Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 22:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey folkens.

Jeg prøvede for første gang sådan rigtigt stoffer i fredags. Jeg prøvede for første gang ecstasy, det var første gang jeg skulle prøve, så jeg tog det med ro og jeg tog kun 2-3 piller så vidt jeg husker ( Blå damer ) Men mit lille syn / spørgsmål til jer kommer så her :

Jeg var stået op og skulle på vej i skole, det var idag onsdag altså 5 dage siden jeg havde taget dabberne. Jeg havde været mere træt end normal den morgen. Men på vej ned til min bus går jeg bare i mine egne tanker og hører musik.
Pludselig føler jeg det som om at nogle følger efter mig, Jeg begynder og fryse og føle mig lidt utilpas. Jeg vender mig så rundt for at se om der er nogle, men jeg kan intet se. Så da jeg skal til at vende mig om for at gå videre, Ser jeg en lille dreng der stod foran mig, han så sådan rigtig uhyggelig ud, han lignede virkelig sådan en lille demon nærmest som kom direkte fra helved, han stod så med en ledning i munden og bare strirrede på mig. Jeg vælger så og få halvt i panik og ved ikke hvad jeg skal gøre, så jeg ryster bare på hoved og går videre, Drengen følger så efter mig ca 1-2 meter hvor han så drejer af indtil et hus.

Min ven bor også på den vej og jeg viser ham det, og han siger der ikke bor nogle børn derinde?
Det skal siges at drengen vil jeg skyde på er ca 8år gammel, og normalt er jeg ikke typen som bliver bange for folk og er klar hvis de vil noget.
Først overvejede jeg om jeg skulle slå ham ned og løbe, men hvis det nu var en rigtig dreng ville jeg da ikke kunne slå en 8 årig ned pga jeg tåger rundt.

Men jeg blev virkelig bange, og troed helt seriøst jeg skulle dø få sekunder efter jeg så ham..

Ved godt det her lyder virkelig underligt men måtte lige fortælle jer om det..

Mit spørgsmål er så, er jeg ved at blive sykotisk? Eller kan det være jeg stadig bare er påvirket af de Piller?
Tror selv helt seriøst ikke på det var virkelig hed.

Håber i kan komme med nogle svar. Har prøvet og læse mig lidt frem til hvad det kunne være, men har intet fundet, måske har i selv prøvet det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det lyder sgu ubehageligt, det der. Om drengen var rigtig eller ej, kan jeg ikke rigtigt svare dig på, men jeg vil ihvertfald råde dig til at holde dig fra ecstasy og psykedeliske stoffer. Nogle personer reagerer altså bare mærkeligt på visse ting, og der er ikke så meget andet at gøre, end at affinde sig med tanken om, at diverse forskellige stoffer bare ikke passer til ens sind.

Jeg synes, uden at male fanden på væggen, at det er en lidt alvorlig sag, at du kan tvivle så meget på din virkelighedsopfattelse - at du betvivler om drengen var virkelig eller ej.

Men ja, hold en pause. Du skal nok få det bedre og komme oven på igen :wink:

Er det første gang, at du har paranoide tanker i så heftig en grad?

Og hvor gammel er du?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det lyder ret giftigt, og da jeg så topic troede jeg det kunne have noget med HPPD at gøre. Det her kan være ægte hallucinationer, og det er straks mere alvorligt.

2-3 piller kan sagtens være for meget, især første gang, men det er nemt at være bagklog.

Jeg kan ikke svare dig på hvordan du skal forholde dig, men pas på dig selv :)

Titel:
Medlem

Hey jeg er 16 år.
Det skal lige siges at 2-3 piller tror ikke det var for meget, for jeg havde det bare alt for fedt den aften, ingen nedtur overhoved sådan rigtigt, kun nogle fjolser der prøvede og ødelægge mit trip :D Og den aften så jeg også lidt syner men det var kun sådan nogle sjove ting med en Stor hvid kat og sådan :D

Nej har aldrig haft noget lignende før, eller jo, jeg hører nogle gange som om en pige snakker til mig, men slet ikke ubehalig følelse, det lader jeg bare gå forbi.

