Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 13:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hej psy.dk :)

Ved ikke om jeg skal prøve 2c-b eller LSA (i form af HBWR frø) til min første psychedeliske oplevelse.. Har læst en del om begge stoffer.
Men ved ikke hvad der ville være bedst.. vil jo gerne have et godt første hånds indtryk af psychedeliske stoffer ;).

Ved LSA er der jo mave-smerterne at tænke på og kvalmen - Ved 2c-b har jeg ikke fundet nogle direkte dårlige ting med hensyn til første hånds indtryk af psychedelika udover at det giver ret meget tankespind, men det gør LSA jo også.. og ved ikke hvilket stof der giver mest :(.

Da jeg ikke har prøvet nogle af delene vil jer gerne høre jeres mening om hvad der ville være bedst at lægge ud med :).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg ville nok anbefale 2C-B i en mindre dose (~15 mg.). Min opfattelse - hvis LSA er bare en smule som LSD - er at 2C-B er noget lettere at styre.
Man skal op i betragtelige doser IME, før 2C-B bliver dybt/forvirrende/hårdt/svært, hvorimod det indtryk jeg har af LSA, gennem læsning af triprapporter og tråde herom, er at det ofte er ret mindfuckende (eller hvad man nu skal kalde det).

Jeg har ikke prøvet LSA, så min anbefaling er naturligvis farvet heraf. Og det er klart, at opper man 2C-B-dosen, bliver det også meget psykedelisk, men en lille dose mener jeg er noget nær perfekt psykedelisk start.

Og start for alt i verden med at indtage 2C-B oralt. Det sparker numse når det insuffleres (sniffes), og det kan godt være en smule forvirrende hvis ikke man er vant til de "små" doser. Og så svier det også som en skærsild i næsen ;)

Lige meget hvilket af de to, om noget, du beslutter dig for at indtage, så læs på lektien først :) Erowid, Drugs-forum og Bluelight er udemærket (og til tider ekstremt underholdende) læsning.

Hvis du vælger 2C-B - eller et andet stof med relativ lav dosering - så anskaf dig for alt i verden en præcis vægt, eller vær 100% på hvad dit stof vejer (eyeballing=at tage på slump kan ikke anbefales, med mindre man ser det eventyrlystne i at indtage ukendte mængder, hvilket bestemt også har sin charme...)

Ved den dose jeg foreslår - 15 mg. - vil "tankespind"et forhåbentlig ikke være alt for overvældende.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg ville anbefale LSA. Det var det første psykedelika jeg stiftede bekendskab med og det har jeg det også fint med. Hvis mit første 2c-b trip havde været mit første trip overhovedet ville jeg ikke have været i stand til at rumme det. Men nu var det også en kraftig dose jeg indtog første gang. Jeg synes LSA er perfekt til en start da det ikke giver de vilde visuals og generelt er ret mildt i sin karakter (hvis man dog er påpasselig med dosen). Der er selvfølgelig lige de fysiske bivirkninger at overveje, men jeg har personligt aldrig følt mig særligt plaget af dem.

Egentlig kan begge stoffer gå hvis det er i små doser. Så længe man bare er (meget!) opmærksom på set og setting, men det er jeg sikker på du allerede har læst en masse om :)

Hvad end du vælger at tage må du have et godt trip.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Jeg ville anbefale LSA. Det var det første psykedelika jeg stiftede bekendskab med og det har jeg det også fint med. Hvis mit første 2c-b trip havde været mit første trip overhovedet ville jeg ikke have været i stand til at rumme det. Men nu var det også en kraftig dose jeg indtog første gang. Jeg synes LSA er perfekt til en start da det ikke giver de vilde visuals og generelt er ret mildt i sin karakter (hvis man dog er påpasselig med dosen). Der er selvfølgelig lige de fysiske bivirkninger at overveje, men jeg har personligt aldrig følt mig særligt plaget af dem.

Hvor mange frø startede du med ? - Hvis jeg skulle vælge LSA ville mit forslag til dose lyde på 5 HBWR frø :).

Imp skrev:
Så længe man bare er (meget!) opmærksom på set og setting, men det er jeg sikker på du allerede har læst en masse om :).

Ja, har jeg sat mig ind i :).

Imp skrev:
Hvad end du vælger at tage må du have et godt trip.

Mange tak ;)!.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Hvor mange frø startede du med ? - Hvis jeg skulle vælge LSA ville mit forslag til dose lyde på 5 HBWR frø

Jeg tog vist 4 frø første gang. Det gav en intensitet der passede perfekt til første gang. Stærkt nok til at jeg fik et trip, men heller ikke for stærkt. Settingen var også i top må man sige.
Styrken varierer jo altid en smule fra frø til frø, men jeg tror roligt du kan spise 4-6 frø første gang.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Styrken varierer jo altid en smule fra frø til frø, men jeg tror roligt du kan spise 4-6 frø første gang.

Okay :).

Hmm, er der nogen der kan forklare mig forskellen på et LSA og et 2c-b trip ? (Ved godt det er forskelligt fra person til person, men der er også en del generelle ting ved trippet ;)).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Umiddelbart er den største forskel - strukturelt - at den ene (2C-B) er en phenethylamin, mens den anden er et tryptamin.
Min erfaring - og det her er enormt generelt - er at phenethylaminer er "lysere", mere "underholdende" og mindre mindfuckende end tryptaminer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, tak for alle de dejlige svar :) - Tror jeg vil prøve 2c-b først.. Pga. at det er mindre mindfuckende og ingen mavesmerter ;).

