Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

'Elo!

Jeg har et par gange trippet på fluesvamp, og på I. violacea umiddelbart efter.
Mit første svampetrip var ok (se under triprapporter), det næste meget mildere men kun 3 uger senere. Snerlen tog jeg tre gange inden for samme uge i stadig højere dose (fra ingen effekt til mild effekt ved 220 frø), og det kun en uge efter 2. gang på fluesvamp..
Alt dette er ca 3 uger siden...

Hvad jeg nu oplever er, udover at jeg siden svampen første gang har følt mig mere frisk og oplyst, at jeg ser underlige ting. En kost lignede min kollega, jeg troede at en skovl bevægede sig, en hel dag med underlig svimmelhed/klodset og forstyrret syn ind imellem, ser ofte ud af øjenkrogen folk som jeg kender men i virkeligheden er en jakke/et skab/kost/alt muligt, hører underlige lyde (som jeg kan skelne fra virkeligheden), føler jeg er i en drøm..
Det er ikke noget der generer overhovedet, det er nærmest bare lidt finurligt..
Jeg tænkte om jeg måske har udviklet en mild form for HPPD?

Senest rettet af kossae 15 nov 2006 23:55, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter sommerferien, hvor jeg netop havde stiftet bekendtskab med og trippet alt for mange gange på psykedelika, fik jeg også disse symptomer. Dog i meget, meget mindre grad, end dem, du snakker om.

Og udmiddelbart vil jeg sige, at det er HPPD.

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Hppd

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis ikke det generer dig, er det i al fald ikke HPPD.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:
Hvis ikke det generer dig, er det i al fald ikke HPPD.

Heller ikke, hvis man oplever symptomerne flere uger efter en psykedelisk oplevelse?

HR-Wiki skrev:
Dette er næppe noget nogen vil kalde en lidelse - nærmere lidt post-psykedelisk eyecandy. Problemet opstår midlertid når synsforstyrrelserne er så udtalte, at man fx ikke kan læse en bog, eller se på en computerskærm.

Men så må det vel være post-psykedelisk eyecandy. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Et af de ufravigelige punkter på diagnosen HPPD, er at det skal være visuelle forstyrrelser der er generende for patienten.

edit: fra DSM:
"The essential feature of Hallucinogen Persisting Perception Disorder (Flashbacks) is the transient recurrence of disturbances in perception that are reminescent of those experienced during one or more earlier Hallucinogen Intoxications.

The person must have had no recent Hallucinogen Intoxication and must show no current drug toxicity (Criterion A).

This reexperienceing of perceptual symptoms causes clinically significant distress or impairment in social, occupational, or other important areas of functioning (Criterion B).

The symptoms are not due to a general medical condition (e.g., anatomical lesions and infections of the brain or visual epilepsies) and are not better accounted for by another mental disorder (e.g., delerium, dementia, or Schizophrenia) or by hypnopompic hallucinations (Criterion C). "

Senest rettet af simpzon 15 nov 2006 22:06, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

simpzon skrev:
Et af de ufravigelige punkter på diagnosen HPPD, er at det skal være visuelle forstyrrelser der er generende for patienten.

Ok.

Titel:
Flueknepper kongen

Der er heller ikke rigtig nogen behandling, udover benzodiazepiner, som jo ikke er holdbart i længden. Old-school antipsykotika har det med at forværre tilstanden; de nye, atypiske (5-HT2a agonister) ved jeg ikke hvorvidt de påvirker tilstanden.

Jeg kan selv, hvis jeg ser på en ting med gentagelige ting, fx asfalt eller et gulvtæppe, se svage mønstre efter en 5-10 sekunder. Det tilskriver jeg placebo.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]