Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Nu da udendørs sæsonen ikke er så langt ude i horisonten, kunne det være meget sjovt at høre hvad folk har planer om at dyrke denne sæson..?! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Noget nyt under himlen ? Nogle nye super-frø som skal afprøves ?

Personligt vil jeg nok satse på at starte en masse dansk pot op indendørs, hvorefter de bliver smidt ud på en afsides lokation med god sol, med den traditionelle saltring rundt om, så de små svin til snegle ikke kommer for tæt på.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men hva' med jer..?! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Jeg skal dyrke solen, i håb om at få en lækker solbrun farve.. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
Men mest skal jeg prøve og se om der ikke er lidt grønne finger i mig, beskærre min kaktus og se om jeg kan få mini kaktusen til at vokse.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Regner med at dyrke videre på nogle frø fra staden (ikk super kvalitet, men WTF...)
og så skal der gang i pigæblerne oxo!! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Medlem

Satser på at gro de her frø og få noget godt ud af det.. har oxo læst om en metode til at booste blomstringen så det skal oxo prøves... en masse nyt i år [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] wee og så be til en sommer så go som sidste år.. damn den gav pot(e) he he....

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
hehe jeg har et par G13 stiklinger (airborne´s) jeg skal have prøvet i drivhuset.

Insane psychedelia user!

@Travelogue: Vil du afsløre den metode for os andre ? Den danske sommer er ligelovligt kort, et faktum desværre [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

jeg har ledt længe efter linket til hvor det var. men det er noget med at man skal stille "de små" man har groet i TOTALT mørke i ca 30 timer lige inden man planter dem udenfor. På den måde skulle blomstringen starte med det samme man planter dem ud. Leder efter linket og vender tilbage hvis jeg finder det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Travel:
Det er en lille fed Skunk plante du har fået fat I der.

Jeg havde dem på min altan for et par år tilbage,og ikke alene er de hurtige,men de har et godt udbytte.

Held og lykke med dem. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Jeg og en af mine venner får en GOOOOD håndfuld planter, som han kalder GRAN. Er der nogen der kender denne sort? hvordan har den det med blomstrinegen, og hvornår skal den sættes ud?
kan man forresten plante ud i jord (har er DEJLIGT drivhus, med en FED jord), eller skal det være pottemuld?

Dedikeret medlem

gode udendørs frø er snart i hus og sættes til spirring inde engang i april.

i øvrigt synes jeg at det er sjovere at være her for tiden: http://www.arevad.com/forum/index.php

GO GRO til alle [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
tjah jensus eller er det hampen der blomster for sent,her i dk

man kunne jo have dem indendørs den førdste stykke tid i fks et skab ´med lysstof rør fjerne hannerne fra lave nogle clonner ovs.

sæt dem i vindus karmen og så sætte dem i blomst ved at afdække med plastik så de ca for en 9/14 timer alt efter solen have et per lysstof tændt 12 ved dem også,
hvis man førdst for dem godt ind i blomstén så kunne man jo princippet godt sætte dem ud i afdækket drivhus krys ringer for at de bliver i blomst og så blomster ferdig allrede
i i perioden fra slutnigen af juni til en gang i august

de fleste går jo alt for sent i blomst eller er for langtsome

måske en indica domineret plante der nemt går i blomst på grund af lysforskællen og evt er tidlig ferdig

jeg ved ikke helt om jeg gider at have nogen i år sidste år blev de nuppet før de gik i blomst så tør jeg da slæt ikke tinge på hvad folk kan finde på hvis de kan se at der bare er en lille skud

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg skal bare hoste lidt go' dansk pot som jeg får gratis. DeF, nice ide med salt, den må jeg huske [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Jeg følger op på sidste års "succes" med masser af godt shiat, både sativa og indica [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Dog går jeg efter sensimillia i år, alle mine planter blev fejlvist bestøvet sidste år.

Nostalic, i know [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Jeg har besluttet mig for at starte i vindueskarmen, og smide dem ud i drivhuset når det bliver en smule varmere, til sidst smider jeg dem simpelthen i jord udenfor... !

Thomhash, jeg er ikke 100 % sikker, men jeg mener at have læst at det er ikke smart, fordi saltet jo bliver opløst af vand, og synker ned i jorden, og det skullle planterne ikke være så glade for.

Brug den økologiske løsning og gå på jagt med pølsetangen, saml dem i en spand og hæld kogende vand over. Jeg kan stolt præsentere Instant Snail Soup.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har virklig fine resultater med denne metode.
Jeg starter frøene under rør I Marts April,så de for et forspring.Når jeg så har fået luget hannerne væk,(7-10 dages mørke),har jeg nogen rimeligt store hunplanter,der er klar til solen på terrassen.

Når de så har fået et sted mellem 2-3 mdr(også efter hvor stærkt de gror)er det store kraftige hunner.Dem begynder jeg at sætte ind på mit badeværelse(hvor der er TOTALT mørkt) hver aften kl 8,og ud igen 12 timer efter.På den måde tvinger man planterne i blomst,og blomstringen går ligeså hurtigt som indendørs planter.

Specielt planter som Shiva skunk,Northern light,Passion#1 ja selv Skunk#1 er det gået godt med.
De blomstrer lynhurtigt,og allerede efter 1 mdr,er der store saftige topskud der bare skal modne. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 11 Marts 2003: Besked ændret af: Gonzo ]

Medlem

Geografisk sted: DK
NOSTALIC:
En mugresistant early sòrt, ville nok være det bedste bud på en plante der er mest velegnet til den danske forhholdsvis korte sommer... billige earlies

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]