Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 dec 2003 13:02 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har selv været utrolig meget i tvivl om hvordan jeg skal koge min meskalin-kaktus, selvom jeg har fået en del hjælp her. Jeg fandt ud af, at der lå meget mere i det, end folk umiddelbart skrev, så derfor har jeg besluttet mig for at smide en komplet opskrift ud, således at folk kan få nytte af det. Det er hårdt arbejde! Projektet tager ca 7-9 timer.

Tak til Dr-D, noname og Child for deres hjælp og støtte til projektet og opskriften:)

Komplet opskrift over San Pedro-kogning:

Værktøj
- 50g tørret San Pedro i småstykker
- Masser af citron
- 2 gryder
- en si
- en ske
- 2 små skåle
- 1 stor skål

Fremgangsmåde
Portion 1 (~5 timer) - Massiv meskalin-sugning
- Smid kaktussen i noget vandt i en af de små skåle, og lad det blive lidt blødt (15 min)
- Smid vandet og kaktussen i en af gryderne, og lad det koge. Smid citron i (efter behov)
- Når der ikke er så meget vand i, så smid mere vand i.
- Hver gang du smider nyt vand i, skal der mere citron i.
- Du gentager dette ca en gang hver ½ time (nyt vand + citron)
- Efter 4 timer, lader du en del af vandet fordampe.
- Når vandet er fordampet (hvor du normalt ville smide mere vand i), så tag gryden væk fra varmen
- Du vil efter 4-5 timer sidde med en væske, som er lidt brun.
- Tag den store skål, smid sien deri, og hæld væsken ned i sien, således at plantekødet bliver fanget, og væsken ryger ud.
- Gem væsken.

*Under portion 1 skal du huske at røre med en ske ca hver halve time, for at sørge for at der ikke er noget kød der brænder på. Normalt vil kødet flyde på toppen, da boblerne fra vandet vil få dem helt op ved kogning.
*Citron skal bruges, da det trækker meskalinen ud meget hurtigere. Kan undværes.
*Meskalinen "fordamper" ikke, og molekylerne bliver IKKE ødelagte. Dette skyldes, at meskalin først smelter ved ~300 grader celcius (eller deromkring) - da vand fordamper omkring 100 grader, så ryger vandet ud, og væsken bliver mere og mere meskalin-koncentreret.


Portion 2 (~2 timer) - Resterende meskalin
- I portion 1 gjaldt det om at få samme koncentration af meskalin ude i vandet, som i kødet. Dvs 50/50. Du har nu 50% af meskalinen i væsken fra portion 1, og nu skal du gøre det samme, ved at trække endnu 50/50 ud - dvs du er op på 75% meskalin-koncentration (lidt tungt formuleret, men håber I kan følge den).

- Smid noget friskt vand ned i gryden, og lad det koge for sig selv i en halvtime. Kødet er blevet blødt, så sørg for at det ikke brænder på!
- Hæld noget nyt vand i hver halve time, og lidt citron.
- Gentag dette, som i portion 1, ca i 2:00, 2:30 timer. Du vil ende med en brun væske igen, som er mindre brun end portion 1 (meskalin-koncentrationen ligger kun på 25/25 af hele projektet, eller 50/50 af portion 2).
- Kog væsken ned til det punkt, hvor du vil smide mere vand i, og tag det så af istedet for.
- Hæld den nye væske fra portion 2 oveni væsken fra portion 1. Nu har du en koncentraion på 75%. Husk for guds skyld at bruge en si.

Portion 3 (~0,5 time) - Den sidste meskalin-sugning
Nu har du en meget høj koncentration, som jeg gætter på at være på 75% af kaktussens meskalin-indhold. Nu gælder det om at få det sidste meskalin ud.

