Mini-krøl skrev:
Hvorfor er det man ikke kan suge joints, cannabis indhold ligegyldigt, mere end smøger f.eks. Er det thc ´en der gør det værre for halsen eller optager røgen bare mere af din lungekapacitet?
Pot og skunk indeholder i forhold til tobak flere underlige røgpartikler. Meget tobak har ligget i op til 5 år og "curet", og det fjerner praktisk talt alt grønt og underligt fra tobakken og gør den mere behagelig at ryge.
Al cannabis er næsten uden undtagelse grønt, selv om man godt kan begynde at se en masse gult i pot, der har lagret under gode forhold i et års tid. Min pot fra sidste år er langt mere behagelig end denne års høst

Jeg tror ikke umiddelbart, at det er selve THC'en der tilføjer det harske til jointen, men THC'en er kapslet ind i en masse harpiks, og såvidt jeg ved har tobak slet ikke harpiks i sig (slet ikke i de mængder). Jeg vil tro, at dette forklarer hvorfor der også er ekstra mærkelige forbrændingsstoffer i cannabis.
Endelig er joint for det meste koniske, så du får også en større koncentration af røg end når du tager et sug af en ensartet, cylindrisk cigaret.
Og ja, filtret. Helt sikkert. Prøv at suge i en cigar - det kradser en hel del mere end cigaretter (hvis du vælger at indhalere "ups"

).