Lad mig fortælle om første gang jeg røg hash, og hvordan oplevelsen kunne have været bedre.
Mine venner havde prøvet at ryge hash et par gange, siden 7. klasse, vi gik nu i 8. og jeg havde også fået lyst. En af mine venner havde købt et mix af en anden og jeg fortalte ham at jeg gerne ville ryge. Fint nok, det var fredag og vi havde lige fået fri.
Vi luskede så hen til et fredeligt område og rullede en joint med normalt papir (i mangel af andet [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] ) Jeg havde aldrig røget noget som helst i mit liv før, men det lykkedes for mig at inhalere noget, og jeg synes jeg blev afslappet, hvilket hvis jeg selv skal sige det, højest sansynligt var placebo (indbildning). Jeg lallede så lidt rundt inde i byen inden jeg tog hjem, og fik besøg af et par venner. Om aftenen fortalte jeg så mine forældre det, og de fik flip, i dag har de nogenlunde accepteret det, selvom jeg selvfølgelig ikke siger at nu tar jeg lige hen til en og ryger et par joints [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Her er nogle ting, som jeg har lært: <UL TYPE=SQUARE><LI>Til en joint bruger man tyndt jointpapir, ikke papir, føj [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] <LI>Vær sikre på at i har noget godt hash, og ikke har købt et lortemix med 0,5 % hash i blandingen <LI>Ryg det i omgivelser, hvor i bare kan slappe af og nyde det. <LI>Lad vær med at fortælle det til personer i er usikre på, i møder bare fordømmelse og løgne. <LI>Når man ryger hash, så er det lidt anderledes fra smøger, det gælder om at holde røgen nede i lungerne. <LI>Virkningen af forskellige typer hash kan godt varriere lidt, nogle gange så kan jeg konstatere kort efter nogle sug "Fuck jeg er skæv", andre gange sidder jeg og tænker "Det møg duer jo ikke", et par minutter efter sidder jeg og er ved at falde ned fra stolen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] <LI>Som i måske ved fra mange kampagner, så bliver det aktive stof ikke bare nedbrudt på en dag, men vil hæmme din korttidshukommelse og indlæring et stykke tid efter, man plejer at sige en uge til en måned efter. Nogle mennesker har nok større problemer med det end andre, det kommer også an på forbruget. Jeg er nok en af dem som har lidt svært ved det, hvis bare jeg ryger over en gang om måneden, så har jeg det med glemme ting og har svært ved at lære noget i skolen, men det er nu mest i dagene efter en god rygeraften. Pointen er bare at man skal passe på at man ikke gør det for tit. <LI>Hash og øl kan godt kombineres, jeg elsker det. Men det sker dog også tit at man kaster op, men jeg har aldrig haft det ubehageligt over det. Jeg synes specielt at det er godt, hvis man ryger lidt. Drikker et par øl. Ryger lidt. Drikker et par øl, et par gange på en aften [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] <LI>Rusen kommer meget an på omgivelserne, både menneskerne, musikken, stemningen, det hele. Nogle gange har jeg røget bare sammen med en god ven, og efter en time er vi faldet i søvn. Andre gange så har jeg holdt hele natten til fester, hvor jeg bare har lallet rundt og været dum mens de andre har sovet. <LI>Med hensyn til hash og afhængighed, så ser jeg det ikke som et problem. I starten røg jeg højest hver tredje månede, idag er det et par gange om måneden, men det kommer også meget an på personerne man er sammen med, det er jo svært at sige nej til en ven hvis han har lyst til at ryge. Det kan også godt føles lidt hårdt, hvis man har røget meget på et kort stykke tid, og man så holder en pause, så føler jeg lidt ubehag, ved at "vænne tilbage til virkeligheden". </UL>
Jeg tror vidst at det var alt i den her omgang, men i selvfølgeligt ligeså velkomne til at spørge som i vil [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg håber sgu at i får en god oplevelse ud af det, venner !
|