Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: jylland
Davs alle sammen. Tid til min første tråd.

Fandt her i weekend endelig en mark i Århus-området med et fornuftigt antal psyller. Tog ca. en halv time at få til et ok trip -de er ganske gode i år :) Vi var 3 der endevendte den relativt lille mark, så jeg tror ikke der er mange psyller tilbage.
Spørgsmålet er så om man kan forvente samme fangst i den kommende weekend? Har ret begrænset kendskab til svampe (inden de kommer i munden), altså hvor hurtigt de gror op igen osv. HVIS de overhovedet kommer igen før til næste år.

Titel:
Medlem

Må indrømme at jeg ikke ved det men vil tro at de er der igen inde for en uge til ti dage, men du må ikke hænge mig op på det..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil skyde på ca. 5-7 dage.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: jylland
Tak for svarene. Lyder til jeg kan glæde mig til endnu en spændende weekend.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Hej nået jeg tit har tænkt på, men har aldrig set nogen som har undersøgt det rigtigt.

Men var i dag uden på en mark hvor jeg også var i lørdags. Der hvor der ingen SN var i lørdags var der til gengæld her torsdag eftermiddag.

Mit skud ud i tågen er 4 - 5 dage :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
De steder jeg plukker kan jeg hente samme antal fra hver 2.-3. dag bare ikke altid man har tid.. (skal jeg blære mig kan jeg sige over 120 hver gang når vi er 3-4 uger inde i sæsonen. Med det menes 3-4uger efter jeg har fundet de første, for jeg bliver nok nødt til at pointere at jeg er blandt dem der finder de første - i hvert fald af dem der også poster billeder af det)8) 8) 8) Yes I know

Jeg tror ikke at man finder de mange små svampe der er på vej op, men når først de er begyndt at pinne går det altså ret stærkt. Gør dine egne erfaringer - mere kan jeg næsten ikke sige.. det ville være latterligt hvis du skulle forholde dig til hvad vi sagde men ene og alene af den grund fik forkerte indtryk. Så udeluk ikke noget :wink: Bare mit råd.

God fornøjelse!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ro på med egoet, det er ikke en vild portion med 120 stk på en tur...

Min erfaring er, at hvis der er godt med fugt i luften og jorden, som der feks er lige for tiden, så tager det to måske tre dage inden de er på plads igen i god størrelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Sikken gejst og selvsikkerhed.. Du må have tænkt dig at tvære mig ud i at jeg skriver OT tilbage til en der bare vil provokere.

Syntes at du sigter meget lavt, desværre - For mig at se minder du mest af alle ligenu om min lillebror og jeg da vi var små: Vi løb hen og slikkede på det mest indbydende stykke kage for at forsikre os det.

Jeg må nok hellere uddybe samtidig at jeg sætter "blære" i kursiv, fordi jeg selv er klar over hvor blærerøvs-agtigt det lyder. bare så du ikke skal skrive tilbage og derved gøre som du havde tænkt dig.. tvære mig i OT-snak.. hvor er det lavt.

Bare rist mig på bålet man! - du ved at jeg fortjener det. flame, taber, idiot - I kan sige hvad i vil.. det der er bare ikke særligt venligt gjort. Hvor er humøret blevet af? Svigter det i takt efteråret er på vej? Der er da nok svampe til os alle.. Så jeg syntes ikke at vi bør stikke sådan til hinanden. Det er da fint nok at tænke sådan noget for sig selv, men du er da ikke min far? -og spørger du mig så er mit indlæg her ligeså berettiget som dit..

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Og så kan I to tage resten over PM. Anden off topic snak vil blive modereret med hård hånd.

Ja... moderatoren har også et ego han skal pleje :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@Marok: Whoa, er det mit indlæg, du kommer med den reply til?

Hvis du læser, hvad jeg skriver, så giver jeg faktisk dig ret. 2-3 dage, så er svampene på plads igen, hvis vejret ellers er til det.

Hmm, og hvis du virkelig føler dig så stukket, og svinet, til af min reply om mængden af de 120 svampe ifht hvad andre kan finde på en tur, så må du da meget undskylde. Jeg regnede ikke med, at det kunne pisse nogle folk så meget af.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]