Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Jeg tænkte på om der var nogen af jer der kender til nogle ayahuasca ritualer man kan lave når man har indtaget bryggen..Har prøvet at søge men jeg kan ik finde noget.

har en rasle men hvordan skal jeg lige bruge den?skal jeg bare sidde og rasle med den?Har os noget salvia røgelse som jeg ved der bliver brugt under ritualerne.Har os noget indiansk trommerejse musik.

måske der er nogen der har prøvet nogle ritualer fortæl fortæl
kærlig hilsen tribe

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Du kan finde en del klip fra diverse ayahuasca ritualer på nettet.. Der er før blevet linket til et par herinde kan jeg huske. Mener bl.a. youtube havde nogle liggende, prøv evt. at søg der.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jo det ved jeg men de fortæller ik så meget om hvorfor de gør dit og dat og har mere brug for en step to step guid

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Check evt.
http://deoxy.org/shaman.htm

http://www.botanicalpreservationcorps.com/audio_1.htm

Google søgning på : Jeremy Narby, Marlene Dobkin de Rios, Charles Grob ayahuasca
There´s no easy way out of this/into this...
Gotta work your way through this.

Men tak for spørgsmålet, det har været en hyggelig stund med lidt surfing rundt på nettet efter pålidelige kilder til dig.

Senest rettet af caapi 07 maj 2008 22:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

mange tak jeg vil undersøge sagen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg tror det er vigtigt at finde nogle ritualer der giver mening for dig selv. Det behøver ikke nødvendigvis være ritualer som er blevet brugt af en eller anden indianerstamme. De er jo af en helt anden kultur og verden end du er og i har ikke haft de samme liv eller gjort jer de samme erfaringer, så hvad der giver mening for dem, kan måske virke ganske uvedkommende for dig. Jeg synes du bør sætte dig for hvad du vil med planterne og dine oplevelser og ud fra den tankerække gøre dig nogle overvejelser om hvilke rituelle teknikker du synes kunne være brugbare.

God tur i hvert fald!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg tror også det ender med at jeg laver mine egne ritualer lige til at starte med..

mange tak

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Røg-pustning under forberedelsen, indtagelsen og trippet er det mest kendte ritual jeg kender til...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

og hvad gør man det for hvis jeg må spørge?

Jeg har forstået på det at man skal puste røg på bryggen mens man laver den og be ayahuasca ånden om de ting man nu gerne vil have klarhed over passer det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Ja. Det er jeg ret sikker på at jeg også har hørt før. Skulle mene at røgen er en rensende velsignelse der jager onde ånder væk, men er slet ikke sikker. Ilden går i hvert fald for, i mange religioner, at være rensende. I hinduismen, som jeg nok må indrømme at jeg har lidt mere forstand på gør den fx. Svastika ("hagekorset") er ildens symbol, men bliver også brugt i mange andre religioner, som fx nordisk mytologi, hvor det batre ewr omvendt. Her er det kvindernes tegn. Nå sidespor. Jeg kan varmt anbefale Politikens Symbolleksikon ved J.C. Cooper, det er meget spænnende læsning, hvor hver en ting af symbolsk betydning er forklaret udfra hver religion. Jeg vender tilbage lidt snere når jeg har set om det står noget om røg, men jeg er måske ikke den helt rette til at besvare dit spørgsmål. Håber at det alligevel hjalp lidt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg siger ikke at hvad der står i bogen (politikkens symbolleksikon) kan overføres direkte til netop røgens betydning i ayahuasca-ritualerne, men jeg vil alligevel mene at de kan give et midlertidigt billede af hvad røgs betydning oftest er. Lad mig citere fra side 222 under Røg.

En røgsøjle der stiger op fra åbningen i taget på et tempel eller et hus eller fra den centrale åbning af en tipi eller en jurte, er en verdensakse, flugtvejen fra tid og rum til det evige og uafgrænsede; den er en udvidelse i tid og rum, kombinationen af ild og luft; den symboliserer også den opadstigende bøn, en opfordring til guddommen om at være nærværende; den kan også symbolisere sjælens himmelfart, renset af liden. I kristendommen bliver røgen opfattet som en antydning om livets korthed og berømmelsens, vredens og forbitrelsens tomhed.

Håber at det kan bruges.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]