigvæk ikke...
tro hører til i kirken! http://cannabisworld.org/vbportal/forums/showthread.php?s=&threadid=42046&highlight=hallucination

og endnu et fjog der tror han kan få noget "weed" han får hallucinationer af ... http://cannabisworld.org/vbportal/forums/showthread.php?s=&threadid=41554&highlight=hallucination

og en som godt kan selv kan se at det ikke kan være rygeren: http://cannabisworld.org/vbportal/forums/showthread.php?s=&threadid=43899&highlight=hallucination

kom selv med flere ... hehe

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af [sMurf]tretusind:
og der eksistere ånder!!

"BEVISMATERIALE" hhehehhehe

sikke noget vrøvl...!!!

kom med nogle saglige kilder...

hvis jeg tager et hallucinogen, så får jeg hallucinationer.

PRØV AT SØGE på de store cannabis forums efter nogle andre der påstår det...

jeg tror i har set for meget the simpsons (weekend at burnsies)...

her er lidt af det jeg lige kunne finde hurtigt. fx en paranoid skitzo ved navn som har hallucinationer i forvejen <A HREF="http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?s=&threadid=330141&highlight=hallucination" TARGET=_blank>http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?s=&threadid=330141&highlight=hallucination[/ URL]

Og en eller anden wacko, det på står han har hørt lyde .. hehe http://cannabisworld.org/vbportal/forums/showthread.php?s=&threadid=42668&hig hlight=hallucination</A>

ok her er nogle der påstår det sammen som dig.. men det holder jo stadigvæk ikke...
tro hører til i kirken! [url=http://cannabisworld.org/vbportal/forums/showthread.php?s=&threadid=42046&highlight=hallucination]http://cannabisworld.org/vbportal/forums/showthread.php?s=&threadid=42046&hig hlight=hallucination

og endnu et fjog der tror han kan få noget "weed" han får hallucinationer af ... http://cannabisworld.org/vbportal/forums/showthread.php?s=&threadid=41554&hig hlight=hallucination

og en som godt kan selv kan se at det ikke kan være rygeren: http://cannabisworld.org/vbportal/forums/showthread.php?s=&threadid=43899&hig hlight=hallucination

kom selv med flere ... hehe
<HR></BLOCKQUOTE>

Damn du er dum... Du svarer ingengang i din post til noget af det som er primært i mine poster, du fatter helt åbenlyst ikke hallucinationer eller visioners mekanismer, helt ærligt, fordi du er uvidende, betyder altså ikke at resten af verden også er det... GeeeZ... Tænk dig dog om, det er KUN dig og NOSTALGIC som har påsået at man ikke kan have hallucinationer eller visioner på hash herinde på Psychedelia, ihvertfald af hva jeg har set herinde... Hva med at i hørte på lidt fornuft og lyttede til hva ANDRE sagde frem for hva i TROR...

Jeg tror ikke at man kan få hallucinationer eller visioner af hash, jeg VED det...

In our memories
Brugeravatar

For første gang noglesinde må jeg give x-anima ret!

jeg vil selv mene, at jeg igennem min tid som bruger af psychoaktive substanser har haft desiderede hallucinationer.

THC har dog aldrig givet mig hvad jeg selv vil kalde for en decideret "fast" open eyed visual. jeg har tilgængæld oplevet masser af cev's og bestemt også ændringer i humør og "selv".

Disse faktorer gør efter min mening Thc ganske psychoaktivt og hallucinogent.

Jeg har også set en tæt veninde gå fuldkommen amok på en af mine venner, da hun mente at hun bestemt havde hørt en hel samtale som aldrig var foregået...
altså en audio hallucination.

Jeg gider ikke begynde en lang omgang mundhugeri om hvad en hallucination er, men bare konstatere, at cannabis ihverfald for mig og visse andre ER psychoaktivt og hallucinogent.

