Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Før i tiden, når jeg røg fed, er jeg altid blevet mega bonghjernet og skæv. Så meget, at dårligt nok kunne kommunikere med omverdenen. Endvidere blev jeg mega forvirret, og alle de ting jeg gik og tænkte på ellers, blev totalt uoverskuelige, og resulterede i stor forvirring. Derfor følte jeg ikke rigtig at der var nogen pointe med at ryge. Men jeg gjorde det alligevel tit.

Nå, men nu til sagen. Her på det sidste, når jeg har smoked da herb, er det lige som om at det nærmest er det modsatte der sker. Jeg får perspektiveret tingene når jeg ryger. Lidt lige som når man tager bevidsthedsudvidende stoffer. Og der opstår grundlag for at tænke/filosofere over tingene på en anden måde. Især hvis der er andre til stede, kan man få sat ord på det man tænker over. Det er lidt mystisk og meget nyt for mig, og har givet mig et helt nyt syn på THC. Jeg er jo bare vant til at hash = bonghjerne i et par dage.

Er der nogen andre der har haft samme oplevelse?

Og hvordan får i det i øvrigt når i ryger?

- Peace

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Kommer helt an på mængden... Kan godt lide at ligge og ryge en joint inden jeg går i seng, og så ligge og høre god musik og tænke lidt over tingene, indtil jeg falder i søvn efterhånden. Så er jeg helt frisk og klar i hovedet dagen efter.
Men hvis jeg ryger mig ned sammen med drengene, og hiver godt igennem på bongen, så er jeg langsom og sløv i hovedet hele næste dag. Men det er jo bare det samme, som hvis man drikker store mængder alkohol.. eller, der er bivirkningen faktisk værre synes jeg. Vil i hvert fald hellere have "tømmermænd" af hash end af alkohol - det er meget mere behageligt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lemmy jeg synes også at alkohol tømmermænd gør en mere tåget dagen efter, men de forsvinder forholdsvis hurtigt (1 dag eller under), hvorimod med hash har man en tåge der forsvinder stille og roligt over nogle dage...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af D|(@:
Før i tiden, når jeg røg fed, er jeg altid blevet mega bonghjernet og skæv. Så meget, at dårligt nok kunne kommunikere med omverdenen. Endvidere blev jeg mega forvirret, og alle de ting jeg gik og tænkte på ellers, blev totalt uoverskuelige, og resulterede i stor forvirring. Derfor følte jeg ikke rigtig at der var nogen pointe med at ryge. Men jeg gjorde det alligevel tit.

Nå, men nu til sagen. Her på det sidste, når jeg har smoked da herb, er det lige som om at det nærmest er det modsatte der sker. Jeg får perspektiveret tingene når jeg ryger. Lidt lige som når man tager bevidsthedsudvidende stoffer. Og der opstår grundlag for at tænke/filosofere over tingene på en anden måde. Især hvis der er andre til stede, kan man få sat ord på det man tænker over. Det er lidt mystisk og meget nyt for mig, og har givet mig et helt nyt syn på THC. Jeg er jo bare vant til at hash = bonghjerne i et par dage.

Er der nogen andre der har haft samme oplevelse?

Og hvordan får i det i øvrigt når i ryger?

- Peace
<HR></BLOCKQUOTE>

jeg har haft det næsten på samme både faktisk,
men det afhængere i første omgang af hvad jeg har røget.

skunk/ryst/goé ryger giver mig den høje efekt jeg ønsker hvor i mod en standart bare gøre mig bonget oven i,
nogen gange er det også nice nok når man først er ved at fatte noget når man har fri

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg kan godt kende det du oplever.

Jeg bliver (hehe, som jeg har sagt mange gange før) meget ramt af hash, og når jeg skal beskrive hvordan jeg havde det, kommer det meget let til at lyde som om jeg har taget noget lignende med f.eks. svampe eller sådan noget.

Jeg bliver, i modsætning til dig, lammet så meget, at jeg ikke kan tale. Jeg kan ikke beskrive ting eller beskrive hvordan jeg har det inde i selve trippet. Men alle ting bliver mere klare, og jeg forstår pludselig alt (næsten). Sagt på en anden måde: Ting begynder at give mening. Så jeg får egentlig en meget psykedelisk oplevelse - nogle gange ser jeg hallucinationer som bare fanden, mens jeg andre gange bare bliver mere klar i hovedet og lammet samtidig med nogle CEV's af og til og havner i en total analyse-stadie (musik, billeder, etc).