- Gentag ligesom i portion 2. Der skal dog kun fyldes vand i ca 1 gang, på en halvtime.
- Væsken vil forblive lidt gennemsigtig/klar, men dog alligevel LIDT brun. Hvis væsken stadig er meget brun, så har du meget meskalin tilbage, så du skal over og lave portion 4 og 5 (en kopi af portion 2 og 3).
- Hæld væsken oven i meskalin-væsken.

Afkogning (~halvanden time)
- Tag en ny gryde, som er ren, og smide al meskalin-væsken deri UDEN kaktus-kødet.
- Skru ned på 5 eller 4, og HOLD ØJE MED DET! Det er så koncentreret, at det kan flyde over (oplevede jeg 2 gange, lærte det kun anden gang det skete).
- Stå ved gryden i så lang tid som muligt, og rør og rør og rør! Det må IKKE brænde på.
- Der skal ikke mere vand i, men du vil langsomt opdage, at der bliver mindre og mindre væske. Dette betyder, at det går den rigtige vej.
- Efter en times tid, så er væsken lidt underlig, og meget brun. Det er ikke grød-agtigt, men som en tung suppe (det må IKKE blive grød-agtigt). Bliv ved med at nedkoge det, til det begynder at koge på en hel underlig måde, end når der er meget vand i. Der bliver dannet mange luftbobler, helst oven på hinanden. Når dette sker, så skru ned for varmen (til 2-3), og rør hurtigt...
- Hvis væsken bliver klistret (kan du som regel se ved at benytte skeen), så sluk for konfuret og hæld det hele i en kop. Der burde IKKE være mere end 1/4 flaske øl (jeg blev overrasket, troede jeg gjorde noget galt). Det er svært at fatte, at der er så lidt væske, men koncentrationen er meget høj. Smag evt på det ved at dyppe fingerspidsen ned i det - er det meget surt og bittert, så har du gjort det rigtigt.

Lad væsen stå i koppen i ca ti minutter, så det kan køle af. Smid det derefter ind i køleskabet - jeg har ladet det stå i køleskabet i 15 timer. Du ender med en meget tyk væske, som du så skal indtage.

Folk siger, at hvis du tilsætter smagsstoffer og andre ting, så vil det kun blive værre. Så hold dig for næsen, smid det i et par shotglas og ned med det uden at smage på det!

Den næste times tid handler om at kæmpe imod kvalmen - gør alt det du kan for ikke at brække dig. Gå evt. udenfor og få lidt frisk luft, og gå ind igen (det hjælper meget imod kvalme). Husk også at faste i 5-8 timer inden indtagelse.

Held og lykke.

Ps: Jeg tilføjer lige disse 2 links til billedguider

http://www.thenook.org/archives/tek/MeP ... ration.htm

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=3797


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2003 16:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Det var da en fornuftig ide med sådan en rigtig grundig udførelse...

Har kun en rettelse, det med meskalin koncentrationen i væske/kød.

Det er rigtigt at den ville være 50/50 hvis du havde lige meget væske som kød, men da jeg går ud fra du har hældt mere væske fra end der er kød vil du have trukket mere end 50% ud.

Håber det giver mening...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2005 09:10 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg bruger den stadig, både til meskalin og ayahuasca :)

Det eneste jeg har ændret, er bare portion 1. Den er på 5 timer, den har jeg delt op i 2-3x 2 timer:

Altså gentaget portion 2 ca. 4-5 gange i alt, hvor jeg smider den kogte væske i den store skål, og fortsætter med at koge kaktuskødet. Jeg bliver ved, indtil vandet næsten ikke bliver brunligt mere, lige meget hvor længe det koger.

Husk at faste i 12 timer inden. Drik ikke vand nogle timer før indtagelse, og heller ikke efter indtagelse, før trippet rigtigt går i gang. Jeg kan anbefale at skylle munden med tequila, citron og salt, hvis smagen er uudholdelig - men husk ikke at indtage nogen af delene, for det kan forværre kvalmen. Det skal kun en tur i munden i et par sekunder og så ud af munden igen.

