Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg har for noget tid siden plantet mit første hamp frø. Jeg vil ikke gøre noget stort nummer ud af den, jeg vil bare ha en for... den er flot [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Jeg har sat en lampe op lige over den og den får masser af lys.

Der er kun to små blade på, men den er blevet ret høj og den bøjer meget. Der går ikke lang tid før den knækker... Hvad gør jeg forkert?

Medlem

Hey!
Hvilken lampe har du sat den under?
Du har ikke nødvendigvis gjort noget forkert, det er ret normalt at de bliver lidt skravlede hvis de ikke får lys der er kraftigt nok.
Derudover kan de også få meget tynde stængler hvis de ikke bliver udsat for naturlig vind (ikke for kraftigt), da vinden er med til at øge stænglens modstandskraft over for den slags
Du kan bare binde den op omkring en blomsterpind eller lignende, det plejer at hjælpe.

Den skal nok få det godt [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
ja sæt en blomster pind omkring,
hvis du har en kontor blæser så er den mere end fin bare set den til at blæse på planterne så vil du se at den bliver støre (tykker) lyn hurtingt,

hvis det er lysstoff rør du bruger så skal de alssår være tæt op ad planterne ca 4cm fra planterne og gerne en 5/6 stykker,
og hvis det er hps/hid du bruger så har er intet galt med din lys kilde så bare brug den ventilator,

hva vil du så sætte dem ud eller beholder du dem inden for ???

hvis du sætte dem ud så få dem i blomst hen af slutningen af juni måndet det skulle være det optimale hvis du kan beholde dem i blomst sådan at de blomster i juli/august i stedet for det våde efterår og helst i
drivhus hvis det kan la sig gøre der er det også nemmere at dække af sådan at planterne kun for en 12/14 timer sol

[ 11 Maj 2003: Besked ændret af: NOSTALIC ]

Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg tror problemet var at den ikke fik lys nok jeg havde kun en enkelt pære ved den... men nu har jeg sat en blomsterpind omkring og sat den ud i solen. Det hjalp lidt, men jeg skal nok skaffe noget ordenligt lys.

Er HPS/HID lamper dyre og hvor kan man købe dem henne?

Insane psychedelia user!

www.hydrophonics.dk

En brugt HPS koster normalt omkring 400. Kan ikke lige huske deres priser, læg lige mærke til at deres billige HPS'er er uden pærere, såvidt jeg husker.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Er med pære...

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
min personlige mening om Hydroponics.dk´s lamper (uden at havde set dem "live") er at de er alt for dyre i forhold til kvaliteten, men jeg har desværre ikke et bedre bud

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Nå så Phillips er et dårligt mærke, sjovt nok, så har mine lamper, som er af det mærke,kørt fint igennem længere tid. Men ja de er lidt dyre, men servicen er kanon hos det firma, så hvorfor ikke handle med dem...

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Phillips laver gode lamper men de laver også discount lamper og Hydroponic´s TL5 super lux ligner ærligtalt en gang tivoli kram, men det er bare min mening.

Medlem

og forresten Mos hvor er det lige jeg skriver at Phillips er et dårligt mærke!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]