greylion skrev:
BisMann skrev:
greylion skrev:
Hvis opløsningsmidlet alligevel skal inddampes, var det så ikke bedre at bruge acetone som fordamper ved 56 grader?
Så er man da rimelig sikker på, at de virksomme stoffer ikke bliver ristet i smadder af varmen, selv om man ikke bruger vandbad - og uden vandbad burde det vel også gå hurtigere..
Hvorfor så ikke bruge gas? det fordamper ved stue temp og normalt tryk..

(beklager den lange svartid)
Tænker du på butan(lightergas)?
Det er besværligt, kræver mere udstyr, og er ikke så godt til at opløse stofferne, fordi det er meget upolært.
Jeg fandt for noget tid siden en sammenligning mellem, hvilke stoffer der var gode til at udtrække stofferne fra cannabisplanter - acetone var angivet som et af de bedre. Isopropylalkohol var ca. lige så godt, sprit var heller ikke dårligt(men skal være uden denatureringsmiddel, så husholdningssprit duer ikke).
Jeg har selv trukket med gas, og det er sgu ikke besværligt.
Piercer giver en introduktion til en af de mange måder at lave BHO på, lidt nede i
denne tråd.
Personligt brugte jeg
"termokandemetoden", her fint illustreret på DCF.
/EDIT: Effektiviteten af at trække med butan kan jeg ikke sige noget om, men jeg kan sige så meget at den ravfarvede olie/harpiks agtige masse jeg fik ud af ekstrationen, virker som et uhygligt rent produkt, og potensiteten er også helt oppe og ringe. Tror ikke du får et meget stærkere cannabisprodukt end dette, uden vi skal ud i noget avanceret videnskabeligt noget.