Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Hej med jer.

I går (hvilket i øvrigt var en rigtig hyggelig aften) sad jeg med nogle venner og røg nogle joints. Pot og skunk primært. På et tidspunkt siger den ene om vi ikke skal lave indianer for han synes ikke han blev high. fair nok.. no problemo. Men da jeg var sikker på jeg sad med en pot joint som man normalt kan slamsuge, begyndte jeg så at suge meget kraftigt på den.

Efter ca 2-3 mins med total røde øjne og hosten og jeg ved ikke hvad gik det så op for mig det var en pind med noget utrolig god staden skunk.

Så gik følgende op for mig:

Hvorfor er det man ikke kan suge joints, cannabis indhold ligegyldigt, mere end smøger f.eks. Er det thc ´en der gør det værre for halsen eller optager røgen bare mere af din lungekapacitet?

Ku være rart at få svar på et af de spørgsmål man altid flexer over når man er på ved ned fra et high trip :D

Fred ud

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Hmm, et umiddelbart bud fra mig ville være, at tobak (smøgere) gennemgår mange proccesser, for bl.a. at give røgen den rigtige smag, og i gennem disse processer tror jeg da også at man stiler efter at få en røg der ikke smadrer halsen efter en enkelt cigaret. Så kan de jo ikke sælge så mange cigaretter.

På samme måde vil det sikkert også kunne lade sig gøre at behandle cannabissen således at man får en mere tålsom røg, noget der langt hen af vejen kan opnåes ved en ordentlig tørring, fermetering og opbevering.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Tror Elmand har fat i noget, men tror bar at nogle matrialers dampe er sværre for halsen end andre, f.eks. er plast/maling dampe ikke specielt lækre mildt sagt.. :)

Titel:
Junior medlem

Der er et filter på en smøg. Det filter filtrere faktisk meget af det dårlige.

På en stick er der ikke det samme filter. Der kommer røgen helt clean igennem.

Tror det er sådan, at det hænger sammen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
Hvorfor er det man ikke kan suge joints, cannabis indhold ligegyldigt, mere end smøger f.eks. Er det thc ´en der gør det værre for halsen eller optager røgen bare mere af din lungekapacitet?

Pot og skunk indeholder i forhold til tobak flere underlige røgpartikler. Meget tobak har ligget i op til 5 år og "curet", og det fjerner praktisk talt alt grønt og underligt fra tobakken og gør den mere behagelig at ryge.

Al cannabis er næsten uden undtagelse grønt, selv om man godt kan begynde at se en masse gult i pot, der har lagret under gode forhold i et års tid. Min pot fra sidste år er langt mere behagelig end denne års høst :)

Jeg tror ikke umiddelbart, at det er selve THC'en der tilføjer det harske til jointen, men THC'en er kapslet ind i en masse harpiks, og såvidt jeg ved har tobak slet ikke harpiks i sig (slet ikke i de mængder). Jeg vil tro, at dette forklarer hvorfor der også er ekstra mærkelige forbrændingsstoffer i cannabis.

Endelig er joint for det meste koniske, så du får også en større koncentration af røg end når du tager et sug af en ensartet, cylindrisk cigaret.

Og ja, filtret. Helt sikkert. Prøv at suge i en cigar - det kradser en hel del mere end cigaretter (hvis du vælger at indhalere "ups" ;) ).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Malkavian har i mine øjne fat i noget der. ( det har han selvfølgelig ofte :) ) Det jeg tror gør den største forskel er fermenteringen. Personligt synes jeg også der er en verden til forskel på om man ryger noget pot der er lige er høstet og hvis man så ryger det samme pot 3 måneder senere... Det eneste råd må være at efterbehandle sit pot/skunk hvis man køber det.
Off topic: Hvorfor er det egentligt også lige at man fra tid til anden støder på skunk der ikke engang er tørret endnu?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]