Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har røget en smule fed gennem min tid, og har også suget sammen med en del førstegangsrygere. Mange af dem har ikke haft den store viden om hash og stoffer i det hele taget, da førstegangsrygerne ofte har en baggrund i kristne familier.
Utrolig mange af disse har ofte ment de har haft en eller anden form for hallucination eller visuals (er ikke helt sikker på definationen). Nogle mener de har haft små forskellig farvet bolde som baggrund for alt de så. En anden en lille kat i et træ...som ikke var der. Og mus, grønne mænd og colaer i en å.

Jeg har altid regnet det for bullshit pga. at de bare var oppe at køre over de har røget fed. MEN....

Efter at have holdt en længerevarig pause oplevede jeg noget skummelt. Jeg var godt skæv (jeg havde røget på mange forskellige rygeredskaber (joint, chillum, bong,(Tju)bang, alm. pibe, hashpibe) som ikke er normalt for mig) og jeg var på vej hjem fra en kammerat. Der så jeg hele tiden et billede af to gamle damer der stod ved siden af hinanden (den ene tættere på mig end den anden) og bagved dem stod der en hund. Jeg havde det sådan at jeg var ved at støde ind i hundens bagben, og kunne op til flere gange mærke hundens bagben mod mit skinneben. Men jeg kunne tydeligvis registrere i mit hoved at de ikke var der, fordi de forsvandt hvis jeg kiggede på dem. Men jeg så dem i korte glimt og lavede sådan nogle udvigelses manøvrer for at undgå hunden.

Og her kommer det jeg tænkte. Er det muligt at hallucinere af fed, det har jeg kun hørt om fra førstegangsrygere som ikke rigtig anede hvad de snakkede. MEN....mig det er (af hvad jeg kan huske) kun sket én gang, og det var efer en laaaang pause fra alt (incl. alkohol), og mange af førstegangsrygerne havde aldrig været fulde. Kunne der være noget der?

Er der andre der har lignende erfaringer m. hallucinationer af ganske alm. fed?

Medlem

Geografisk sted: danmark
det har jeg tit prøvet.. det er ikke unormalt.. jeg har tit prøvet den der med at en vindueskarm eller en dørkarm har flimret lidt.. og en gang hvor jeg havde spillet cs hele natten, var det eneste der var i mit synsfelt, min skærm.. resten af værelset var fyldt med røg.. men der havde jeg også røget en del skunk og var i forvejen ret træt, men halloer på hash er ikke fremmed for hverken mine venner eller jeg.. men jeg vil da sige at efterhånden som jeg har opbygget tolerance, er det da ret sjældent at jeg oplever det... men find nogle trippede billeder på nettet og sten over dem.. en pc-skærm er ret godt at få halloer på syns jeg.. eller en globus.. men det er vist bare mig, der er glad for min globus.. ha ha.. men den er nu ret hyggelig på de fleste stofer..

Medlem

Jo, men her var det ikke bare flimmer men en gammel dame, som jeg ikke kan huske, og en helt specifik hunderace, som jeg kan huske udseendet på men ikke kender navnet på. Har også prøvet at tingene flimrede og at verden så 2D agtig ud

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Sorry, men..
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
"Stop med at ryge hash"

Den bad du næsten selv om! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Arj, på den mere seriøse side har jeg aldrig oplevet hallucinationer når jeg har røget. Synsforstyrrelser, som følge af uansvarligt store mængder (Verden i hak - I kender det), men ikke direkte hallucinationer.
Venlig hilsen
-Mathias

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Havde en en ret underlig oplevelse her forleden... Jeg har efter hånden opbygget en rimelige irriterende tolerens, over for fed så jeg bliver sjældent ordenligt påvirket, men så her for en uge siden ville jeg lige ryge 2 små godnat hoveder... sidder efter at ha' røget og stener Tool og shpongle, med et par super fede stereo høretelefoner... Musikken begynder lige pludselig at blive ekstrem livlig og det føles som om jeg kommer i en form for trance, og jeg får den der euforiske / orgasmeagtige følelse i hele kroppen, i takt til musikken. Starter med at være ekstremt behageligt, men jeg kan mærke at jeg bliver skævere og skævere, efter en 10 min. tid rejser jeg mig op og bliver så svimmel at jeg mister synes i en 10-20 sek. tid. Jeg mistede totalt min balance evne, kunne knapt nok gå... nå men jeg ligger mig over i sengen, og så begynder jeg at få den vilde rystetur, og ligger mærke til at jeg sveder så meget at det drypper fra min pande. Ligger og stener på en små skummel plakat foran mig, pludselig begynder jeg at kunne se en krukkelignene genstand der snurer rundt på plakaten, og alt så helt slørret og levende ud, lidt ligesom på svampe. Undre mig lidt over hvad fanden der sker, så jeg lukker øjnene i et stykke tid. Men så begynder jeg sq også at høre lyde, kan huske at jeg på et tidspunkt hørte mig selv ligge og snakke selv om jeg lå med lukket mund, hørte også skrig og stemmer. Nu bliver det jo næsten en hel rapport, men aner ikke hvad fanden der skete, der var højst ½ G 5o'er i!? Endte med at jeg blev så svimmel er jeg måtte prøve at brække mig, ellers ikke sket i over et år, kun på grund af fed.
Kunne kun huske få glimt af hvad jeg havde lavet, den næste dag. Nogen der har en ide om hvad der skete måske? Kan også ha' været fordi jeg ikke sov dagen før...? Har i hvert fald aldrig oplevet noget lignende...