Men tror bare det er mig der er underlig.. trippede engang i 3-4 timer med halluer af 5-6 små sug af lidt stærkt pot (trip-rapport) [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 24 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hehe det er nogenlunde det samme jeg har prøvet, men det er så over lidt kortere tid. Har ikke røget så meget, men alligevel var der nogle uger hvor jeg røg hver eneste dag, og det syntes jeg at jeg blev rimelig sløv af. Men så holdt jeg op i nogle dage (en uge) og da jeg så begyndte igen, var det på en helt anden måde. Det var som om at jeg var skæv, men jeg havde ikke det der slør over øjnene og hjernen der normalt fortæller mig at jeg er skæv. Eller det vil sige: Jeg opdager det først når det kommer.

Anyways... Er der nogen der har været inde på Staden og købe noget pot? Jeg købte af en af de små boder der ligger på sidevejen til Pusherstreet ned til fodboldbanen. Jeg tror at de har lavet en fejl, for jeg købte for 200,- pot og fik 7g pot. (40,- grammet med lidt rabat) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Men da jeg skulle ryge det senere, lavede jeg en go' jay med pot, som jeg normalt laver, og tændte lortet. Jeg havde ikke røget særlig meget, (men mine jays er RET tykke) før jeg begyndte at mærke noget. Jeg tænkte: ,,Det var da godt nok mærkeligt... Jeg er allerede skæv, og jeg har kun røget 1/3 del af jointen???" (ca. det jeg plejer at ryge når jeg har lavet en skunk-joint.) Det skal så siges at mine jays er tykke men små når jeg ryger pot/skunk. Normalt er de 6 cm lange når jeg ryger pot, og tre når det er skunk. og stadigvæk RET tykke.
Nå, jeg tænke over det med jay fyldt med pot at det var underligt så skæv jeg pludselig blev, og fik den tanke: Kunne de sælge skunk som pot? Det var ligeså kraftigt, og det holdt i fandens lang tid. Jeg prøvede så at ryge en hel jay af det med samme indhold senere, og der skete det samme.
[img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Hmmm... Det jeg egentlig ville fortælle eller spørge om er også: har i det på samme måde når i har røget en del og der så går en tre timer og du er ved at komme op til overfladen igen? Hvis jeg så ryger mer', bliver jeg overhovedet ikke skæv? Sker det også for jer andre? Og er der nogen løsning på det?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fra fyn
Jeg har det altid okay bagefter det sker tit at når jeg står op om morgen og ligger mig på sofa´en og min mor ber mig om noget bliver jeg meget let irritteret men jeg mærker ingen ting til det i skolen selv om jeg måske burde med de doser jeg ryger i weekenden... :twisted:

Titel:
Junior medlem

Nu ryger jeg ikke hash men pot! Men jeg er ikke bonghjernet eller noget bagefter snarere tværtimod vil jeg sige :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes jeg har fundet en perfekt fest-blanding.: 1g. go ryge rtil 90,- og for 80,- Orange Haze så kører det derudaf hvis man ryger det. Jeg kan ikke fordrage tobak, så jeg plejer at putte pot i i stedet for tobak, det er også meget sjovere... :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

øøøøh

Senest rettet af Xpert 22 sep 2008 23:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Man kunne diskutere i dagevis, hvorvidt cannabis-rusen fordummer eller ej, uden at blive enige, for sandheden er, at rusen er så individuel og variabel, at det er svært overhovedet at sige "SÅDAN ER DET".
Der kan imidlertid ikke være megen tvivl om at det ikke er det sundeste for hjernen, at man ryger for meget - og der går som bekendt en del tid før THC'en er nedbrudt i hjernens fedtlagre. Koncentrationsevnen falder og man glemmer måske ting.
Men i selve rusen er det ikke usædvanligt at man kan opleve at se tingene i et anderledes (bredere?) perspektiv, selvom der lige så godt kan ske det totalt modsatte og man ikke fatter noget som helst. :)

Det varierer som sagt! :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Man (jeg) kan ofte se tingene i et meget bredere perspektiv. Jeg går i øjeblikket og døjer med lidt depressions-lignende pis, og der hjælper skunken mig faktisk ganske godt - dog skal det selvfølgelig ikke være for tit. Rusen får mig til at kunne se tingene i et større perspektiv, og jeg kan pludselig begynde at se løsninger på nogle af de spørgsmål, som kører min psyke ned i dagligdagen.
Ved et "fornuftigt" forbrug, mener jeg helt klart, at det kan gavne dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]