Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hey, mig og en ven har kraftigt overvejet at prøve nogle svampe. Mig selv fordi jeg interesserer mig for stoffer osv. Kunne enormt godt tænke mig at få nogle hallu'er osv..

Men det korte af det lange,
Hvilke svampe ville i anbefale? Doser, indtagelses-form mm..
Forberedelser, ting man skal tage højde for osv..
Risici..
Dårlig/god idé?

Håber ikke det er noget lort jeg er ved at bevæge mig ud i, derfor jeg gerne vil høre jeres mening omkring det. :roll:

Har selv røget en del hash, (som det eneste "stof" jeg har brugt :o )
Min ven har også røget hash.
Vi er begge 16..

Skriv skriv skriv! :)

Senest rettet af Xtreme 30 mar 2011 23:59, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Hey, mig og en ven har kraftigt overvejet at prøve nogle svampe. Mig selv fordi jeg interesserer mig for stoffer osv. Kunne enormt godt tænke mig at få nogle hallu'er osv..

Men det korte af det lange,
Hvilke svampe ville i anbefale? Doser, indtagelses-form mm..
Forberedelser, ting man skal tage højde for osv..
Risici..
Dårlig/god idé?

Håber ikke det er noget lort jeg er ved at bevæge mig ud i, derfor jeg gerne vil høre jeres mening omkring det. :roll:

Har selv røget en del hash, (som det eneste "stof" jeg har brugt :o )
Min ven har også røget hash og prøvet Meth amf en enkelt gang.

Vi er begge 16..

Skriv skriv skriv! :)

Mvh Rasmus

Jeg vil give dig ét godt råd: Læs en masse om det!

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.ph ... ybinsvampe
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml
http://www.mushroom.dk

Da sæsonen for danske psilocybinholdige svampe er ved at være ovre, bliver du nødt til at dyrke nogle selv eller bestemme nogle hjem fra internettet. Men bemærk at psilocybinholdige svampe er ulovlige at dyrke, besidde og indtage i Danmark. Også svampesporer.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9540

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har læst en masse om det, bla. her på siden..
Men hvis der var nogle der havde nogle endelige råd..
Eller hvis der er nogle der kraftigt kan fraråde det, evt et lille referat af jeres første gang, doser osv?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Måske skulle du vente et år eller to og så se på, om du har lyst på det tidspunkt? Jeg synes ikke det lyder som om du er helt afklaret med at tage svampe, og desuden får du dig en gevaldig stor overraskelse, hvis du kun forventer hallucinationer. Svampe, og psykedeliske stoffer i det hele taget, er meget mere end bare at se syner.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er godt klar over det ikke kun er syner..
Altså både følelser, sindet, den spirituelle oplevelse osv..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det var godt :) Jeg ville bare lige gøre det klart, i tilfælde af at du forventede noget andet. Jeg kan jo heller ikke sige om du er klar eller ej - nogle mennesker er klar og rustede nok til at kunne forstå og udnytte den psykedeliske oplevelse i en alder af 16 år, så hvis du føler dig parat, handler det jo bare om at komme igang - men stadig med måde!
Jeg trippede første gang som 18-årig hvilket passede perfekt. Jeg er ihvertfald glad for, at jeg ikke gjorde det før

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Da du kun er 16, vil jeg fraråde det - jeg er glad for at jeg ventede et par år ekstra.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner jeg ik? xD
shinsou skrev:
Det var godt :) Jeg ville bare lige gøre det klart, i tilfælde af at du forventede noget andet. Jeg kan jo heller ikke sige om du er klar eller ej - nogle mennesker er klar og rustede nok til at kunne forstå og udnytte den psykedeliske oplevelse i en alder af 16 år, så hvis du føler dig parat, handler det jo bare om at komme igang - men stadig med måde!
Jeg trippede første gang som 18-årig hvilket passede perfekt. Jeg er ihvertfald glad for, at jeg ikke gjorde det før

Okay, men har du nogle forslag til hva mig o Rasmus kan starte ud med? Jeg selv vil, mig der har prøvet meth, vil gerne have noget med nogle visuals (gerne vildt med visuals :D), men har også læst en del herinde, så har forstået en del så har fået noget selvbeherskelse på dette punkt, og regner heller ik med de syge visuals fra start, da vi gerne vil starte i det små og langsom arbejde os op.. Så hvis du/I kan give nogle eksempler med hvilket svampe/psyckedeliske stoffer man kan starte med og i hvor store doseér man bør indtage.

Titel:
Tidligere holdmedlem

du kunne også få fingeren ud af røven, læse selv, bruge kildekritik, og finde frem til hvad der passer bedst til dig, for hvad i alverden har givet dig den ide at en tilfældig bruger af dette board kender dig selv bedre end dig selv?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Rex Mundi skrev:
du kunne også få fingeren ud af røven, læse selv, bruge kildekritik, og finde frem til hvad der passer bedst til dig, for hvad i alverden har givet dig den ide at en tilfældig bruger af dette board kender dig selv bedre end dig selv?

Jeg leder efter nogen med erfaring, som kan komme med nogle anbefalinger.. Skriver jeg har læst en del, men vil gerne have noget direkte respons.

