Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Mellem Esbjerg og Kolding
Ja som sagt, har jeg aldrig prøvet nogen form for stoffer, men er blevet anbefalt at jeg skulle prøve hash... Har så snakket med en ven som også kunne tænke sig at prøve det! MEN vi ved ikke hvordan vi skal gøre, da det som sagt er første gang!

Det er ikke noget problem at få fat i hash her hvor jeg bor!

Vil i mene vi skal ryge det eller hvad? Og hvis vi skal ryge det, hvordan ruller man sig så en joint? Hvad skal man bruge til det?

Hvor meget hash skal man bruge pr joint, når man er nybegynder? og hvad ligger prisen normalt på pr gram eller noget!

Håber der er nogle der vil hjælpe os her! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 28 Marts 2003: Besked ændret af: NrgPower ]

NrgPower
velkommen til
først er det standart elle super i skal ryge.for standart kan i bruge 1g til en jay.og super et ½g .også i må hele ryge jay det .for vis i ikke har ryge før så blive i nok lidt for lam .på bong elle bang.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Vil i mene vi skal ryge det eller hvad? Og hvis vi skal ryge det, hvordan ruller man sig så en joint? Hvad skal man bruge til det?

At ryge det er nok en god ide, da man på den måde nemmest kan styre hvor påvirket man vil være.

Bopbop, brug vel ½-1g hash til en joint. Afmål selv, så det er fornuftigt fordelt i forhold til tobakken [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

How To Roll a joint

Og der er sikkert en million andre guides til at rulle joints, derude. Brug evt. Google eller Psychedelia's søgemaskine

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Velkommen til...

Hvis det nu går helt galt med jointen osv, så kan du også bare tage en alm smøg og ligesom "nulre" alt tobakken ud uden at ødelægge filteret. Mix ( bland tobakken samn med hashen brug omkring ½ g hvis det er standard eller noget, hvis stærkere lidt mindre ). Når det så er godt ristet så sid og put det i igen.. Det virker ik helt så godt men det er en sikker nybegynder metode.

Held og lykke

Junior medlem

Geografisk sted: >--- Sydjylland ----<
Mange tak for svarene vi vil da lige kigge på det (mig der er vennen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) skriver nok igen hvis det bliver til noget osv.

Junior medlem

Geografisk sted: colombia
vis du skal lave en skole joint, så skal filteret ud, og sæt et stykke pap, fx. fra en 10 paks, eller en bus billet, der hvor filteret sad.

Junior medlem

Geografisk sted: Gram
i skal ikke give mere end 30-40 kr standart og en 50-60 for super

Insane psychedelia user!

Lad mig fortælle om første gang jeg røg hash, og hvordan oplevelsen kunne have været bedre.

Mine venner havde prøvet at ryge hash et par gange, siden 7. klasse, vi gik nu i 8. og jeg havde også fået lyst. En af mine venner havde købt et mix af en anden og jeg fortalte ham at jeg gerne ville ryge. Fint nok, det var fredag og vi havde lige fået fri.

