toxtoxtox skrev:
Hey sayeh,
Fedt at høre du er så opsat på at komme videre. Du skal helt sikkert få det godt i fremtiden.
Mit råd til dig er at droppe alle psykedelia (det skriver du jo også selv at du ønsker).
Hvis du ønsker at udvide dit sind og udvikle din personlighed mod det bedre kan jeg anbefale meditation. Har selv gjort det tidligere med gode resultater.
MEN Sayeh. Tror måske ikke du får så meget ud af at læse groff og udøve selvterapi. Du er nu engang kun 15 år og det du burde prøve at fokusere på er hvilken retning du er på i. Du har ALLE muligheder åbne. Og det mener jeg. Som 15 årig er du ret bevidst om en del flere ting end jeg var i din alder. Du skulle prøve at finde ud af hvad du har lyst til at lave når du engang går ud af skolen og gøre en intensiv indsats for at nå dine mål. Det er sku ret befriende at have nogle mål og se dem bliver realiseret efter en indsats frem for at se sig selv synke hen i psykedelia og mærkelige paranoide tanker.
tox
Tak toxtoxtox
Det var lige, hvad der manglede i denne tråd (inkl i mine egne indlæg!)
Fedt at du kunne sætte ord på så præcist.
Og Sayeh, som 15 årig er du for ung til at "køre" så meget rundt i din egen indre verden,
uanset om det er med psykedelika eller holotropi..
Især hvis du tænker på din fars psykiske historie.
Gør dig selv en tjeneste : hold en laaaang pause med psykedelika (og alle andre stoffer).
Teenage-tiden er for mange en ret indadvendt periode - gør ikke dig selv mere indadvendt end nødvendigt,
ved at fjerne dig fra omverdenen pga brug af diverse stoffer.
Husk at vi har en fysisk krop, måske fordi vi skal forholde os til det fysiske liv.
Få dit liv til at fungere i den ydre verden (skole, uddannelse, arbejde m.m.) - som toxtoxtox skriver : sæt dig nogle mål.
Jeg har læst din anden tråd
- husk på at vi alle har en masse lort med os gennem livet.
Hvad vi får ud af livet, afhænger bla af, hvordan vi lærer at udnytte, det vi lærer af alt det svære,
og at vi lærer ikke at fordybe os i det svære.
Og heller ikke bruge det som undskyldning for ikke at sætte mål/leve vores drømme ud.
Wow - hvem der var 15 år igen...så mange muligheder.
Udnyt dine muligheder klogt, og du kan nå meget langt.
Og lær at meditere! Undersøg evt hvad der findes af meditationsgrupper hvor du bor.