Titel:
Tidligere holdmedlem

der er MASSER af posts, med MASSER af erfaring, læs dog løs, hvorfor tror du at du er noget særligt, der skal have specifikke anbefalinger, især når du ikke har oplyst noget specifikt, andet end at du vil se syner? :roll:

Men ok, så her får du en SPECIFIK anbefaling af et SPECIFIKT STOF i en SPECIFIK dose af en person med masser af erfaring:

Absolut ingenting, 0 mg. Du er 16, jeg vil ikke anbefale psykedelika til folk under 18.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
hurnæ skrev:
Jeg leder efter nogen med erfaring, som kan komme med nogle anbefalinger.. Skriver jeg har læst en del, men vil gerne have noget direkte respons.

Jeg tror konsensus er, at det er Dårlig Karma™ at anbefale mindreårige at tage narko.
Alle de spørgsmål i stiller er blevet besvaret i andre tråde.
Hvis problemet er - og det kunne det godt lyde som - at i ikke er helt sikre på om har lyst til at tage et psykedelisk stof (og eventuelle konsekvenser), så er det her bare ikke stedet at lede efter opbakning.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

lallehat skrev:
hurnæ skrev:

Jeg tror konsensus er, at det er Dårlig Karma™ at anbefale mindreårige at tage narko.
Alle de spørgsmål i stiller er blevet besvaret i andre tråde.
Hvis problemet er - og det kunne det godt lyde som - at i ikke er helt sikre på om har lyst til at tage et psykedelisk stof (og eventuelle konsekvenser), så er det her bare ikke stedet at lede efter opbakning.

Leder ik efter opbakning, tværtimod, jeg vil bar gerne være sikker på jeg ikke gør noget forkert.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Rex Mundi skrev:
der er MASSER af posts, med MASSER af erfaring, læs dog løs, hvorfor tror du at du er noget særligt, der skal have specifikke anbefalinger, især når du ikke har oplyst noget specifikt, andet end at du vil se syner? :roll:

Men ok, så her får du en SPECIFIK anbefaling af et SPECIFIKT STOF i en SPECIFIK dose af en person med masser af erfaring:

Absolut ingenting, 0 mg. Du er 16, jeg vil ikke anbefale psykedelika til folk under 18.

Kan du ik bar lade være med at poste, så længe det ik er konstruktivt det du skriver? Hvis det her forum kun indeholder folk af din type, så vil jeg sq heller dø af en od, eller vælte i en sø og drukne på badtrip, i stedet for at søge rådgivning her og så ende med at høre på dit mundlort, i stedet for den info om psykedeliske stoffer der sku være at finde på dette forum.

Titel:
Tidligere holdmedlem

jamen hvis du gjorde en af de ting ville det næppe være et tab for vores gen pool, så go ahead.

Her er masser af info at finde, og når du beder om anbefalinger af erfarne folk så må du også forholde dig til dem.
Det det i virkeligheden drejer sig om er at du er lidt usikker på om at det er en god ide, og håber at du kan få en thumbs up og en specifik dose af et specifikt stof og derved afskrive dig selv for ansvaret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Her er en spritny amerikansk video fra MAPS om hvordan man kan undgå/tackle en vanskelig psykedelisk session hvis I - hvad jeg selvfølgelig ikke håber - ender i sådan en.

Den er lidt fodformet, men rådene er gode nok.

Working with difficult psychedelic experiences

Held og lykke, hvad end I nu beslutter jer for.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kopfka Phutzki skrev:
Her er en spritny amerikansk video fra MAPS om hvordan man kan undgå/tackle en vanskelig psykedelisk session hvis I - hvad jeg selvfølgelig ikke håber - ender i sådan en.

Den er lidt fodformet, men rådene er gode nok.

Working with difficult psychedelic experiences

Held og lykke, hvad end I nu beslutter jer for.

Mange tak for det, den tar jeg lige og glukker :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Citat:
vil gerne have noget med nogle visuals (gerne vildt med visuals Very Happy), men har også læst en del herinde, så har forstået en del så har fået noget selvbeherskelse på dette punkt, og regner heller ik med de syge visuals fra start, da vi gerne vil starte i det små og langsom arbejde os op..

Det handler jo ikke om hvor vilde visuals du får, men at der sker en masse andet..
Og det er mindfucks og paranoia der gør et trip svært!!!

Citat:
Det det i virkeligheden drejer sig om er at du er lidt usikker på om at det er en god ide, og håber at du kan få en thumbs up og en specifik dose af et specifikt stof og derved afskrive dig selv for ansvaret.

:yeah:
Og det er der sku ikke noget i vejen for, tror de fleste har været der selv, men tag nu for f..... og lyt efter et godt råd, det er derfor vi er her..

Titel:
Medlem

Flex: Word..

Xtreme: Det du sikkert har lært ved at oprette og følge med i denne tråd, er at du kan vælge at lytte til de pro syrehoveder ;) og få dig et mere eller mindre godt trip. Du skal jo bare huske at tænke selv og bruge de råd vi giver til din egen fordel, og din ven, ikke mindst. Søg al den info du kan, shroomery.com og en masse andre sider har godt med info.. Læs en masse triprapporter fra førstegangs brugere. Det er som sagt ikke bare visuelt og wuhuuu! Det er noget mange arter af mennesket har benyttet sig af i mange tusinde år til frigørelse og udforskning af sig selv, sjælen og omverdenen.

Og igen, brug hovedet, fjern al dit skidt fra værelset, knive, kogende gryder, lava, store hunde og såen ;) sluk telefonen, smid mor og far ud, lås hoveddøren og så ha ellers et godt trip, det er på eget ansvar, husk det! Tud ikke til de gamle, hvis det går galt, om at de onde mennesker på psychedelia lokkede ;)

Oplys dig selv!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]