Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Det har været fremme her på psy.dk før, men nu er der en ny udvikling...

Retten har netop legitimeret, hvad der foregår i Ribe, nemlig at man får frataget kørekortet, hvis man er indehaver af blot en smule hash - ligegyldigt om de så finder det hjemme i din skuffe, uden nogen som helst tilknytning til din færdsel i trafikken!

Hvorfor gør de det? Jo, for hvis du ejer hash må du være misbruger, og så kan du ikke køre bil! Til gengæld kan man få lov at beholde sit kørekort, hvis man frvilligt indlader sig på løbende uringprøver i et halvt år for at bevise, man ikke er misbruger (hvilket man i øvrigt selv skal betale 1000-2000 kroner for - husk nu på at den normale bøde for besiddelse af hash er 500,-)! Masser af juridiske eksperter og misbrugseksperter udtaler, at denne løsning er helt hen i vejret, og at der for den sags skyld ikke burde være juridisk grundlag for denne absurde "løsning," som i øvrigt med stor sandsynlighed kommer til at gælde for hele Danmark.

Nu kan det fandeme være nok! Jeg skal kraftedme ikke stemples som misbruger, hvis nogen får lyst til at kigge i en skuffe, hvor jeg kan have glemt en gammel klump!

Jeg har derfor tænkt mig at starte en underskriftsindsamling (I ved, i stil med dem mod licens på mobiltelefoner).

[Rettelse] Jeg behøver ikke hosting alligevel, har fundet en side, hvor man gratis kan oprette den slags indsamlinger [rettelse slut]

Jeg ved godt, den slags indsamlinger ikke har den store slagkraft, men vi er sgu da nødt til at vise vores utilfredshed!

P.s. Hvis I vil finde dommen eller nyheden, må I vente lidt, da den først er afsagt i dag og ikke kan findes online.

P.p.s. Nu venter jeg så på, at dommen er at finde på en eller anden nyhedsside. Jeg så det i Station 2, men jeg vil godt lige høre det fra en seriøs nyhedskilde, før jeg vil gøre så meget.

Senest rettet af TheBo 04 dec 2006 23:55, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Say what?

Retten i Ribe? Er du sikker på det ikke bare er en enkelt stående sag?
De kan sku da ikke bare lovgive på den måde! Hvad så hvis man har indtaget andre (lovlige) substanser, bliver der så set igennem fingre med det eller skal man så testet for det stof individuelt?

Hvis det er rigtigt det du skriver skal der hvertfald gøres noget ved det promte!

:evil:

Titel:
Dedikeret medlem

Som sagt venter jeg lige på, at andre nyhedssider kommer med det. Men de sagde det i Station 2, og det er ikke bare en lille ret - det er landsretten!

Og det gælder i øvrigt alle ulovlige rusmidler.

Senest rettet af TheBo 04 dec 2006 22:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Nej, det er rigtigt nok, jeg har lige set det i kassen.

Det er fuldstændig langt ude. I station 2 var der en, der blev taget med 0.1g og han fik "tilbuddet", som de kalder det.

Jeg skriver ihvertfald under. :evil:
Loven er syg, burde gøre noget. :twisted:
Ryger en pind på det. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Pudsigt nok faldt jeg over dette filmklip, lige efter at have læst tråden her: http://thefreshscent.com/2006/12/01/dri ... ing-sober/

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tele-Tons skrev:
Nej, det er rigtigt nok, jeg har lige set det i kassen.

:yeah: også mig. - Det er for langt ude..!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Minder aller mest om mafia metoder.. Selvom man skulle være afhængig hvad forskel gør det så? Man ser da ikke tobaks junkier fået frataget deres kørekort, heller ej alkoholikere, heller ikke hvis de ikke er påvirket imens de kører.. - det jo direkte idioti!
Man kan komme spankulerende, uden at have bil, med en lille dose cannabis på sig, og miste sit kørekort? Say what!?

Titel:
Junior medlem

ok, det er jo 100% sindssygt, og en total åbenlys åbenbaring omkring lovgivere og lovudøvere, og hvilken stødt eksploderende mangel på forståelse og insigt i den virkeligere verden som embedsmænd og politikere har!

vi bliver nødt til at lave en erklæring som forklarer, at dette her er så langt over stregen, så komisk, så tragisk, og så fuldstædig nytteslyst og skadeligt, at det nærmest ikke kender nogle paralleller i nyere tid.

en underskriftsindsamling, er det virkelig det eneste? hvad med en serie af udsagn fra cannabis brugere i alle aldre? en kompilation af data der viser det totalitære og totalt tumpede rationale bag loven? aktioner?!?

hvad med at introducere, helt ufrivilligt, de juridiske nøglepersoner, ind i den frit overlegne verden af cannabis, så de måske kan få ro på deres egen angst og stoppe med at stoppe den ned i halsen på os velfungerende brugere af de bedre rusmidler??

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
At blive stemplet som misbruger, og ikke kunne gøre andet end at betale ca 5000 kr og skulle 'klare' 6 pisprøver er helt hen i vejret.

Denne dom vil blive brugt som skoleeksempel i lignende sager fremover, hvilket jeg synes er helt grotesk.

Ribe-modellen holder ingen steder, og jeg skriver glædeligt under (Dog selvom disse internet underskriftindsamlinger er en kende fesne)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Først en passende kommentar:

Føj for satan!

Det er jo fuldstændig absurd. Men desværre blot endnu et angreb på de af os, der selv har valgt vores rusmidler, til trods for at de er illegale.