Har hørt noget om fra en ven man godt dage efter kan have nogle slags, flashbacks fra da man var blæst, hvor man stadig ser ting som om man var blæst?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sandt, at man kan få såkaldte flashbacks i ugerne, ja i nogle tilfælde endda måneder efter man har taget et psykedelisk stof, men det forekommer oftest efter brug af kraftige, bevidsthedsudvidende stoffer som f.eks. LSD, svampe, meskalin osv.
Når du siger, at du en gang imellem hører en pige snakke til dig, vil jeg fraråde dig at tage nogen form for stoffer lige nu. Du er 'kun' 16 år, og i den alder er hjernen og din generelle bevidstheds opfattelse sjældent moden nok til at kunne tackle de store bevidsthedsændringer, som mange stoffer giver - herunder også MDMA/ecstasy.

Hvis jeg var i dit sted, ville jeg holde en lang pause fra stoffer i det hele taget; både din alder og din mentale tilstand taget i betragtning. Du har et helt liv foran dig, så der er jo ikke noget, der haster. Og så kan du evt. prøve at eksperimentere med MDMA senere i livet, hvis du føler dig mentalt oven på, og ikke hører stemmer osv.
Udfra det faktum, at du en gang imellem hører stemmer, er det muligt, at du lider af en mild form for skizofreni, og hvis dette er tilfældet, er stoffer nok desværre et 'no-go' for dig.

Titel:
Medlem

Ja nok rigtig nok hvad du siger, men altså den pige stemme det er meget sjældent, kun1-2 gange på 1 måned jeg hører det

Ja må prøve og lade være, bare svært i den omgangs kræds jeg er i:/
Men også svært fordi nu har jeg jo prøvet MDMA og jeg synes virkelig det var det fedeste jeg nogensinde har prøvet, ( næsten den bedste dag i mit liv :D ) alt var bare for fedt og var næsten konstant lykkelig, og man fandt sammentid ud af hvor meget man faktisk holder af folk :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at sige nej, når man har haft så god en oplevelse med stoffet og især hvis der bliver taget mange stoffer i din omgangskreds, men tid har du nok af, så klap hesten og tag en pause. Dine venner må også kunne acceptere, at du måske vil vente lidt. Hvis ikke, er de ikke værd at samle på.

Men ja, velkommen til forummet forresten. Jeg håber, at du vil holde os opdateret omkring din situation, så sig endelig til hvis du har breug for nogle råd, oplever noget nyt, og siger til når du er i 'bedring' :)

Titel:
Medlem

hehe jo tak:)
Jo de ville ikke have sige noget hvis jeg sagde nej, mere mig selv der skal sige nej :D

hehe jo tak, lyder som et godt forum, også for at se hvad andre har oplevet, og om hvad de forskellige stoffer indeholder kan man jo også læse om.

ja skal nok sige til hvis jeg sku se flere ting eller når det stopper, man kan jo håbe på det bare var min fantasi eller hvad nu kunne have været, og det ikke sker igen, for det var sku skræmmende :D

Og tak for rådende.

Håber vi ser mere til hinanden herinde ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

:joint:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bass-34 skrev:
Mit spørgsmål er så, er jeg ved at blive sykotisk? Eller kan det være jeg stadig bare er påvirket af de Piller?
Tror selv helt seriøst ikke på det var virkelig hed.

Håber i kan komme med nogle svar. Har prøvet og læse mig lidt frem til hvad det kunne være, men har intet fundet, måske har i selv prøvet det?

Jeg synes det lyder som en rimelig usædvanlig reaktion på ecstasy, men rygterne siger på den anden side set også, at der findes folk, som er meget følsomme overfor ecstasy - og man ved med ret stor sikkerhed, at skrøbelige mennesker (og det gælder også mennesker, som ikke nødvendigvis selv ved det) er udsatte for at psykedeliske stoffer kan udløse latente psykoser.

Du er ung, og du har muligheden for at få et langt liv, der er fyldt af glæde og mening. Du kan - af årsager der intet har med dit liv at gøre - være disponeret for skizofreni, vrangforestillinger eller en eller anden form for psykoser. Hvis det er tilfældet, og det kan man ikke altid vide på forhånd, så tager du en meget store risiko ved at tage psykedeliske stoffer.