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Entheospace
Hvorfor ikke prøve en lille dosis svampe? (det jo sæson nu!).
Efter min mening er det i hvert fald mere indbringende end LSA og 2C-B

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
LSA i små mængder bygget op over en aften ville jeg anbefale mod svampe. Har ikke prøvet 2c-b endnu

Ville anbefale Morning Glory frø i stedet for HWBR da du kan fråde dem med det samme uden at lave et LSA udtræk, og smagen er sku ikke særlig slem, synes svampe smager værre, selvom de heller ikke er helt dårlige :)

Startede med 100 frø (3,2g) og de næste 6 timer redoserede jeg op til 10g med ca. 2g pr. gang.

Meget fint trip uden voldsomme virkninger og ikke særlig meget mindfuck. Helt klart en god kandidat til et godt første trip, men kan ikke sige om 2c-b skulle være bedre

/edit: Maveuro var der lidt af, men jeg tror det var hash"abstinenser" da det forsvandt i samme øjeblik jeg røg en lille dosis skunk, og det var lang tid siden jeg havde røget sidst

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
5 HBWR frø var det der gav mig mit første rigtige psychedeliske trip.
Der var meget kraftig kvalme, opkast efter kort tid og muskel smerter.
Så vidt jeg husker havde jeg ikke pillet skallen af inden.
Setting var lang fra optimal, decideret dårligt faktisk, og det var en ret ubehagelig oplevelse (med lyse stunder af og til), dog meget givende.
Har prøvet dem 1 gang siden hen, hvor skallen blev pillet af. Det gav nogenlunde de samme fysiske bivirkninger, dog uden opkast, men lige på nippet.

Har også prøvet morning glory 2 gange. Så vidt jeg husker 150 frø første gang, det var mildt, men med muskelsmerter og der var ikke meget i det.
2 gang med morning glory var på et sted mellem 7-9 gram mener jeg, der var kraftig kvalme og mavesmerter, men ellers nogenlunde kraftigt trip mener jeg. Smagen er også helt forfærdelig imo. Meget kvalmende hvis de er blandet op i vand.

LSA vil jeg derfor ikke anbefale som førstegangs psychedeliske stof, da de fysiske bivirkninger er for store. Måske hvis det er ekstraheret, men det har jeg ikke haft mulighed for at prøve.

2c-b kan være meget intenst afhængig af dosen, personen og set/setting. Kender en der på sit første trip prøvede det, hvor det var lige på grænsen af hvad han kunne klare, det var 15 mg. Skal dog siges at det var på roskilde festival, så det har også noget at sige.

Personligt synes jeg det(2c-b) er meget fornøjeligt, en anelse overfladisk og noget lettere at styre end svampe og andre tryptaminer. Dog synes jeg generelt tryptaminer er mere behagelige, varmere og venligere på en måde. Dette er dog stærkt subjektivt!

Hvis du har mulighed for at prøve svampe, så vil jeg helt klart mene at det er det bedste sted at starte! Det var det jeg prøvede efter lsa så vidt jeg husker, og er for det meste yderst fantastiske og dybe. Meget smukke og rene oplevelser de kan give imo. Og indtagelse er efter min mening heller ikke det store problem, en nydelse hvis de er friske.

God fornøjelse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Well, mht. set og setting så kommer det til at blive enten hjemme hos mig (alene hjemme :)) eller i en af mine venners lejlighed.. Der vil være mig og en anden der skal prøve 2c-b tilstede (Han har prøvet svampe :)) og en trip sitter der nok skal ryge en pind eller 2 ;).

Med hensyn til mit sind, så har jeg det utroligt godt med mig selv for tiden. Stor livsglæde :D. Har gået rundt og stor smilet her de sidste par dage (selv om jeg fra den ene dag til den anden er stoppet med et ellers rimeligt stor cannbis forbrug i hverdagen ;), og igår tog jeg mig selv i at hjælpe en af de der telefon statestikker (i ved dem der ringer rundt og spørger om alt muligt.. Igår var det ang. gratis aviser :)), som IMO ellers kan være ret irreterende :P. Jeg var vildt venlig over for ham :). Så tror godt jeg kan håndtere et 2c-b trip :).

Ang. svampe så har jeg ikke adgang til nogle andre end SN. Og jeg vil jo gerne trippe med nogen, men min ven har også prøvet SN og siger han ikke fik nogen effekt af dem. Så tror ikke han vil med mig ud og lede :(.

//Edit: Han har også prøvet udenlandske svampe - ved dog ikke hvilke :).

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
En venlig sjæl, nice :D

Altså nu er jeg rimelig uerfaren, har aldrig prøvet 2c-b...men mit første trip var på LSA og det synes jeg personligt var et godt valg...jeg blev glad, det var mildt og 100% til at styre.

Ved ikke, jeg havde det også lidt rart med at det var naturligt og lovligt...

Mit råd er at du skal læse en helt masse om begge ting, snakke med folk om deres oplevelser og så vil du nok finde ud af hvad du synes virker mest trygt og behageligt for dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]