Hvis nu i begynder på, at jeg sikkert også bare har haft placebo og bla bla bla. så kan i her se hvad der står på erowid om cannabis...
Og hold så op med, at diktere hvad andre oplever i deres cannabis-rus, det er decideret latterligt!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Taget direkte fra erowid

EFFECTS

Onset
When smoked, the effects of cannabis begin almost immediately. When eaten the effects can take 1 to 2 hours to manifest, based primarily on how much food is in the stomach.

Duration
The effects of smoked cannabis peak after about 20 minutes and last for 1-2 hours. When eaten, the effects will peak more slowly and primary effects may last for 3-4 hours.

The Experience
The primary effects sought by those using cannabis recreationally are euphoria, relaxation, and changes in perception. Effects vary depending on dosage, with effects at low doses including a sense of well-being, mild enhancement of senses (smell, taste, hearing), subtle changes in thought and expression, talkativeness, giggling, increased appreciation of music, increased appetite, and mild closed-eye visuals. At higher doses, visuals may become more prominent, sense of time is altered, attention span and memory are frequently affected, and thought processes and mental perception may be significantly altered.

Visuals
While most people do not experience a strong visual component to the cannabis experience, some do and some particular varieties of cannabis as well as higher doses are more likely to produce this effect <HR></BLOCKQUOTE>

[ 22 Oktober 2003: Besked ændret af: Doctor D ]

Dedikeret medlem

visioner og en sjover fantasi jaja,
men halluere er arghhhh nej

at man bliver så skæv at man bliver forvirret/mindfucket er sku ikke det samme som at se ting der ikke er der,

du både høre og ser halluer fordi det er pleacebo for dig og derfor thor du ikke på andet,

men jeg kan godt li stilen:
aldrig giv op heller ikke selv om slaget er tabt
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Som jeg sagde lige før har jeg selv oplevet "full blown" hallucinationer på adskillige forskellige substanser, så jeg tror ikke du skal belære mig om hvad jeg selv oplever under min rus! jeg gider slet ikke diskutere det her på det niveu. Jeg har jo samtidigt quotet fra erowid.... anser du ikke erowid som en god kilde?
men glem det!
Jeg vil slutte min sidste post i det her emne af med et godt ordsprog...
Ordsproget har selvfølgeligt INTET med emnet at gøre og der referes IKKE til nogle af jer... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

"Never argue with an idiot.
he will just drag you down to his own level and beat you with his years of experience..."

David [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

det er jo beskrevet udfra alt-kan-være-muligt teorien,,, ligesom i benytter jer af..
Billede
netop fordi at hvis folk ik fatter hvad der står på den anden side forklarer de dem åbentbart en gang æwl, måske fordi nogle Newbiesmokers har skrevet i nogle få rapporter at de har haft lidt closed-eye visuals.. men hallo der er sgu ik en hat med hallucinationer at gør..

så er vi tilbage ved ånderne..
http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_effects.shtml

Det er de effekter som helt sikkert kan forekomme ved indtagelse af cannabis...

har i aldrig som meget små, haft closed-eye visuals hvis i pressede på jeres øjne eller rundt om dem.,.. det giver jeg ik en skid for, closed-eye visuals,, woohooo,, må jeg ikke godt rende rundt med lukkede øjne .. fedt var..

closed-eye visuals kommer pga. af ændrede spændninger omkring øjnene når de er lukket, hvis man slapper helt af har man ingen...!!

Anandamid har en effekt på trykket i og omkring øjet, og derfor, kan du sikkert få closed-eye visuals, ligesom hvis du spænder omkring øjnene og gnider i dem. det har ik noget med Psykoaktivitet at gøre, derfor har det ikke noget med cannabis at gøre, men at dit øje bliver presset og du kan se det. altså du ser dit eget øje pga. trykket i og omkring øjet. dette forekommer garanteret kun hos få mennesker med en speciel anatomi omkring øjet, end de fleste mennesker har.

ligesom nogle har andre genetisk anlagte fysiske ligheder, positive som negative, ofte tolket forskelligt af personen, udfra resten af deres krops bygning, kan det jo være til fordel eller ej.

