@Lina - så vidt jeg ved, kalder man det stykke der er fra en dosis, der virker, og så til en dosis, der slår dig ihjel, for den terapeutiske margin - og så vidt jeg ved, er den ekstremt stor for cannabis. Det er, så vidt jeg ved, omvendt med alkohol, hvor man kun skal have i omegnen af ti gange almindelig rusdosis for at dø. Den forlængede rygmarv, eller hvad det nu hedder, lukker og slukker omkring de 5 promille og så trækker du ikke vejret længere. At der skulle være tale om en hårfin grænse mellem liv og død i forbindelse med indtagelse af galar, tror jeg er overdrevet. Men der er sikkert en ret fin grænse mellem at have kotrol over tingene og have det godt og så det at gå i panik, fordi der sker ting, man ikke lige troede fulgte med. Jeg har mødt et par stykker, som har haft ret ubehagelige oplevelser ved relativt lave doser, formentlig fordi de ikke var mentalt forberedte. Man skal, efter min mening, finde sig i hvad som helst eller finde sig i at prøve sig relativt forsigtigt frem, når man er begynder indenfor hashspisning. Men det skriver du jo også.
mvh
Onkel N
PS. Man skal måske lige have med i sine overvejelser, at det kan være farligt at færdes i trafikken i alt for lam tilstand. Jeg har prøvet at stå på en skovvej i bælgmørke og kunne se en bil nærme sig med høj hast uden at jeg var i stand til at vurdere, hvor bilen egentlig var og uden at kunne se, hvor jeg stod. Da bilen kørte forbi stod min kammerat og jeg og holdt fast i hinanden ude i grøften. Det må have set rimelig homoagtigt ud lige da og der i den skov 5 km uden for Vejle [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
|