Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa (ny her)!

Det lyder måske lidt lamt, men har kun puffet nogle få gange og det var på færdiglavede cones såh.. :P
-Så jeg ville lige høre hvilken type pap jeg skal bruge til filter (uden giftstoffer i)
-Og hvilken slags papir i bruger til at lave cones med. Ved der er flere slags og jeg tror ham i kiosken ville glo underligt hvis jeg sagde "har i noget joint papir?" :lol:
Hvad skal jeg spørge efter?

Takker

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjek en af de mange headshops ud på nettet, de har hvad du mangler..

Ellers kan du bruge togbilletter, papiret på indersiden af cd-covers ell lign. som filter

OCB slim (joint papir) kan ihvertfald købes i 7-11

Ellers spørg efter joint papir, det er der ingen der dør af..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Jeg bruger kun giftige ting til at lave filter med, bare husk at lad vær med at ryge på filteret.

Bare kald dem "grå rizla" eller "lang rizla" hvis du ikke vil kalde dem joint papir.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Bare kald dem "grå rizla" eller "lang rizla" hvis du ikke vil kalde dem joint papir.

Lang rizla? så ender du sikkert op med den forbandede røde rizla som bliver solgt overalt..

- Jeg hader bare ekspidenterne i 7/11, har flere gange oplevet små fnis og "hvad skal du dog bruge det til" kommentarer når man står og mangler papir og gerne vil købe det i ro og fred.. derfor kun i nødsituationer jeg bruger den shop!!

gro op

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Lalandia skrev:
ZlazkeDågge skrev:

Lang rizla? så ender du sikkert op med den forbandede røde rizla som bliver solgt overalt..

- Jeg hader bare ekspidenterne i 7/11, har flere gange oplevet små fnis og "hvad skal du dog bruge det til" kommentarer når man står og mangler papir og gerne vil købe det i ro og fred.. derfor kun i nødsituationer jeg bruger den shop!!

gro op

Tak for svarene..

Heh, ja det med ekspidenterne i 7/11 har jeg også selv hørt om, og vil jeg helst undvære, i hvert fald dem i nærheden af hvor jeg bor.

Jeg tror jeg vil købe det der hedder Smoking. Har jeg læst skulle ha' en passende tykkelse. Spørgsmålet er så hvilket, blåt eller sort? (eller hvad der ellers er). Er det ligegyldigt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
du skal bare spørge efter noget grå rizzla, hvis de har det, allerbedst hvis de har smoking eller OCB, men du kan vel lige smug kigge, hvad de har.

Til filter, plejer jeg at købe filtertips, hvis de sælger det i koisken, så køb det også, ellers så er forsiden af M! eller V-MAX også en god ide til filter...

Chill, and have fun! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lalandia skrev:

Hvorfor da ikke bare svare ganske sandfærdigt at du skal rulle dig en kæmpe joint og suge den? Jeg er personligt stolt over at ryge den fede, og skammer mig bestemt ikke over det... Op med flaget, vis at vi er mange der nyder cannabis!

Ontopic:
Spørg efter "OCB cigaretpapir", "Grå rizla" eller "Smoking cigaretpapir" hvis du ikke vil tage ordet "jointpapir" i din mund. Du kan bruge ufatteligt mange materialer til filter, men der er mange forskellige meninger om hvilken tekstur materialet skal have. Jeg bruger personligt ganske almindeligt a4 printerpapir, men nogle folk mener det er for blødt og foretrækker pap fra smøgpakker eller jointpapirspakker. Smag og behag.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Citat:
Jeg tror jeg vil købe det der hedder Smoking. Har jeg læst skulle ha' en passende tykkelse. Spørgsmålet er så hvilket, blåt eller sort? (eller hvad der ellers er). Er det ligegyldigt?

Jeg syns selv at den sorte De Luxe smoking er den bedste og den man finder flest steder :D
Jeg finder rizzla meget tykt og pjattet:P Men det kan os være det bare er mig, og hvis det endelig skulle være så altid vælg Grå rizzla, da det røde ikke er fem potter pis værd :wink:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hey!

Jeg vil foreslå dig at bruge covers fra brændbare Cd'er som filtertip. De har bare den rigtige overflade (som regel) og en god bøjelighed.

Mvh Thomhash

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svarene alle. Har været en stor hjælp! Endte med at købe sort smoking papir.
Men jeg tror dog jeg vil bestille nogle færdigrullede cones. Jeg har nu ud af 10 forsøg lavede 1 succesful cone, og 2-3 "smokable" resten var lige til at smide ud og jeg gider ikke sidde og rode med det når jeg ryger så sjældent :)

Nogle der kender et sted der sælger cones på Freriksberg? Da det er lovligt er det vel ok at spørge?

Thomhash skrev:
Hey!

Jeg vil foreslå dig at bruge covers fra brændbare Cd'er som filtertip. De har bare den rigtige overflade (som regel) og en god bøjelighed.

Mvh Thomhash

Yep det gjorde jeg også, virker faktisk udmærket!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lær dig selv at rulle cones istedet, du vil elske dig selv når det begynder at lykkes hver gang også et helvede at transporter færdig rullet cones med over til en ven eller noget hvis man ikke gider tage hele pakken med..

.. hov nej bare køb dem, jeg må være skæv endnu

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Lalandia skrev:
Lær dig selv at rulle cones istedet, du vil elske dig selv når det begynder at lykkes hver gang også et helvede at transporter færdig rullet cones med over til en ven eller noget hvis man ikke gider tage hele pakken med..

.. hov nej bare køb dem, jeg må være skæv endnu

Ved du selv hvad du mener lige nu? :P

Jeg forstår godt hvad du først skriver, det er fedt selv at kunne det. Men da jeg sjældent vil ryge ville jeg derfor sjældent skulle øve mig, med mindre det noget jeg vil praktisere i min fritid (er det ikke) hehe.

Er dog allerede blevet lidt bedre, de sidste 2 jeg prøvede blev faktisk cony, men jeg har store problemer med at få papiret til at sidde fast på filteret/samt at lukke det til sidst og det resulterer i at conen bliver trykket/krøllet.

Jeg tror jeg vil købe lidt forskelligt ind på rygegrej dk.
De der "sour apple" cones. Nogen der har røget dem? Smager de virkelig godt de frugt cones der eller hvad? De jo halvdyre..

Titel:
Medlem

Tjek evt min tråd http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... 482#192482

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg bruger cd-covers-papir, dame/mandeblade-forsider som filter..
Gode jointpapirer er sølv Rizla, sort OCB og blå smoking.. Gå langt udenom rød Rizla, da det er for tykt og for bredt, og sort Smoking er for smalt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]