Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej drenge og piger!

Jeg har længe haft et kogeklart mix til Ayahuasca (til 5 personer, efter sælgers mening). Kan ikke huske lianens navn eller MAOI's navn (men det kan jeg jo bare slå op på nettet).
Mit spørsmål går på hvordan trippet er i forhold til andet psykedelika. Har før prøvet svampe (1 gang), syre (mange gange) og HBWR (1 gang). Ved at DMT er et noget kraftigere psykedelikum og derfor vil jeg gerne høre jeres mening.

Jeg regner ikke med at tage det lige foreløbig, da jeg gerne vil eksperimentere lidt mere med andet psykedelika (bl.a. svampe).

Har tænkt lidt på meskalin. Det er kraftigere ved jeg, men er det lige så kraftigt som Ayahuasca?

håber i kan svare på mine spørgsmål.

mvh
Jooon

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Det er svært at sammenligne styrken på forskellige stoffer. Faktisk vil jeg mene at det er så individuelt at det ikke er muligt at svare korrekt på dit spørgsmål.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Tror også mere han bare er ude efter personlige erfaringer i stedet for den "korrekte" sandhed...?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Min personlige erfaring med Ayahuasca er at jeg har brækket det op de sidste to gange jeg har forsøgt mig og at det nok er det værst smagende substans der findes inden for narkoverdenen. Måske lige med undtagelse af meskalin kaktus. Det skal dog tilføjes at jeg den ene gang indtog det som visse personer beskriver som den værst smagende ayahuasca...
Jeg synes dog også at "styrken" på samme mængde lsd kontra samme mængde svampe variere, ligeledes med 2cx'erne, nogle dage er 20mg bare meget kraftigere end andre dage. Og jeg mener ellers at jeg har taget højde for hvor fyldt min mave har været og lignene ting.
Når men til det som er det nærmeste jeg kan komme på et svar, min vudering er at phentalaminerne generelt er lidt "venligere" end tryptaminerne. Jeg synes at phenatylaminerne tager en ved hånden og leder på vej, mens tryptaminerne skubber en afsted og tvinger en med (i hvert fald i en hvis udstrækning). Kort sagt TROR jeg at meskalin er mildere end dmt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej Jooon

Wow Ayahuasca...
For at gøre en laaang og vild historie nogenlunde kort...
Det mest powerfulde psykedelika jeg har været i nærheden af.
Med alvor i stemmen må jeg sige, at for at respektere dit psyke, skal du virkelig være klar til at overgive dig fuldstændigt - og her mener jeg FULDSTÆNDIGT!!!

Traditionelt er ayahuasca bla brugt til at lære stammens medlemmer at blive bedre mennesker. At lære at passe bedre på universet og alt levende deri..Og til afvænning af div misbrug (bla alkohol og narkotika). Og selvfølgelig til healing.

En ceremoni minder mig altid om det jeg i mit daglige liv har glemt... At lytte til farver, sanse og dufte livet, fuglens sang og træets knopper der ændres for hvert sekund, solen der mirakuløst står op hver morgen.
Efter et aya-trip tages intet af dette for givet mere.
Ayahuasca kan tage dig helt derud, hvor du ikke anede noget existerede.
Jeg/kroppen/verden existerer ikke mere. Et multidimensionelt udefinerligt space fyldt med smukke og frygtindgydende bløde/aggressive farverige mønstre, der fuldstændigt overtager. Hvis jeg´et bliver bange for total opløsning/overgivelse/død starter en ørkesløs og til tider forfærdelig kamp - med dit eget psyke (eller måske mellem dit psyke og den visdom som ayahuasca´ens spirit vil vise dig.)

-Jeg har været så lykkelig og så bange som aldrig nogensinde før.

Efter en rejse er jeg altid rystet og skal bruge lang tid til integration - for som Stan Grof siger (om transpersonlige/bevidsthedsændrende rejser i det hele taget) : "Enhver kan have disse fantastiske oplevelser, men den virkelige forskel og transformation kommer ved integration".

Et godt råd : for at have en form for ceremoniel struktur (meget vigtig i forbindelse med ayahuasca!), så øv dig/jer på at lave mildere trips på f.ex svampe til en ceremoniel/meditativ oplevelse - og hav check på set & setting!
Vær meget kræsen med selskabet og omgivelserne.

Ayahuasca er ikke for sjov - til tider er det virkelig hårdt, vidunderligt, dybt, skræmmende, smukt, lærerigt arbejde.
-En af shamanens kraftigste planter.
Nogle gange rejser shamanen selv for at få visdom til at heale, andre gange lader shamanen patienten rejse for selv at opnå kontakt med spirits og derigennem opnå healing.

Se filmen "Blueberry". Instruktøren har opsøgt prominente/erfarne folk for at vide mere om ayahuasca + han har selv rejst for at vide, hvad det var for et bryg. Fantastisk film!

Citat Terence McKenna :"A shaman is someone who has been to the end. It is someone who knows how the world really works, and knowing how the world really works, means to have risen outside, above, beyond the dimensions of ordinary spacetime and casuistry..."

Læs evt. Ralph Metzner eller Terence McKenna for at være så godt forberedt som muligt.

Ok, det var en længere smøre... Men ayahuasca kan ikke beskrives kortere... Og så mangler det mest essentiele garanteret alligevel. Men andre må komme med deres bud.

Take care and enjoy...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]