bass-34 skrev:
Mit spørgsmål er så, er jeg ved at blive sykotisk? Eller kan det være jeg stadig bare er påvirket af de Piller?
Tror selv helt seriøst ikke på det var virkelig hed.
Håber i kan komme med nogle svar. Har prøvet og læse mig lidt frem til hvad det kunne være, men har intet fundet, måske har i selv prøvet det?
Jeg synes det lyder som en rimelig usædvanlig reaktion på ecstasy, men rygterne siger på den anden side set også, at der findes folk, som er meget følsomme overfor ecstasy - og man ved med ret stor sikkerhed, at skrøbelige mennesker (og det gælder også mennesker, som ikke nødvendigvis selv ved det) er udsatte for at psykedeliske stoffer kan udløse latente psykoser.
Du er ung, og du har muligheden for at få et langt liv, der er fyldt af glæde og mening. Du kan - af årsager der intet har med dit liv at gøre - være disponeret for skizofreni, vrangforestillinger eller en eller anden form for psykoser. Hvis det er tilfældet, og det kan man ikke altid vide på forhånd, så tager du en meget store risiko ved at tage psykedeliske stoffer.
Stofferne løber ingen steder, så pas på dig selv - helst er par år inden du rører noget. Hvis du bruger tiden fra de 16-18 eller 20 på at udvikle dig uden stoffer, så vil du opleve, at du bliver en meget stærkere person, når du når dertil.
Tro mig, du kan nå overordentligt langt med den hjerne, som naturen har udstyret dig med.
En eventuel pause giver dig også mulighed for at holde øje med, om der viser sig flere syner helt uprovokeret. Begynder du at opleve mere af den slags uden at have taget stoffer, så søg læge og glæd dig over, at du ikke har fremskyndet nogen processer unødigt.
SKAL du absolut taget stoffer, så lad være med at være så uforsigtig at tage hele 2-3 piller af gangen eller over en aften. De fleste kilder, inklusive Erowid, anbefaler du tager en halv til en hel pille og så ellers observerer både effekter og efter-effekter af stoffer, de anbefaler også at du ikke redoserer over aftenen, og de anbefaler før og efter behandling med 5-htp, b6 vitamin og vitaminer. Du kan være overordentligt følsom overfor ecstasy, og selv om du har en god aften, kan det være at du får en større regning end de fleste i dagene efter?
Hvad tager du ellers? Er du på nogen medicin? Har du før haft hallucinationer uden at tage stoffer forinden?