[ 09 Marts 2003: Besked ændret af: Muugor ]

Medlem

@Muugor>
Jeg har oplevet noget af det samme - At jeg blev så skæv at det grænsede over i et trip.. Jeg havde bare røget, og pludselig kunne jeg ikke røre min arm, så jeg prøvede at rejse mig, hvilket fik mig til at vælte (Jeg havde minus balance!).. Så begyndte mit hjerte at banke helt vildt, jeg begyndte at svede så det dryppede, og.. Hey, dèr hallucinerede jeg faktisk på fed! Haha, så kan jeg sgu lære det! Damn, min hukommelse.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg kiggede op i en lampe jeg har på mit værelse, og den begyndte at dreje rundt, og der kom en underlig blå.. Ballon(?).. Ting frem ved siden af, der også drejede rundt.. Men det har jeg altså kun oplevet en eneste gang, og jeg faldt i søvn relativt hurtigt bagefter! Men det var sgu fandme også gustent!
Venlig hilsen
-Mathias

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Har aldrig prøvet at ha deciderede hallucinationer på hash alene men små synsforstyrrelser har jeg da haft et par gange.
Der var en gang for ikke så længe siden, havde jeg røget en del på en gang. Var godt skæv men ligepludselig blev jeg helt tung i kroppen og faldt sammen. Der lå jeg og var helt væk i et par sekunder før de andre fik mig hjulpet op. Derefter var der grønne/lilla prikker over det hele og jeg var ude af stand til at gå og tale i ca. 10 min.
Det er det tætteste jeg har været på halluer med fed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hmmm... det du har oplevet lyder ikke decideret ukendt for mig, jeg har prøvet at få hallucinationer på hash. En gang har jeg haft en decideret visuel hallucination hvor min vens øjne gled op under hans kasket mens han sad på en sten lidt fra mig og stenede...
Få gange har jeg haft auditoriske (lyde) hallucinationer, en gang hvor jeg troede at min vens mor stod og råbte udenfor hans værelse, men hun var der ikke når jeg åbnede døren, og engang hvor jeg konstant syntes at høre min vens mobil ringe men den gjorde det aldrig.
Synes dog at de fedeste og hyppigste hallucinationer på hash er rumlige forvrængninger (alting er småt, stort, lyst, mørkt, du ser verden oppe/nede fra) og sære forestillinger. En af mine venner har døbt disse forestillinger "Sandhedens Øjeblik" i en skævert [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] det kommer når man fx er sikker på at man har lagt sin smøg i askebægret, så bevæger hånden og taber den ud mellem fingrene. Eller når man hurtigt kigger på en jakke e.l. der hænger i et værelse og tror det er en person, og så kigger igen og opdager at det er en jakke. Det giver sådan en sær følelse når virkeligheden går op for en.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg har også oplevet hallucinationer. Det er svært at forklare (og lige nu at huske :P), men jeg ved, jeg har..

@Phant0m SYGT!! Vi var engang nogle stykker, der havde delt et bongmix, for at ryge en helvedes masse pot på bong bagefter. Vi så også grønne/lilla prikker - ALLESAMMEN!!

Dedikeret medlem

det der med at se noget som bare lige sker hurtigt, er bare fejl i jeres hjerne, og man får ikke Hallucinationer eller Visuals. det højeste der sker er at trykket i øjet bliver sænket en smule når man ryger cannbisprodukter. og det kan måske have indvirkning på kontrollen af øjet, og derved kan der opstå disse synsforstyrrelser, pga. af man ikke bevæger øjenene rigtigt, eller det ene smutter ud af det synkron system de kører i.

det som er essentielt ved øjnene når man ryger, er at hashen ikke påvirker synscentret, og derfor opstår ikke samme situtaion som når man er tryptamin/phenetylamin påvirket. men folk kan i deres skævert helt sikkert, som der er nævnt i overstående posts, bilde sig selv ind at de har haft halluer eller visuals. pga. synsforstyrelser skabt pga. fysiske forhold (tryksænkning i øjet).

