Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: marinol
Dedikeret medlem

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=101531 [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: DK
hehe, nogle grimme pot-planter [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Ja, det er da et skridt i den rigtige retning. Jeg kendter én der havde skrumpelever og dårlige nyrer. Han fik Marinol fordi hans appetit var så dårlig at han havde været død af sult hvis han ikke havde fået det. Han tog godt nok ikke pillerne; han sagde at pillerne var gode og hjalp en hel del, men der var også visse bivirkninger, f.eks. sagde han at han fik en kvalmene fornemmelse af tage dem. Derfor byttede han hans Marinol væk for noget dansk pot da det virkedede meget bedre mod kvalmen.
Så kan man godt undre sig over at staten hellere vil sælge et syntetisk produkt med bivirkninger end den ægte vare, der har langt færre bivirkninger..

[ 28 Maj 2003: Besked ændret af: Stonez ]

Jeg fik rigtig medlidenhed med den kvinde - da jeg i tv så hendes ynkelige overvandet slaskede planter

Nogen burde sende hende en håndfuld gode frø og en HPS lampe - samt en gro guide

Iøvrigt er der forkasteligt at den danske stat i så mange år total ignorere de undersøgelser der er foretaget i udlandet - samt de positive resultater andre patienter har haft med Marinol

En del af skylden skal gives til pressen som konsekvent omtaler det som hash-piller - et udtryk der (desværre) i mange borgers øjne har en negativ klang

Men hvad kan vi forvente når det er ignoranter som Helge Adam Møller(K) - der er sit partis talsmand - eller den totalt hjerneblæste Peter Skaarup(DF) der hver gang han nævner hash og Christiania - snakker om børn der stikker sig på kanyler

Resten af verden har indset at hampeplanten har mange gode medicinske egenskaber - samt den naturligvis også på alle områder overgår alle kendte fiber (syntetiske som naturlige)

Åh jo - og så er den sjov at ryge [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

hej bwana, sjovt at se dig her(nu dcf er nede [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

sorry off topic

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
En af mine bedste venners mor har sclerose, håber da det hjælper hende.

Dedikeret medlem

men det bliver da herligt når der kommer Marinoler nogle i omløb,, jeg glæder mig allerede til at prøve statskontrolleret THC ...

er der nogle der ved om man ikke skulle kunne ryge indholdet ... da de små kugleformede kapsler..?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis jeg fik nogen mellem fingrene, ville jeg da prøve at sniffe et par stykker... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Ked af at skuffe jer gutter - men de skulle være 100% virkningsløse - siger videnskaben

Så iflg. de kloge hoveder bliver man altså ikke skæv af at æde dem

In our memories
Brugeravatar

Hvordan skulle syntetisk delta-9-THC kunne være virkningsløst ???

Der står endda A cannabinoid dose-related "high" (easy laughing, elation and heightened awareness) nævnt under side-effekter.

(Uha, farlig bivirkning! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img])

Jeg har ingen anelse om hvorfor der gentagende i pressen er blevet fremhævet af lægerne at pillerne skulle være ubrugelige som rusmiddel - og det derfor var tåbeligt at medierne gentagende gange blev ved med at kalde dem hash-piller

Under hele debatten optil frigivelsen var der flere førende eksperter - fra ind- og udland der fastslog - at den syntetiske THC absolut intet havde med den rene vare at gøre -

Men som jeg skrev - jeg ved det ikke - jeg gentager blot hvad jeg har hørt - og at folk måske skulle slå koldt vand i blodet og ikke glæde sig for meget

Men lad tiden vise det - måske kan man æde et par piller og man bliver megabønnet eller man æder et helt glas og det snurre lidt i den ene fod - der er ihvertilfælde ingen grund til at bruge tid på noget der indtil vidre er ren teori

In our memories
Brugeravatar

Jeg kan ikke se hvad der er teoretisk...

Vi er enige om, at det er primært delta-9-THC i hash, der gør os baske...
Selvsamme molekyle, der findes syntetisk i Marinol.

Stik mig et par 10 mg's, så skal jeg fortælle dig om det snurrer i min fod! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Marinol Fact Sheet

In our memories
Brugeravatar

Bwana: de er ikke virkningsløse! Men giver til gengæld en stærk meget stenet rus, hvis altså man spiser en 5-6 stykker..
Dextrose : Indholdet er flydende, så det bliver nok lidt svært at sniffe det.

Stonez

Cool nok - så må man jo se om man kan skaffe sig nogle med tiden - måske virker de bedre end mine kager - og så skal de ikke bages først [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 06 Juni 2003: Besked ændret af: Bwana ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Stonez:
Indholdet er flydende, så det bliver nok lidt svært at sniffe det.<HR></BLOCKQUOTE>

Så man kan altså skyde det? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Du kan da prøve, men eftersom THC ikke er vandopløseligt, så skal du nok være lidt varsom med det! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Da en af mine venner var på afvæning for junk fik han Marinol men de skulle indtages i numsen som en slags stik pille han sagde til mig at de tog apstinenserne men en egentlig virkning kunne han ikke mærke han snuppede et par piller med hjem da han var "CLEAN" og jeg fik æren af at prøve en (dog gennem oral indtagelse)og den virkede ligsom at ryge en god potjoint ingen kvalme bare lidt eksentrisk adfærd men det ligger nok til min være måde i forvejen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]