In our memories
Brugeravatar

1. fordi kategorien hedder basics er den hverken forkert el statuere noget forkert?

2. Nej jeg har aldrig haft cev's ved at presse på mit eget øje???

hvis du mener de farver man oplever, fordi at trykket inde i øjet stiger og derfor presser på nerve-enderne i og omkring blodtilførslen til øjet, så har det intet med en visual at gøre.

ihvertfald ikke noget med hallucinogene stoffers visuals...

Lad være med at føre diskutionen over i noget så barnligt!
Jeg håber ikke at du vil føre det over på andre rusmidler også?

Lad generelt være med at diktere hvad folk oplever i deres egen rus, der er trods alt kun dem til at opleve det, og putte ord på det.

man kan også sagtens have audio-hallucinationer på Thc, vil du så forklare det med tryk i øret... come on det er simpelthen for langt ude!!!

Jeg gider ikke føre denne diskution videre, men kan kun sige, at jeg syntes at du skal blive ved med at tro på... ja, hvad det nu er du tror på med tryk i øret, men du skal fandeme ikke presse din mening ned over hovedet på andre, som om du var hallu-zen mesteren selv.

Folk opfatter en hvilken som helst rusmiddel oplevelse forskelligt, jeg tror ikke at du ved bedre end dem selv, hvad de oplever igennem deres øre, øjne, anus og mere!!!

Og nostalgic det der med den tabte kamp [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

David [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ASTRAL>
du siger:
hvad skal jeg indrømme??? hæhæ, at jeg aldrig har haft hallucinationer af hash.. det har da ikke en skid med at være stædig, det er bare jer hallu-crew der er uvidende...
<HR></BLOCKQUOTE>

Smurf, jeg er helt med på at du aldrig har haft hallucinationer som følge af cannabisindtagelse. Men jeg kan ikke se hvordan du på den baggrund kan sige at andre ikke kan få det. Forklar venligst.

In our memories
Brugeravatar

Vi er kun spejle for hinanden og verden, vi kan kun genkende det vi selv har inde i os selv, et helt igennem ondt menneske vil ikke kunne forstå godhed og nogen som ikke kan se halluer på hamp kan sommetider ikke helt forstå at andre godt kan...

Men ikke desto mindre, er der nogen som er disponeret til at se halluer på hamp og man er sq lidt dum hvis man ikke erkender at bare fordi man selv mangler noget som afspejles hos andre eller i verden, så behøver det ikke nødvendigvis at være ikke-eksisterende...

Så hvis bare Smurf indrømmer at han ikke er disponeret til at se halluer på hamp og lader muligheden stå åben for at andre altså godt kan.

For det VED JEG PASSER!

Faktisk så er jeg en smule pissed på Smurf, fordi han indirekte kalder os andre som godt kan, for løgnere...

Dedikeret medlem

DOCTOR D>

PRØV NU AT LÆSE HVAD JEG SKRIVER ... DU HAR IKKE FORSTÅET DET ...

In our memories
Brugeravatar

[sMurf]tretusind

Det er DIG som ikke læser hva der bliver skrevet, eller også fatter du det simpelthen ikke...

Jeg har haft både CEV og OEV og direkte hallucinationer... Det har altid været abstrakte farver, auraer, mønstre, fraktaler og noget som ligner udvidelse af rummets dimensioner, desuden har jeg også haft audio-hallucinationer og perceptionsændringer hvor jeg har følt mig uden for min krop...

Bare fordi at DIN hjerne ikke er istand til den slags på THC, betyder ikke at alle andres hjerner er ligeså dårlige...

Jeg er ked af at punktere dit ego, men altså vi er ikke alle ligesom dig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Og jeg kan garantere dig for at de visuals som jeg snakker om, INTET har med tryk for øjnene at gøre, det er da nok det mest latterlige jeg længe har hørt *LOL*

Måske er det sådan i DIT tilfælde... Men nu er vi jo ikke alle ligesom dig (heldigvis [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]