Hold dig langt væk fra alkohol, når du tripper meskalin - alkohol og meskalin er den værste kombination i verden med hovedpine, kvalme, mavepine og disorientering som bivirkninger, hvis stofferne blandes. Jeg har meget dårlige erfaringer med det.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2005 13:43 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
aliaarhus skrev:
*Citron skal bruges, da det trækker meskalinen ud meget hurtigere. Kan undværes.


Hvad skal det betyde?

Citronsyre eller en anden syre er jo essentiel for at få freebase-alkaloider på vand-opløselig salt-form.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2006 12:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Ali@>> Jeg har lige et spørgsmål til din metode:
De gange jeg har kogt mescalin har jeg undladet at koge det alt for meget ind, da jeg fik af vide, at det øger chancerne for at brække sig. Jeg har kogt mit afkog ind til det er tykt men ikke gele-agtigt. Ydermere blev jeg anbefalet at drikke det over ½ time, for at ungå at maven smider det ud med det samme. Det har virket fint, men det har irriteret mig, at man skulle drikke så meget af denne slimede substands, istedet for at kyle det hele ned i et shot. Derfor mit spørgsmål: Kan man virkelig undgå at brække sig hvis man gør som i din opskrift? For hvis ja, vil jeg da følge den til sommer når jeg skal til at koge kaktus igen :P .

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2006 09:57 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Damn, der er kommet mange indlæg som jeg ikke har set.

thafreak skrev:
Kan i ikke fjerne irellevante indlæg, og gøre tråden her sticky og evt. read-only? Det kunne være ret fedt. Det er en rigtig lækker og nem-at-læse guide. Lige til at gå til :)

Synes jeg er en god idé. Der er mange der har problemer med det, og jeg får tit spørgsmål om hvordan det skal gøres - både af venner og bekendte, og folk jeg ikke kender pr. PM.

Derfor ville det være fedt hvis nogen gad gøre den sticky. Jeg skal nok lige læse den igennem igen (det er godt nok længe siden) og rette den for fejl, etc mht. indlæggene der er kommet.

Derudover skal jeg også nok lige lave en FAQ, hvor jeg svarer på nogle basale spørgsmål.

Tak for tilliden :)

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2006 15:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2005 20:53
Indlæg: 246
Geografisk sted: I dine sko
Ashoka skrev:
Jeg vil anbefale at bruge eddike i stedet for citronsyre. Eddike er et ganske effektivt til at trække det interessante ud af plantematerialet og fordamper desuden under kogning.

Det resulterende bryg har en meget mere acceptabel smag end citron brygget, der nemt leder tankerne hen på friskt opkast. Sådanne tanker er ikke ønskværdige i en situation der involverer indtagelse af en snot-agtig masse, indeholdende et molekyle der i sig selv er dyspepsi fremkaldende.


Jeg synes det lød som et fornuftigt råd og tænkte at det burde nævnes her :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Dosis ?
Indlæg: 03 apr 2006 23:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2006 21:48
Indlæg: 9
Jamen er det dosis til en enkelt person eller ?
hvor meget skal man indtage 1 enkelt shot glas eller ?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Dosis ?
Indlæg: 19 apr 2006 21:25 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Leise skrev:
Jamen er det dosis til en enkelt person eller ?
hvor meget skal man indtage 1 enkelt shot glas eller ?

50g giver generelt et let til medium trip. Du kan sagtens smide større mængde plantemateriale i. Du skal bare blive ved med at koge kødet igen og igen, indtil vandet ikke bliver så brun mere efter en halvtimes til en times kogning.

Så samler du al vandet og koger det ned, som beskrevet.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2006 21:12 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 mar 2006 23:19
Indlæg: 746
Geografisk sted: kbHoe
Man tørre den for at den kan holde sig. Er den friskhøstet og skal indtages straks burde du bare kunne følge opskriften ovenfor med den friske kaktus.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006 13:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 okt 2006 13:07
Indlæg: 5
ok. kan der ske noget ved man ikk knækker sig a det? for har fået a vide man skal.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2006 12:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
vibe-tribe skrev:
ok. kan der ske noget ved man ikk knækker sig a det? for har fået a vide man skal.