men det er jo også et kald, fordi disse personer er jo helt ellevilde for at komme til at se noget der ikke er der... bare ærgeligt at de altid er de personer, som starter med at ryge hash, istedet for bare at gå direkte til hallucinogenerne, GET A CLUE HALLUCINOGENER!! ja de gir hallucinationer og visuals, det er bare sjovt - hash ikke er klassificeret som et hallucinogen. og folk alligevel render rundt og tror de har set altmuligt. hehe - én Psykisk svaghed, det tror jeg nok det er...

men alt magt til sundhedstyrelsen, EB og Henrik Rindom(LÆS PÅ DINE SAGER INDEN DU SKRIVER EN RAPPORT FOR STATEN, DEN RAPPORT ER CRAP!!!)

Junior medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>hash ikke er klassificeret som et hallucinogen. og folk alligevel render rundt og tror de har set altmuligt. hehe - én Psykisk svaghed, det tror jeg nok det er...
<HR></BLOCKQUOTE> Tja, du har måske ret, det er snarere synsforstyrrelser, frem for direkte Halloér, jeg har da også selv prøvet at få et par sjove syn engang i mellem, et hvor min ven var helt blå i hovedet, og en hvor jeg -undskyld udtrykket "trippede" for vildt efter at ha spist drukket en god kop guld! der sad jeg også med svedeture/rysteture, og det var som om jeg befandt mig i en tunnel, og alt foregik inde i mit hoved idet jeg havde lukkede øjne, men der så jeg farver og former, ting blev slynget imod mig, alt i alt ret fedt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ... men mht. synsforstyrrelser pga. tryk i øjet, så tror jeg det er en and, idet man engang har anbefalet indtagelse af hamp mod glaukom (sygdom med abnormt tryk i øjet) og der havde hamp en positiv virkning, idet den normaliserede trykket i øjet... og jeg tror ikke det falder så meget mere selvom man ikke har glaukom...
mvh. Mig [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Sorry for at gå offtopic, men..
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
God Made Ganja, Man Made Booze -which do YOU trust??

Fed signatur! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
deciderede hallucinationer - nej.

men jeg har da' oplevet talrige synsforstyrrelser, og forvrængninger af synsfeltet.

@Smurf - fed, saglig og indholdsrig forklaring!

In our memories
Brugeravatar

Det er meget almindeligt med synsforstyrelser og sågar hallucinationer når man har røget hash, de fleste lægger bare ikke mærke til dem, eller er mere resistente over for den bevidsthedsudvidende egenskab som hash har.

Jeg har stort set altid synsforstyrelser og hallucinationer når jeg har røget.

Det kan meget nemt forklares, når man sover danner man mange billeder når man drømmer, når man drømmer bliver der produceret Melatonin, når man ryger hash bliver mængden af Melatonin i hjernen betydelig stører, så man går faktisk og halvdrømmer, eller for at være mere præcis ens sjæl er løsere forbundet med ens krop og man har derfor en tendens til enten at skabe billeder ud af mentalt stof, men hvor billederne ikke har nogen objektiv eksistens andet end at de er et resultat af noget som man selv sammensætter.

Men jeg har lagt mærke til at der er visse synsforstyrelser som jeg har, som minder meget om dem jeg har på Svampe og som ikke ændre sig direkte ved min bevidst viljesmæssige koncentration, hvor jeg prøver at ændre eller analysere dem.

Mine sanser bliver normalt også temlig meget skærpet og jeg kan se og hører langt bedre end normalt. Ligeledes får jeg flere imput som kan være ret så forvirende medmindre jeg koncentrerer dem i en bestemt retning, hvilket har vist sig enormt effektivt når jeg meditere.

Medlem

@Anima: Har du en kilde til det med øget melatoninniveau i hjernen når man ryger?
Det lyder meget interessant, det vil sætte en masse ting på plads mht at være skæv.
Jeg har dog ikke læst noget om det før,jeg har ellers læst en del om emnet. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Det er en meget kendt sag men du kan jo starte med at læse lidt her og så søge videre på google

Tryk her

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
årh HVAD det er heldigt man kan markere tekstan, man kan jo slet ikke se hvad der står... haha hvem fanden laver en hp med en baggrund der gør teksten så ekstremt svær at læse !?!?

Medlem

Har læst lidt om det, og selvom der åbenbart er noget om snakken, er der vist ikke lavet nogle videnskabelige, randomiserede forsøg for at klarlægge dette. I farmakologibøger er der ikke beskrevet sammenhænge mellem de to stoffer (THC og melatonin), men det virker meget interessant. Der er flere internetreferencer med varierende troværdighed, men alt i alt virker det meget sandsynligt.
Tak for oplysningen! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det må da nok være et af klodens grimmeste websites!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hahah grimt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Er det en pande, det dér..?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]