Stofferne løber ingen steder, så pas på dig selv - helst er par år inden du rører noget. Hvis du bruger tiden fra de 16-18 eller 20 på at udvikle dig uden stoffer, så vil du opleve, at du bliver en meget stærkere person, når du når dertil.

Tro mig, du kan nå overordentligt langt med den hjerne, som naturen har udstyret dig med.

En eventuel pause giver dig også mulighed for at holde øje med, om der viser sig flere syner helt uprovokeret. Begynder du at opleve mere af den slags uden at have taget stoffer, så søg læge og glæd dig over, at du ikke har fremskyndet nogen processer unødigt.

SKAL du absolut taget stoffer, så lad være med at være så uforsigtig at tage hele 2-3 piller af gangen eller over en aften. De fleste kilder, inklusive Erowid, anbefaler du tager en halv til en hel pille og så ellers observerer både effekter og efter-effekter af stoffer, de anbefaler også at du ikke redoserer over aftenen, og de anbefaler før og efter behandling med 5-htp, b6 vitamin og vitaminer. Du kan være overordentligt følsom overfor ecstasy, og selv om du har en god aften, kan det være at du får en større regning end de fleste i dagene efter?

Hvad tager du ellers? Er du på nogen medicin? Har du før haft hallucinationer uden at tage stoffer forinden?

Titel:
Medlem

Hey malkavian.

Tak for de mange informationer.

Nej jeg har ikke prøvet andet end MDMA før, eller jo ryger da hash ind imellem men ikke så meget mere, sker 1 gang om ugen ca.

Jeg tager ingen medicin nej, er helt sund og rask, intet overhoved.

Og jeg har aldrig haft nogle Hallucinationer før, somsagt kun det lille med den pige der en sjælden gang i mellem snakker lidt til mig.

Angående det du skriver med at være mere kvæstet end dem jeg tog MDMA med, så nej men det var min første gang jeg tog jo ca 2-3 stykker og de tog ca 5 hver, og jeg var sådan set den der var mest frisk dagen efter, jeg var faktisk på arbejde:D det gik så ikke så godt tabte en masse ting og var klodset, men de 2 andre havde det betydligt dårligere end mig :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Aller første gang jeg prøvede ecstasy (firkløvere, og kun 1) oplevede jeg at jeg troede at jeg blev forfulgt, da jeg gik alene hjem og virkningen var stort set slut.. i hvert fald det sjove af det!

Og det fortsatte i lang tid (Og dum som jeg var, så fortsatte jeg også med at indtage kiks, ca hver 3 uge godt og vel i et halvt års tid)

Så det kunne være pænt skummelt til tider at være alene ude i mørket, når man hele tiden troede der var nogle bag en.. Men da jeg så holdt et halvt år pause, begyndte det at gå væk..
Og det er ikke vendt tilbage siden, selvom jeg nu "kommer til" at happe et par knapper en gang i mellem..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Noia er nederen!
Bare efter at ha' røget skunk på Staden var jeg fuldstændig overbevist om, at en eller anden mand var efter mig og min kammerat.. Jeg var sindssygt tæt på at smide skunken (så er den altså gal!), vi gik lidt væk fra ham og ventede, men da vi kom tilbage var han der stadig.. Vi tog 2A tilbage til hovedbanegården og jeg kigger febrilsk bagud mod bussens indgang for at se om der ville sponse en panser ind og anholde os. Få minutter efter kommer der en mand ind og sætter sig foran mig og min kammerat.. Også ham var jeg fuldstændig forsikret om, at han var panser der var undercover for at buste mig og min kammerat.. Han stod dog af lidt før os, men så kom en ny mand ind og jeg troede nu endnu mere at der var en større sammensværgelse igang mod os.. Da vi stoppede ved Hovedbanegården, stoppede vi lige op og ventede så "vi kunne ryste ham af" haha.. Har aldrig haft så meget paranoia på før..

Al narko kan fucke med dit hoved.. Jeg plejer bare at sige til mig selv, at det nok går over.. Så kan jeg (for det meste) slappe af og nyde trippet..