Nogen knækker sig. Andre gør ikke. Det er forskelligt og jeg har aldrig gjort det. Men det giver somregel kvalme lige når du drikker det.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2007 14:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 feb 2006 23:46
Indlæg: 691
Geografisk sted: Rundt på gulvet
seriøst.. kan man ikke lave et extrakt af sin tørrede san pedro med noget sprit eller noget, har da på ingen måde lyst til at skulle bruge så lang tid på at koge det, bliver da for kedeligt !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2007 17:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 2007 15:22
Indlæg: 152
T.... skrev:
seriøst.. kan man ikke lave et extrakt af sin tørrede san pedro med noget sprit eller noget, har da på ingen måde lyst til at skulle bruge så lang tid på at koge det, bliver da for kedeligt !

Det er en del af meskalintrippet at forberede det, synes jeg. Det er fedt at få en oplevelse, som man har arbejdet i mange timer for at opnå. Det bliver velfortjent.

Men hvis du ikke gider at gøre det, kan du jo pulverisere dine kaktusser og lave en A/B ekstraktion, som giver meskalin i freebaseform. Derfra kan du lave det om til meskalin hydrochlorid eller meskalin sulfat.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2007 12:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 feb 2006 23:46
Indlæg: 691
Geografisk sted: Rundt på gulvet
encephalon skrev:
T.... skrev:
seriøst.. kan man ikke lave et extrakt af sin tørrede san pedro med noget sprit eller noget, har da på ingen måde lyst til at skulle bruge så lang tid på at koge det, bliver da for kedeligt !

Det er en del af meskalintrippet at forberede det, synes jeg. Det er fedt at få en oplevelse, som man har arbejdet i mange timer for at opnå. Det bliver velfortjent.

Men hvis du ikke gider at gøre det, kan du jo pulverisere dine kaktusser og lave en A/B ekstraktion, som giver meskalin i freebaseform. Derfra kan du lave det om til meskalin hydrochlorid eller meskalin sulfat.

" A/B ekstraktion, som giver meskalin i freebaseform."

"Derfra kan du lave det om til meskalin hydrochlorid eller meskalin sulfat."

Er det noget du kan give en dansk guide til :) ville være lækkert :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2007 15:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 2007 15:22
Indlæg: 152
Jeg synes du skal bruge søgemaskinen og google :) emnet er rimelig velkendt, og jeg mener bestemt også youtube.com har en film at byde på.

Om du vælger youtube eller ej, så slipper du ikke for at skulle læse og sætte dig ind i emnet inden. Fagstof og sikkerhed, ellers skal du slet ikke lege med kemikalier. Youtube er blot ekstra tilbehør, som du kan benytte dig af, så brug det endelig ikke som en suveræn kilde.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2007 16:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2004 18:34
Indlæg: 585
Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Hvilken kaktus er det?

Jeg har selv helt fine erfarringer med at koge peruvian torch i 1½-2 timer og ikke mere..det er lang tid siden, men tror måske det blot var i 1time og et kvarter. Vi kastede ikke op. Bare husk at træk frisk luft når du føler for det - det gør du jævnligt efter indtag. Men du ksal helt klart være afslappet omkring det - det tager røven på en noget så grusomt.. først lidt mavegener (næsten intet - bare lidt rumsteren hos mig og min ven)så lidt svimmelhed, så det man tror er trippet (i godt og vel 2 - 3 timer) og så kommer trippet ellers først derefter.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2007 13:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Denne her video burde give dig en ide. Jeg synes den er ret god.

Video.google.com, du burde have set den?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2007 18:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Jaspar skrev:


Som er sakset fra http://peyote.com/mescaline-extraction.html der desuden indeholder lidt mere info om mescalito generelt :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team