For det første er det absurd, at stofferne er illegale. Men at bedømme folk så groft udfra deres forbrug af disse illegale stoffer er jo simpelthen uhørt.

Jeg skriver gerne under.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Min senile og syge mormor må gerne køre rundt i sin gamle Kadett med vilkårlige mængder, af de kraftige smertestillende og angstdæmpende substanser i blodet, mens jeg vil kunne blive offer for en frakendelse af pappet, pga. 100 mg elendig kajakryger fundet på mig, 600 km fra min bil...hmmm

Som de etablerede autoriteter, så fint demonstrerer deres totale magtesløshed overfor et "problem", som de selv skaber, så kan jeg også demonstrere min magtesløshed, hvis sagen bliver en landerealitet;
Jeg sørger for ikke at have nogle rest-metabolitter af ulovlige substanser i blodet, går ned og drejer nøglen i bilen, kører lidt rundt i byen, finder nogle spadserende pansere, retter kursen mod dem, gasser op, fuldtræffer, KNAS!!!
Når så jeg, strategisk havareret i bilen, bliver "fundet" af forbipasserende, er det i voldsom krampe, som jeg fremprovokerer indtil lægeambulancen diagnosticerer min krampe og injicerer 5-10 mg diazepam i mig....hvorefter jeg igen bliver rolig og INTET kan huske...hvis altså de evt. overlevende pansere ikke pløkker mig ned...men så har jeg da forhåbentlig fået et par af de "myndige" med i graven!
Såfremt jeg overlever, finder samtlig frifindelse finder sted, da jeg var i en kraftig krampelignende tilstand, da jeg "kom til" at dyrke min passion :evil:

Se DET er magtesløshed! Jeg er sgu blevet helt bange for mine egne sygelige tanker...men man kan åbenbart handle meget forkert i magtesløse situationer!

Senest rettet af CannaChem 05 dec 2006 01:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Se DET er magtesløshed! Jeg er sgu blevet helt bange for mine egne sygelige tanker...men man kan åbenbart handle meget forkert i magtesløse situationer!

:yeah:

Titel:
Junior medlem

der må sgu da være en sværm af universitets professorer og gymnasielærere der laver en forklaring af hvorfor dette her er 1984 gange 1000.

1984000!!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
så det også... er simpelthen SÅ fucked! Lad os antage at jeg lader bilen stå og tager i byen udenbys med taxa for at give den gas, så skal jeg straffes hvis der bliver fundet noget på mig, selvom jeg vel netop har taget ansvaret ved at være misbruger/bruger... det giver da ingen mening...

lige før det ville være lige så fucked at skulle tjekke bilen ind på politigården inden man tog i byen og så lige et smut op og puste inden man kunne få den igen... ville faktisk, ved nærmere eftertanke, give mere mening.

jeg har på ingen måde noget til overs for folk der kører når de er påvirkede, så blev det fundet i bilen var det én sag. men når de gør det for at spare politiet for en masse arbejde og penge er det for latterligt!

aaaaargh er så skide sur over det her... tænk at mit eget amt har haft gang i det her uden jeg vidste det... grrrrr :evil: lorte spasser land...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil godt lige smide et link i forbindelse med denne sag.

http://www.sikkertrafik.dk/2a642774

Her er lidt om baggrunden for at føre denne politik.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg regner med at få indsamlingen op i dag eller i morgen. Jeg har kontaktet Peter Ege og fået lov til at bruge hans navn i indsamlingen, og jeg er ved at prøve det samme med nogle juridiske eksperter. På den måde vil indsamlingen have større legitimitet i justitsministeriets øjne.

I'll be back!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
:shock:

Jeg læste forleden dag en artikel i Nyhedsavisen, at man mange steder vil indføre, at man tester medarbejderne for stoffer i blodet. Det ser jeg helt klart som en krænkelse af privatlivet, for hvis man har røget noget tjald i weekenden, så vil det kunne ses om mandagen. Men hvis medarbejderen klarer sit job fint, hvad fanden har de så ondt i røven over?

Og nu det med kørekort! Det næste bliver vel at man skal umyndiggøres hvis man bliver fundet med en mikro del hash, for så kan man åbenbart ikke fungere længere. Man hvordan de kan finde på det, begriber jeg ikke. Så kunne de ligeså godt sige, hvis man blev fanget med nogle gram på sig, at man har været med til at smugle skidtet over grænsen, men hvor er beviserne?

Jeg skriver under, bare sig hvor! :D

ps.: Tror jeg vil skænke regeringen en tanke næste gang jeg fyrer pind!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Tårnet Der Åd Mennesker skrev:
Jeg skriver under, bare sig hvor! :D

Tror jeg vil skænke regeringen en tanke næste gang jeg fyrer pind!

:yeah:

Nu må de fandfuckme holde op! Aarrgh... :cry:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm det holder ingen steder, men rolig nu..

- Jeg kan simpelthen ikke forestille mig at det kunne blive en overordende lov i hele danmark, umuligt..

om ikke andet så skal jeg da være den første til at kører uden pap, og misse hver eneste urin prøve! :p

Titel:
Dedikeret medlem

Der tager du skam fejl. Ifølge de nye politivedtægter må der ikke gøres forskel på udøvelsen af loven i Danmarks forskellige regioner, så derfor kommer det til at gælde for hele Danmark. Medmindre altså kendelsen ryger til højesteret og bliver... ja, hvad hedder det? Omkendt? Og det er der en chance for, for den er rent faktisk imod loven.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]