<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halløj: Der er aldrig nogensinde påvist nogen former for hjerneskader ved brug af hash EVER. Der findes en velbeskrevet, men sjælden, psykotisk reaktion på længerevarende hashrygning ("hashpsykose"). Dette er dog ikke farligt, og går over af sig selv igen, selv om det kan være utroligt ubehageligt.<HR></BLOCKQUOTE>
Alt det her er jeg fuldstændig enig i, og det er også det jeg selv mener jeg si'r [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halløj: JEL, du gentager meget af medicinalindustriens holdninger, som IKKE er videnskabelige sandheder, men derimod subjektive holdninger.<HR></BLOCKQUOTE>
Jeg påstår skam ikke jeg kender sandheden, jeg si'r bare hvad jeg mener og tror er rigtigt. Hvis medicinal-industrien si'r detsamme som mig, så er det dem der efter-aber, og ikke omvendt. Jeg får ingen penge eller noget som helst andet ud af at skrive her. Jeg skriver min ærlige og helt personlige mening og intet andet. Jeg repræsenterer ingen andre end migselv. Det vil jeg godt lige slå _helt_ fast. Hvis jeg si'r jeg mener x=x, så er det 100 procent fordi _jeg mener_ x=x, og _ikke_ fordi jeg tjener noget på at sige x=x. Jeg har ingen falske motiver med at skrive her. Jeg føler mig hjemme på psy, og så ka' du ellers ta' din medicinal-industri og stikke op hvor solen ikke skinner [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] For jeg har intet med den at gøre.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halløj: Mange psykologer og terapeuter mener at (næsten) al sindslidelse kan helbredes idet den bunder i uforløste traumer eller lignende i det underbevidste.<HR></BLOCKQUOTE>
Well, det ka' jeg så fortælle dig at jeg _ikke_ tror på. Bevares, der er altid nogle der falder i den kategori, men at fejl i hjernen har konsekvenser er skam bevist mange gange over igen, så det ka' der slet ikke være tvivl om.
Feks demens er en sindslidelse som kun ka' forklares gennem at hjernen fejler. Er du Uenig med mig i det? Eller hvad med skizofreni? Mener du det kommer alene af en dårlig opvækst? Eller Tourettes syndrom? Det er man på trapperne til at finde genet til. Så hvordan ka' det være et Uforløst traume i underbevidstheden? Undskyld jeg taler lidt groft ligenu, men det pisser mig faktisk af at du nærmest beskylder mig for at være en luret spekulant fra medicinal-industrien, og samtidig at du bestrider medicinske facts og faktisk reducerer alle sindslidende til en flok traume-ramte der bare har brug for at tale lidt med en sød psykolog. Jeg vil, arrogant eller højrøvet eller whatever, men jeg vil anbefale du læser lidt op på hvad sindslidelse egentlig er.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halløj: Medicinalindustrien er dog ikke interesseret i dette, da de tjener utroligt mange penge på at medicin til at undertrykke symptomerne med - (til tider) ret nasty, afhængighedsskabende stoffer. Jeg er ked af at det er sådan, men sådan er realiteterne nu engang [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>
Jeg er imod kapitalisme på områder hvor det drejer sig om sundhed, så tro ikke jeg sympatiserer med medicinal-giganterne. Jeg synes det er grotesk at penge kommer før menneskeliv. Nogle af deres produkter er såmænd gavnlige nok for nogle, men jeg så gerne at ingen tjente penge på andres sygdom. Medicinen er ikke det onde, det er kapital-interesserne der er blandet ind i det, og det har jeg bare sagt HELE TIDEN [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
|