Titel:
Dedikeret medlem

Bass-34: Det lyder virkeligt ubehageligt, og jeg må stemme i med de andre og sige pas på dig selv"

Jeg ville til tider selv ønske, jeg kunne have mig en usynlig ven, som mange børn havde i 4-5-års alderen, men når du i en alder af 16 nogle gange hører en pige tale til dig, så begynder uskyldigheden i usynlige venner lidt at forsvinde. Jeg vil ikke gøre dig bange, men det er altså ikke helt normalt. Dermed siger jeg ikke, der er noget galt med dig, men jeg synes virkelig, du løber en stor risiko ved at indtage nogen som helst former for stoffer, når du hører syner - også selv om det er sjældent.
Du lyder jo til at være en glad nok person - ville det ikke være synd at sætte over styr? Der er mange personer herinde, som har haft nogle af de bedste dage i deres liv på stoffer, men der er også mange, som godt kunne have undværet de dage for at have et normalt liv i dag. Tænk lidt over om dit liv ikke er godt nok, som det er lige nu. Der er ingen grund til at risikere sin sunde fornuft for et par gode aftener på E!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bass-34 skrev:
Og jeg har aldrig haft nogle Hallucinationer før, somsagt kun det lille med den pige der en sjælden gang i mellem snakker lidt til mig.

Den lader vi lige stå et stykke tid...

Pointen er at du fra tid til anden hallucinerer. Det er givetvis sjovt så længe det ikke er oftere end en sjælden gang imellem, men pas på at hash og andre psykedelika ikke aktiverer din givetvis latente psykose.

Titel:
Flueknepper kongen

At høre stemmer er nødvendigvis ikke forbundet til en aktiv eller latent psykose, især ikke hvis der ikke samtidig er andre reaktive symptomer til stede, eller stemmerne bliver truende eller er en løbende kommentar til hvad du oplever.

Det der mere bekymrer mig er den åbenlyst skræmmende visuelle hallucination kombineret med det faktum at du hører en pigestemme nu og da.

Jeg synes det er værd at tage op med en læge (som givetvis vil henvise dig til en psykiater). Og vær nu for fanden ærlig overfor lægen. Sig du har spist MDMA, men inden da har hørt en pigestemme en gang imellem, og efter indtagelsen så så denne hallucination.

Under alle omstændigheder - Hvis du oplever en sådan visuel hallucination igen skal du med det samme kontakte den psykiatriske skadestue i din by! De vil kunne hjælpe dig, inden det udvikler sig til en uhjælpelig skizoid psykose!

Og drop narkoen...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu kender jeg dig ikke, men jeg ville ikke være bekymret ud fra de tilfælde du fortæller om. Dog ville jeg være meget bange hvis den omtrent 8 årige dreng rent faktisk eksistere!! ;)

Velkommen til .. Og go vind !

Mvh. Visias :!:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Visias@

Hvad underbygger du den udtalelse med? At fyren ser en scary dreng dagen efter ecstasy som knivskarp hallucination, og "indimellem hører en lille pige snakke til ham", vækker ikke en alarmklokke inde i dit hoved? :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Johndeere skrev:
Visias@

Hvad underbygger du den udtalelse med? At fyren ser en scary dreng dagen efter ecstasy som knivskarp hallucination, og "indimellem hører en lille pige snakke til ham", vækker ikke en alarmklokke inde i dit hoved? :roll:

:yeah:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Johndeere skrev:
Visias@

Hvis man siger det på din måde, jo!

Selvfølgelig vil jeg ikke råde ham til at tage stoffer før han har fundet ud af om han er egnet til det. Men han ved jo tilsyneladende ikke om det han så, rent faktisk fandt sted.

Efter hvordan han udtaler sig om pigestemmerne i hans hoved, går jeg ud fra at det ikke er noget som forstyrrer hverken hans psyke eller livskvalitet!

Jeg ville ikke være bekymret for at stofferne kunne give ham en ringere sindstilstand, ud fra det jeg læser. Og jeg har jo ikke andet at gå ud fra!

Mvh. Visias

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]