Vi luskede så hen til et fredeligt område og rullede en joint med normalt papir (i mangel af andet [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] )
Jeg havde aldrig røget noget som helst i mit liv før, men det lykkedes for mig at inhalere noget, og jeg synes jeg blev afslappet, hvilket hvis jeg selv skal sige det, højest sansynligt var placebo (indbildning). Jeg lallede så lidt rundt inde i byen inden jeg tog hjem, og fik besøg af et par venner. Om aftenen fortalte jeg så mine forældre det, og de fik flip, i dag har de nogenlunde accepteret det, selvom jeg selvfølgelig ikke siger at nu tar jeg lige hen til en og ryger et par joints [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Her er nogle ting, som jeg har lært:
<UL TYPE=SQUARE><LI>Til en joint bruger man tyndt jointpapir, ikke papir, føj [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
<LI>Vær sikre på at i har noget godt hash, og ikke har købt et lortemix med 0,5 % hash i blandingen
<LI>Ryg det i omgivelser, hvor i bare kan slappe af og nyde det.
<LI>Lad vær med at fortælle det til personer i er usikre på, i møder bare fordømmelse og løgne.
<LI>Når man ryger hash, så er det lidt anderledes fra smøger, det gælder om at holde røgen nede i lungerne.
<LI>Virkningen af forskellige typer hash kan godt varriere lidt, nogle gange så kan jeg konstatere kort efter nogle sug "Fuck jeg er skæv", andre gange sidder jeg og tænker "Det møg duer jo ikke", et par minutter efter sidder jeg og er ved at falde ned fra stolen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
<LI>Som i måske ved fra mange kampagner, så bliver det aktive stof ikke bare nedbrudt på en dag, men vil hæmme din korttidshukommelse og indlæring et stykke tid efter, man plejer at sige en uge til en måned efter. Nogle mennesker har nok større problemer med det end andre, det kommer også an på forbruget. Jeg er nok en af dem som har lidt svært ved det, hvis bare jeg ryger over en gang om måneden, så har jeg det med glemme ting og har svært ved at lære noget i skolen, men det er nu mest i dagene efter en god rygeraften. Pointen er bare at man skal passe på at man ikke gør det for tit.
<LI>Hash og øl kan godt kombineres, jeg elsker det. Men det sker dog også tit at man kaster op, men jeg har aldrig haft det ubehageligt over det. Jeg synes specielt at det er godt, hvis man ryger lidt. Drikker et par øl. Ryger lidt. Drikker et par øl, et par gange på en aften [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
<LI>Rusen kommer meget an på omgivelserne, både menneskerne, musikken, stemningen, det hele. Nogle gange har jeg røget bare sammen med en god ven, og efter en time er vi faldet i søvn. Andre gange så har jeg holdt hele natten til fester, hvor jeg bare har lallet rundt og været dum mens de andre har sovet.
<LI>Med hensyn til hash og afhængighed, så ser jeg det ikke som et problem. I starten røg jeg højest hver tredje månede, idag er det et par gange om måneden, men det kommer også meget an på personerne man er sammen med, det er jo svært at sige nej til en ven hvis han har lyst til at ryge. Det kan også godt føles lidt hårdt, hvis man har røget meget på et kort stykke tid, og man så holder en pause, så føler jeg lidt ubehag, ved at "vænne tilbage til virkeligheden".
</UL>

Jeg tror vidst at det var alt i den her omgang, men i selvfølgeligt ligeså velkomne til at spørge som i vil [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg håber sgu at i får en god oplevelse ud af det, venner !

Junior medlem

Geografisk sted: >--- Sydjylland ----<
Mange tak for svarene [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
du skal fandme have et klap på skulderen for det der jensus. Det er god info til en førstegangs ryger som søger hjælp, skide godt.

@NrgPower, exe^dk og fantasy86 - Velkommen til [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hvis man er førstegangsryger er 1 g god hash pr. joint vel lige i overkanten. Jeg synes at man sagtens kan blive skæv af 0,25 g god hash hvis man er 2-3 personer der deler den.

Insane psychedelia user!

Ja, probs til Jensus for den guide [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ét råd... lad være med at starte med at ryge hash.

Hold jer til vandopløselige stoffer.

Af alle stoffer jeg har prøvet, på min efterhånden ret lange liste, så er hash sgu næsten det værste...

Jeg har sjældent, hvis nogensinde, mødt en person som har røget i længere tid, som havde et fornuftigt forbrug af hash.
Så er der det med at det ophober sig i fedtlaget, til tider gør folk paranoide, usikre, smålige og asociale, kan trigge panikangst-anfald og sløver en som ind i helvede.

Men for satan hvor er det jo lækkert at ryge den fede... [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Giv det chancen og så må i se udfaldet af hvad der sker !!
Gå lige ind og kig under posten LangelandsFestival, en knald god ide der står derinde.
OVER AND OUT [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Yeah trold [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

drenge og piger jeg vil bare sige det her er nåde af psychedelia´s gamle ånd.efter mine mening...

Medlem

Geografisk sted: Århus
det da godt kan være ret svært at rulle joints når man ikke er øvet
vil en god idé være at købe nogle færdige rullede ( altså kun papiret )de kan købes på nettet (se link siden).
ellers er det også meget lettere at bruge et joint rør( et rundt stykke træ/merskum ) som man kan rulle jointen uden om.
Men ellers er det bare at øve sig
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Held og lykke med det

Medlem

Det kan også godt være god ide at have noget at spise og drikke ved hånden!

Medlem
Brugeravatar

ja man bliver sgu mega tørstig!! og lad være med at ryge for meget! tag jer ikke af gruppepres!!

hygge!!!!!

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
de første joints jeg rullede brugte jeg en rullemaskine.. nulrede filtret ud først, erstattede det med pap og rullede det så som en almindelig smøg.

og vil sige at 0,25 gram hash er rigeligt til at starte med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]